Side 2 av 2

Legg innLagt inn:11 okt 2002 14:48
av Fangoria
CelicaTurbo skrev:"Car Dynoed @ 387 rwhp @ 19psi" står det ovenfor. Er jo ganske bra det da og med tanke på at de fleste V8'er biler veier mange hundre kg mer enn MR2'en så tror jeg den skal hevde seg relativt bra selv mot kraftige V8'ere (men så klart det er grenser). Men, med alle de modifikasjonene som er gjort skulle man tro at han kunne klare å kjøre mer enn 19psi trykk?
OK

forstår ikke helt 387 rwhp

Betyr det 387hk ?

og hva er rw ? racing weels

19psi er greit da det er turbotrykket

Legg innLagt inn:11 okt 2002 15:19
av PwRmAd
Rwhp =rear wheel horse power som på norsk betyr: bak hjuls heste krefter :)
Dette er hp som blir beregnet på bremse/dyno benker og viser hp på hjula, altså det som går direkte i veien. De fleste bilfabrikanter viser til bhp= brake horse power som er hp på svinghjulet.
Som oftest har en 2 hjulsdreven bil ca 20% effekt tap igjenom girkasse/differensial.

Så 387rwhp tilsvarer ca 465 bhp på svinghjulet...:twisted:


Chris