TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Panikk!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#2878  av erling

jumbo skrev:Aasberg... Hmm.
Da var forresten mine første MR2-parts i hus! Var ut på Funnemark og hentet hvite blink- og parklys i dag... Så gjenstår det bare å fatte hvordan svarte jeg får av de gamle... :cry:
Begynner med å plukke vekk det bakre orange glasset uten lyspære. Stikk noe flatt og litt bredt inn i skjøten i fremkant og vipp den av. Så er det no skruer bakom der igjen. Hvis du prøver å sette sammen de nye delene ser du fort hvordan ting fungerer. Ellers er det veldig godt forklart i instruksjonsboka hvordan du peller de i filler.

#2881  av jumbo

"i filler" blir vel stikkordet her, er jeg redd :?

Får ikke de siste delene før over helga, så jeg må uansett vente til uka med monteringen :(

Ekstradritt: Taket ble ikke tett heller. Tror jeg må ha noe mer siegt/tykt å sette inne gummilistene med. Silikonen gjorde hvertfall ikke susen, eventuelt den inkompetente gjøken som utførde arbeidet :)

#2886  av erling

Prøvd å ha taket av i et par timer? Da får pakningene ekspandert igjen, men du bør ha bilen i plussgrader da. Funker på min, men det kan jo være andre ting som "plager" ditt tak.. :?

#2887  av jumbo

Joda, jeg hadde av taket i et par timer... Og i inne-temp...

Kristian - hva slags gørr var det du endte opp med å bruke å takene dine?

#2894  av CelicaTurbo

grease brukte jeg.. animalsk fett er det vel egentlig? men, brukes til å smøre lagre og kardanger f.eks.. hvor man får kjøpt det aner jeg ikke men vanlige bilrekvisita har det sikkert. Det hjelper ikke på gummien i seg selv men det fyller ut små gliper mellom gummilistene når du presser på taket.. om det er for stor glipe mellom listene så hjelper det så klart ikke..

#2926  av Christian

Jumbo : Samme slekta ja, men langt uti :)
Jeg skal nedover på fredag, møtes?

#2930  av jumbo

Christian skrev:Jumbo : Samme slekta ja, men langt uti :)
Jeg skal nedover på fredag, møtes?
Tror ikke jeg har noen store planer for fredagen (enda). Er det på ettermiddag/kveld du skal nedover?

Du kan jo uansett ta kontakt på 93234580 når du er i farta. Det hadde vært artig å sett gliset ditt...

#2947  av Christian

Veit ikke 100% om jeg skal før i mårra, men det blir nok på kvelden ja.