Side 2 av 2
Re: Lite problem Girkasse MK2 gti
Legg innLagt inn:24 jan 2012 03:01
av 3rlend
Awesome:D
Har vært en uke i egypt på kjæreste tur
Har kostet en formue!!
Men nok ot.
Se på finn. Gul 93mod selges med delebil.
Men fyren må ha røyka et sett stramme sokker. Skulle ha 2000 for polyforinger.
Men skader ikke å høre

Re: Lite problem Girkasse MK2 gti
Legg innLagt inn:12 feb 2012 22:45
av FT86
har hørt litt på toyota om dette og de mener at jeg må ha ut hele j*vla motoren for å få ut kassa? håper ikke at dette stemmer -_-
Re: Lite problem Girkasse MK2 gti
Legg innLagt inn:12 feb 2012 23:38
av DanielJ
Stemmer

Re: Lite problem Girkasse MK2 gti
Legg innLagt inn:12 feb 2012 23:39
av FT86
DanielJ skrev:Stemmer 
fml
Re: Lite problem Girkasse MK2 gti
Legg innLagt inn:12 feb 2012 23:42
av DanielJ
Har vært med på å ta ut motor og girkasse på SW20 3sge. Er ikke så ille som du tror! Men abselutt en fordel med bukk og sleppe motoren ned på paller eller noe

Re: Lite problem Girkasse MK2 gti
Legg innLagt inn:13 feb 2012 22:50
av 3rlend
det er fort gjort

men som daniel sier, så er det absolutt et pluss med løftebukk.
Re: Lite problem Girkasse MK2 gti
Legg innLagt inn:13 feb 2012 23:42
av Ocean Walley
Må ikke ut med motor for å ta ut kassa nei.. Helt likt som å på hvilken som helst normal bil med tverrstilt motor.
Ta av den lille biten ved motorluke for å få større hull/rom å skru i.
Ta av luftfilterboks og alle slanger inn til innsug.
Ta ut starter.
Tøm girkassa for olje.
Ta ut drivakslinger begge sider (lettest å skru av hele navet med akslinger. Det tar 10 min).
Ta av alt av ledninger.
Ta av giroverføring.
Når du har kommet så langt, så har du god plass til å skru av det som jeg ikke kommer på i farta, men som du ser skal av også deler du girkassa fra motor. Husk å støtt opp motor siden de fleste motor-/girfestene til chassis er på girkassa.
Det tar fort fra noen til mange timer hvis du er uerfaren og boltene ikke har vært løsnet på mange år.
Re: Lite problem Girkasse MK2 gti
Legg innLagt inn:14 feb 2012 00:15
av FT86
Ocean Walley skrev:Må ikke ut med motor for å ta ut kassa nei.. Helt likt som å på hvilken som helst normal bil med tverrstilt motor.
Ta av den lille biten ved motorluke for å få større hull/rom å skru i.
Ta av luftfilterboks og alle slanger inn til innsug.
Ta ut starter.
Tøm girkassa for olje.
Ta ut drivakslinger begge sider (lettest å skru av hele navet med akslinger. Det tar 10 min).
Ta av alt av ledninger.
Ta av giroverføring.
Når du har kommet så langt, så har du god plass til å skru av det som jeg ikke kommer på i farta, men som du ser skal av også deler du girkassa fra motor. Husk å støtt opp motor siden de fleste motor-/girfestene til chassis er på girkassa.
Det tar fort fra noen til mange timer hvis du er uerfaren og boltene ikke har vært løsnet på mange år.
takk

det som er at jeg har vært med på disse tingene før, vet ikke om jeg tør alene. har ikke bukk heller. ingen her som bor i nærheten a?
Re: Lite problem Girkasse MK2 gti
Legg innLagt inn:15 feb 2012 10:48
av 3rlend
du kommer ikke langt iverden uten å satse

du greier det der fint selv, men ha en kompis ilamme deg ivertfall

Re: Lite problem Girkasse MK2 gti
Legg innLagt inn:15 feb 2012 18:33
av Ocean Walley
Riktig, knus på!
Du trenger ikke bukk. Bruk støttebukker.
Og et tips er å sette tilbake bolter i de hullene de skal være i når du har skrudd av forskjellig deler. Da husker du lettere hvor de skal være når du skal montere. Legg alle deler systematisk og ryddig. Ledninger er som oftest bare et alternativ, de sier seg selv, men der kan du skrive på maskeringsteip og feste på hver ledning, så du vet hvor de skal. Da kan du bøye de bort så de ikke er i veien og samtidig vite hvor de skal sitte etterpå.
Du kan også ta bilder av hvor delene skal sitte, så du ikke står med en brakett du ikke har peilig på hvor skal være.
Bruk god tid, så klarer du det nok selv skal du se!