Side 2 av 2
Re: Ulyd i motor ved 3-4000 omdreininger
Legg innLagt inn:10 mai 2010 20:16
av mailman1
hehe. jeg må jo kjøre fra stavanger dagen før. Tempting...
hmm... men da burde jo lyden komme fra kupeen. Kan være sånn teit lyd jeg ikke hører hvor kommer fra, så det kan jo være FRA kupeen. Skal sjekke litt

Re: Ulyd i motor ved 3-4000 omdreininger
Legg innLagt inn:11 mai 2010 01:05
av Sven
mailman1 skrev:hehe. jeg må jo kjøre fra stavanger dagen før. Tempting... 
hmm... men da burde jo lyden komme fra kupeen. Kan være sånn teit lyd jeg ikke hører hvor kommer fra, så det kan jo være FRA kupeen. Skal sjekke litt 
Trur det tok litt tid før jeg skjønte hvor det kom fra, var litt vanskelig å lokalisere.
Men som nevnt, er vel ikke så sannsynlig at man får så mye vibrering der når bilen står i ro.
Re: Ulyd i motor ved 3-4000 omdreininger
Legg innLagt inn:11 mai 2010 08:59
av mr292
jeg har en slik lyd, den kommer av at reservehjusbrønnen er tom og metallstangen for å holde motorlokket oppe ligger nedi der og rassler

Edit: den har ikke noe sammenheng med turtallet på bilen da, er vel vei og kjørestil som påvirker mest.
Re: Ulyd i motor ved 3-4000 omdreininger
Legg innLagt inn:11 mai 2010 15:20
av lasse
Er ikke noe med eksosen din da? Hadde en sånn metallisk lyd på gamlebilen min ved 2700rpm ca, når jeg ruset opp og når jeg kjørte, der var det fremre røret på ekosen som var råtten...
Re: Ulyd i motor ved 3-4000 omdreininger
Legg innLagt inn:11 mai 2010 15:39
av mailman1
hm. Kanskje. Men den trenger jo ikke være råtten for å dirre heller.
Apropo reservehjulsbrønnen.. Kan tro jeg leita lenge etter batteriet da jeg sko jumpe mazdaen..
Heldivis skulle jeg ikke hjelpe noen. Det hadde vert flaut å ikke finne batteriet..

Re: Ulyd i motor ved 3-4000 omdreininger
Legg innLagt inn:12 mai 2010 16:09
av Sven
Hehe, MR2 er tungvint bil å hjelpe med å starte ja
