Re: 300hk mr2
Legg innLagt inn:09 okt 2009 16:06
av Mr_Storbrua
lasse skrev:marlboro1310 skrev:hva er den tekniske forklaringa på boostcreep? er det at man mister trykk når man skal ha det?
Det er at trykket stiger og stiger med mer turtall, om jeg f.eks stiller min til 0,6 med 3" hele veien, vil den ikke klare å holde det så lavt, stiger til rundt 1 uansett når man får litt turtall. Dette skjer fordi mottrykket i eksosen er så liten at eksosen heller går igjennon turboen enn wastegaten som den egentlig skal gjøre ved oppnådd trykk, blir faktisk mer motstand i wastegaten enn i turboen 
Det vil si at forklaringa mi også var riktig?
Re: 300hk mr2
Legg innLagt inn:09 okt 2009 19:02
av lasse
Mr_Storbrua skrev:lasse skrev:marlboro1310 skrev:hva er den tekniske forklaringa på boostcreep? er det at man mister trykk når man skal ha det?
Det er at trykket stiger og stiger med mer turtall, om jeg f.eks stiller min til 0,6 med 3" hele veien, vil den ikke klare å holde det så lavt, stiger til rundt 1 uansett når man får litt turtall. Dette skjer fordi mottrykket i eksosen er så liten at eksosen heller går igjennon turboen enn wastegaten som den egentlig skal gjøre ved oppnådd trykk, blir faktisk mer motstand i wastegaten enn i turboen 
Det vil si at forklaringa mi også var riktig?
Jepp
