TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spørsmal ang. valg av effektanlegg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #405792  av Dipsy

Pedrosa skrev:Ser bra ut det dipsy, Skulle bestille den jeg også, men havna på noe annet!

har bestilt den her http://www.mrtuning.se/p/avgassystemtil ... tback.html

litt usikker på merke men ser da gromt ut + manifolder er bestilt :)
Jeg kikka jo selv på den typen du har bestilt, men fant ut at det kanskje er lurt å kjøpe noe som "skjules" litt bedre. Det du har bestilt tyter jo ut bak, og trekker kanskje litt mer oppmerksomhet enn ønsket ;) Men det ser meget bra ut bak der!

Håper du er klar over at du har kjøpt for turbo, for det der passer ikke på en GTI uten sveising.
Issate skrev:Husk at det Megan Racing anlegget er VELDIG støyete :P Selv med lyd dempere. Men ser rått ut :)
Og en annen ting er at den er ikke bolt on så regn med sveising ect.
Var ikke klar over at det er så støyete :? Får ikke håpe det blir for gale.. Jeg sjekke på en nettside, der sto det at det passer på 3SGE-en, trodde det betydde at det var bolt-on jeg. Det var jo det jeg satset på... Godt jeg har en onkel da som er flink til å sveise, får spør han fint om han kan modde det til :)
 #405806  av DanielJ

Fikk seriøst lyst på Megan sitt eksosanlegg nå! Bare å sette i gang å spare :lol: Noen som vet om billigste plass å få tak i det?
 #405812  av DanielJ

Okei, har fått pris på 700$ med frakt til Norge for Megan, mens Japspeed koster ca. 520$. Hva tror resten av dere? Megan eller Japspeed? :)
 #405822  av Andrepedersen

john_e skrev:Jeg hadde gått for Japspeed, syns det ser mest gjennomført ut når det er montert :)
Hadde vell egentlig gått for japspeed om jeg hadde hatt mr2 jeg og :) Men, har alltid vært en liten tanke inni meg som har sagt at, FAEN disse pottene er ALT for store...

Synes dessidert mr2 ser best ut bakfra med EN skikkelig fin japseloff fra Magnaflow med brennt tupp :)
 #405828  av DanielJ

Det er stor sansynelighet for at det blir japspeed på meg om en stund :)
 #405879  av Pedrosa

Dipsy skrev:
Pedrosa skrev:Ser bra ut det dipsy, Skulle bestille den jeg også, men havna på noe annet!

har bestilt den her http://www.mrtuning.se/p/avgassystemtil ... tback.html

litt usikker på merke men ser da gromt ut + manifolder er bestilt :)
Jeg kikka jo selv på den typen du har bestilt, men fant ut at det kanskje er lurt å kjøpe noe som "skjules" litt bedre. Det du har bestilt tyter jo ut bak, og trekker kanskje litt mer oppmerksomhet enn ønsket ;) Men det ser meget bra ut bak der!

Håper du er klar over at du har kjøpt for turbo, for det der passer ikke på en GTI uten sveising.
Issate skrev:Husk at det Megan Racing anlegget er VELDIG støyete :P Selv med lyd dempere. Men ser rått ut :)
Og en annen ting er at den er ikke bolt on så regn med sveising ect.
Var ikke klar over at det er så støyete :? Får ikke håpe det blir for gale.. Jeg sjekke på en nettside, der sto det at det passer på 3SGE-en, trodde det betydde at det var bolt-on jeg. Det var jo det jeg satset på... Godt jeg har en onkel da som er flink til å sveise, får spør han fint om han kan modde det til :)

ja er klar over at det er til en turbo, men har alt sveise utstyr tilgjenglig og en dyktig sveiser til og hjelpe meg, så det skal nok gå bra! har montert alt av deler opp til manifoldene, sånn løst i stua og alt passa fint og var bra ialfall, stikker kanskje litt mye ut ja, men kanskje prøve og få bøyd røra litt lengere bakover, vis skal ialfall finne best mulig løsning! Og tenke ut en plan til neste EU kontroll, støyer nok litt for mye og slipper ut for mye, men finnes sikkert noe snuske verksted her ute på bygda som fikser sånt :)
 #406427  av Pedrosa

Da er eksosen montert ferdig, ble litt kutting og sveising men det gikk jo da tilslutt, nå blir da problemmet og kanskje dempe støyen litt, da det bråker noe jævlig! alt for høye avgasser og kommer til og ha greie problemmer til en neste EU kontroll, ingen som vet om noe Hubabuba verksteder omkring som godkjenner for en lapp ekstra? :D
 #406445  av Dipsy

Ingen tvil om at japspeed'en tar seg godt ut bak der, men personlig synes jeg det blir litt i drøyeste laget :p

Gleder meg som faen til å få montert Megan Racing anlegget!! Det ser enda bedre ut enn på bilde, ikke minst større 8)
Må bare få skiftet dynamoen før jeg kan få kjørt bilen til han som skal hjelpe med sveising etc... Skulle skifte den i helga som var, men så begynte det å snø som fy, iom. at bilen står ute i gata blir det ikke lett å ta den da. Så jeg får vente til snøen har smelta. Så ble jeg sykemeldt i dag, ødelagt rygg... :evil: Ingenting som går min vei for tiden :lol: Håper jeg kan få begynt neste uke!
 #406504  av Dipsy

Noen her inne som har montert Megan Racing effektanlegg på en GTI før eller? Lurer bare på hvor omfattende kutte/sveise arbeid som må til får at det skal passe..
 #406509  av DanielJ

Etter hva jeg har lest og forstått, så er Megan sitt anlegg direkte bolt on. Hvorfor ikke ta deg tiden og prøve å montere det. Er jo ganske enkelt :)
 #406519  av Dipsy

DanielJ skrev:Etter hva jeg har lest og forstått, så er Megan sitt anlegg direkte bolt on. Hvorfor ikke ta deg tiden og prøve å montere det. Er jo ganske enkelt :)
Det var det jeg også trodde. For det står på Megan Racing sine sider. Men hvis de mener 5S-FE motoren, så er det nok ikke bolt-on.

Som jeg skrev lenger oppe, dynamoen må først byttes, så kan jeg ta eksossystemet. Har ny manifoil som skal på i tillegg. Siden det ligge en del snø her i Haugesund nå og ryggen min har gått i dass, får jeg ikke gjort så altfor mye :evil:
 #406589  av Issate

Jeg har megan racing på min GTI. Problemet er at både festene som eksosen henger i er 90 grader feil og at overgangen fra mellomrøret til eksosen er 2 forskjellige. Sto at det sku bare være bolt on med min men fant fort ut at det ikke stemte ;)

Edit:
Vedlegg
typer+gsr.comparo_2.jpg
typer+gsr.comparo_2.jpg (85.08 kiB) Vist 2394 ganger