TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• film fra ACR

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#48588  av Trial

Det var meg ja... En kompis av meg som kjørte først,så tok jeg over.. Å det var ingen av oss som hadde kjørt på bane før,så... Å så er det jo det med at forsikringa ikke gjelder på bane,vet du.. Men det var skøy uansett! :D

#48590  av jan-erik

Trial skrev:Det var meg ja... En kompis av meg som kjørte først,så tok jeg over.. Å det var ingen av oss som hadde kjørt på bane før,så... Å så er det jo det med at forsikringa ikke gjelder på bane,vet du.. Men det var skøy uansett! :D
Derfor vi passerte dere 2 ganger da. Anbefaler å prøve deg mer på bane, og gjerne med en instruktør. Har kjørt både på Våler og Rudskogen med instruktør, og det lærer man veldig mye av. Greit å ikke få altfor mange uvaner med en gang. Sittestilling teller bl.a. veldig mye for å kunne kjenne hvordan bilen oppfører seg.

Kan anbefale kursene til ProDriver, og har hatt med bl.a. Fredrik Sørlie og Tommy Rustad i bilen som instruktører. Den som ga meg mest nytte var Fredrik Sørlie og ikke Tommy Rustad faktisk. Fredrik har begynt å titte mer innom her med nick FSR så hør med ham om de har noen planer om aktiviteter litt lenger nord over. Jeg er iallfall veldig klar for et Prodriver kurs på ACR til neste år.

#48593  av Trial

Kunne MER enn gjerne tenke meg et kurs på bane,ja... Er det dyrt?Så ut som om du hadde plukket opp noen tips,ja... Var helt rått å se deg sladde igjennom svingene.. Når du kom opp på mål-strekningen hørte jeg ifra en som sto ved siden av meg: SÅNN skal man kjøre bil! :D Meget fin bil du har,forresten... Det var jeg som var og hilste på dere på fredagen,rett etter at dere var kommet opp på ACR.. :)

#48596  av jan-erik

Trial skrev:Kunne MER enn gjerne tenke meg et kurs på bane,ja... Er det dyrt?Så ut som om du hadde plukket opp noen tips,ja... Var helt rått å se deg sladde igjennom svingene.. Når du kom opp på mål-strekningen hørte jeg ifra en som sto ved siden av meg: SÅNN skal man kjøre bil! :D Meget fin bil du har,forresten... Det var jeg som var og hilste på dere på fredagen,rett etter at dere var kommet opp på ACR.. :)
Hehe, artig å høre. Koblet ikke helt at det var deg som hilste på oss, blir så veldig nye ansikter og ikke alltid like lett å koble nick og bil med ansikter.

Et kurs koster vel omkring 600-1000 for en dag avhengig av bane og antall instruktører. Er ikke så veldig mange som driver med dette, men vet Nissan 200SX klubben har hatt noen kjøringer på Vålerbanen med instruktører og at dette kostet en 700 kroner for en kveld på 4-5 timer. Baneleie er dyrt og man er avhenging av ganske mange forhåndspåmeldte for å få det til å gå rundt.

Et tips når man kjører er å slippe forbi de som kjører fortere og følge med på sporvalget deres, det er en grunn til at det går fortere. Spør gjerne folk du ser kjører bra om å få sitte på noen runder for å kunne plukke opp noen tips. Folk som holder på med banekjøringer er av det jeg erfart veldig hyggelige og hjelpsomme.

#48598  av Trial

Kanskje jeg får sitte på neste gang du er her? :wink: Var jo litt kjipt at Morten blåste turboen til H#¤%"&# da.. Men gleder meg til å se filmen din!