Re: Blinklysolje
Legg innLagt inn:06 okt 2008 18:20
Nei, det må du ikke gjøre. Men har hørt at for å rense skivene skikkelig for støv kan man kjøpe Turbodiesel på boks å spraye på. Funker som F...
Supramk3turbo skrev:Her er kommentar fra en som har prøvd Helsyntetisk race blinklys olje:Hva bil og hvordan farge var det på bilen? Ble så sinnsykt forbiblinka her om dagen, skikkelig flaut
Har sikkert de raskeste blinklysene i hele Bergen! Kan anbefales på det sterkeste!
Supramk3turbo skrev:Tror det var den blå supran til Norskblinklysimport...Hmm, da må det være fler blinklys verstinger her i området... Så forresten en som blinka så sinnsykt her i sted at røyket veltet ut fra en glipe i glasset... Galninger altså!
hmsilset skrev:Dere er noen miljøverstinger hele gjengenTror du hadde kledd blått bedreBruker ribbefett og frityrolje jeg.På vinteren går det mest i massasjeoljer fra kondomeriet.Mange av de har den rette densiteten for en god blink under 10-grader.Når våren kommer så tapper jeg blinklyskjølesystemet mitt og bruker oljen til andre aktiviteter
Daniel HS skrev:Det er ikke bilde av meg daSupramk3turbo skrev:Tror det var den blå supran til Norskblinklysimport...Hmm, da må det være fler blinklys verstinger her i området... Så forresten en som blinka så sinnsykt her i sted at røyket veltet ut fra en glipe i glasset... Galninger altså!
hmsilset skrev:Dere er noen miljøverstinger hele gjengenTror du hadde kledd blått bedreBruker ribbefett og frityrolje jeg.På vinteren går det mest i massasjeoljer fra kondomeriet.Mange av de har den rette densiteten for en god blink under 10-grader.Når våren kommer så tapper jeg blinklyskjølesystemet mitt og bruker oljen til andre aktiviteter
hmsilset skrev:Det er ikke bilde av meg dahmsilset skrev:Dere er noen miljøverstinger hele gjengenTror du hadde kledd blått bedreBruker ribbefett og frityrolje jeg.På vinteren går det mest i massasjeoljer fra kondomeriet.Mange av de har den rette densiteten for en god blink under 10-grader.Når våren kommer så tapper jeg blinklyskjølesystemet mitt og bruker oljen til andre aktiviteter
Supramk3turbo skrev:Tips til balansering av blinklys:Tror jeg dropper blinklys snart, er jo så mye jobb bare for noen små oransje lys. Får bare sørge for å alltid ha med meg passasjer, og heller bruke moped metoden, en hånd ut vinduet på den siden jeg svinger! Kan bli kaldt på vinterstid, men slipper at blinklysoljen blir for kald iallefall...
Neida, det fungerer helt fint, fatter`n gjorde dette på Opel Granada sin med framhjulstrekk og vrengte skvettlapper! Fungerer helt fint det. Han har litt overdimensjonert motor nå da etter at han satte i en 3,4231 liters fiat motor med indirekte-utsprut og 2 plugga innjektorer (tror det sitter motohavatronic-tennbank 112 på bilen nå), den er mappa på hjelpemidelsentralen i Oslo, men over til problemet igjen, det blinker for fort og ujevnt ja, rekkefölga var venstre bak og höyreforan, höyre foran og vanstre bak med 431 blink i minuttet, men etter balangseringa av lyspäresokkelen så ble dette MYE likere! Et triks ang. den balangseringa er og bruke polaritantettning fra fks. biltema, er så mye jobb og drive og slaglodde, så polaritantettning fungerer helt fint til dette formålet Men bruker du polaritantetning så må du lodde inn ettermotstand på vanstre höytaler foran da, var i alle fall sånn på Opel Granadaen, hvis ikke så risikerer du ettertenning mellom kronhjulet og bremseskiva!
Og til deg som hadde fått stopp i et kryss etter og ha tömt på ny blinklys olje, som du sier det er bare tull og ty til dyre hjelpemidler som superaske natriumfylte fingervanter med kortsluttning i begge hender, er bare tull når du skal feilsöke etter rosa overledning mellom hovedlyspära og tute-kjöler`n, dra fram tunga BESTE hjelpemidelet det, da har du full kontroll, men vil ambefale og smöre den inn med vazelin först! Dette var litt i grenselad til off-topic men håper det går for denne gang!
Håper dette var til hjelp?