Side 2 av 2

Re: Bremseoppgradering Mk1

Legg innLagt inn:29 nov 2008 10:08
av Rayho
Amund skrev:st185 er vel ø278 x 25, om eg ikkje husker feil.
mk1 86modell bremser er vel ø243 (?) foran.
87+ er 258 x 18(?) foran og 263 x 12 (?) bak.
husker ikkje heilt i farten :P
Så det du sier et at st185 skiver og kalipere foran er bolt on på min tidlig type mk1? Kun boltsirkel som må endres med 3 nye hull? Er senterhullet også samme? Kan jeg bruke mine stålomspunnede fra mk1?
Når det gjelder bak så er mr2 mk2 turbokalipere bolt on, og st185 skiver passer om de dreies ned og bores om? Må jeg dreie dem ned til orginal mk1 diameter? Tenker på når jeg får på turbo kalipere klarer disse noe større skiver? Jeg har jo tidlig mk1, så er ikke sikkert denne klarer like store skiver bak som din senere mk1... Hva med håndbrekket? Må jeg endre bremsekraften med dette oppsettet eller er det mest trolig greit ballansert?
St185 skiver får man vel borret og slisset også. Men spørs om disse kan dreies ned da....??

Re: Bremseoppgradering Mk1

Legg innLagt inn:29 nov 2008 16:29
av Amund
JA, st185 er bolt on. kun å borre 3 ekstra hull. senterhull er det samme, og bremseslange passer.
Innfestning av bremer på tidlig og sein spec mk1 er lik, er braketten til kalipper som er forskjellig.
derosm du bruker st185 skiver bak, så må dei dreies ned til ca ø163. Eg hadde og ein 2mm spacer på innsida av skiva slik at den var skikkelig sentrert i kalipper.
Eg hadde ei brukt skive, og brukte klosser som eg monterte, så kan nok vere at nye skiver og klosser blir for stort for den kalipper. Så neste gang kjem eg til å få tak i corrado skiver og prøve det... :roll:

Re: Bremseoppgradering Mk1

Legg innLagt inn:29 nov 2008 17:17
av Rayho
Amund skrev:JA, st185 er bolt on. kun å borre 3 ekstra hull. senterhull er det samme, og bremseslange passer.
Innfestning av bremer på tidlig og sein spec mk1 er lik, er braketten til kalipper som er forskjellig.
derosm du bruker st185 skiver bak, så må dei dreies ned til ca ø163. Eg hadde og ein 2mm spacer på innsida av skiva slik at den var skikkelig sentrert i kalipper.
Eg hadde ei brukt skive, og brukte klosser som eg monterte, så kan nok vere at nye skiver og klosser blir for stort for den kalipper. Så neste gang kjem eg til å få tak i corrado skiver og prøve det... :roll:
Ja corrado fram skivene er vel sentrert i forhold til caliper til mr2 turbo. Og er jo faktisk 4x100 også. Prøvde du uten å overføre mer kraft bak??

Re: ØK: Kalipere foran til GT4 ST-205

Legg innLagt inn:30 nov 2008 17:22
av Rayho
villejan skrev:hvilke motor har du i den da? Er da ikke så sinnsykt mye større bremser enn 185 bremser du trenger uansett...

Agze bremser holder lenge til opp mot 200 hk.
4agte motor. 350hk.
Mulig st185 bremser er nok.

Re: Bremseoppgradering Mk1

Legg innLagt inn:01 des 2008 22:27
av Rayho
Skal Corradoskivene passe uten å trenge spacere? Blir det noe trøbbel med håndbrekk med mr2 mk2 turbo calipere bak? Har ikke sett så mye på dette enda.

Re: Bremseoppgradering Mk1

Legg innLagt inn:02 des 2008 06:18
av Amund
Usikker på om dei passer uten spacer, men tilsynelatende så gjer dei det.
Håndbrekk blir akkurat like dårlig som før med mr2-turbo kalippere :wink: (bolt on)