Side 2 av 10

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 18:20
av Supramk3turbo
Nei, det må du ikke gjøre. Men har hørt at for å rense skivene skikkelig for støv kan man kjøpe Turbodiesel på boks å spraye på. Funker som F...

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 18:30
av Supramk3turbo
Her er kommentar fra en som har prøvd Helsyntetisk race blinklys olje:

Byttet til helsyntetisk raceolje i blinklysene mine her igår, og nå fikk de jaggu fart på seg!! Før var det bare
*blink....blink....blink...* men nå er det skikkelige saker!
*blinkblinkblinkblinkblink*

Skulle sett hvor misunnelig de andre gutta ble når de ble forbiblinket..
Har sikkert de raskeste blinklysene i hele Bergen! Kan anbefales på det sterkeste!

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 18:50
av Supramk3turbo
Åh, tror jeg har funnet redningen her. Dette er en bypass ordning, så man slipper å kjøre oljen igjennom motor, kan sikkert brukes på blinklys også...:

Modern synthetic oil is very expensive - so why run the risk of getting it dirty by running it through your motor block? KaleCoAuto bypass kit comes with everything you need to run the oil around your motor block where it will do more good. Oil runs cooler, and as a result, there may be horsepower gains!

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 18:58
av Daniel HS
Beste trikset mot slitte bremser er å flytte foten et hakk til høyre, stopper gjerne ikke med engang, men til slutt står du garantert dønn i ro!
Supramk3turbo skrev:Her er kommentar fra en som har prøvd Helsyntetisk race blinklys olje:

Har sikkert de raskeste blinklysene i hele Bergen! Kan anbefales på det sterkeste!
Hva bil og hvordan farge var det på bilen? Ble så sinnsykt forbiblinka her om dagen, skikkelig flaut :oops:

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 19:09
av Supramk3turbo
Tror det var den blå supran til Norskblinklysimport...

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 20:47
av hmsilset
Dere er noen miljøverstinger hele gjengen :D Bruker ribbefett og frityrolje jeg.På vinteren går det mest i massasjeoljer fra kondomeriet.Mange av de har den rette densiteten for en god blink under 10-grader.Når våren kommer så tapper jeg blinklyskjølesystemet mitt og bruker oljen til andre aktiviteter :lol:

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 21:35
av Giske
Bilde

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 21:38
av Giske
Jeg lurer litt på om dette er grunnen til at synkroniseringa i girkassa mi er gåen.....
Bilde

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 21:47
av Daniel HS
Supramk3turbo skrev:Tror det var den blå supran til Norskblinklysimport...
Hmm, da må det være fler blinklys verstinger her i området... Så forresten en som blinka så sinnsykt her i sted at røyket veltet ut fra en glipe i glasset... Galninger altså!

hmsilset skrev:Dere er noen miljøverstinger hele gjengen :D Bruker ribbefett og frityrolje jeg.På vinteren går det mest i massasjeoljer fra kondomeriet.Mange av de har den rette densiteten for en god blink under 10-grader.Når våren kommer så tapper jeg blinklyskjølesystemet mitt og bruker oljen til andre aktiviteter :lol:
Tror du hadde kledd blått bedre :mrgreen:

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 21:50
av hmsilset
Daniel HS skrev:
Supramk3turbo skrev:Tror det var den blå supran til Norskblinklysimport...
Hmm, da må det være fler blinklys verstinger her i området... Så forresten en som blinka så sinnsykt her i sted at røyket veltet ut fra en glipe i glasset... Galninger altså!

hmsilset skrev:Dere er noen miljøverstinger hele gjengen :D Bruker ribbefett og frityrolje jeg.På vinteren går det mest i massasjeoljer fra kondomeriet.Mange av de har den rette densiteten for en god blink under 10-grader.Når våren kommer så tapper jeg blinklyskjølesystemet mitt og bruker oljen til andre aktiviteter :lol:
Tror du hadde kledd blått bedre :mrgreen:
Det er ikke bilde av meg da :D Dessuten har jeg 4,5" eksosanlegg.Vanskelig å fylle,hehe.

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 21:58
av Supramk3turbo
4.5" kan være litt vanskelig ja, men det er lengden som er værst, butter i enden :lol:

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 22:00
av Daniel HS
hmsilset skrev:
hmsilset skrev:Dere er noen miljøverstinger hele gjengen :D Bruker ribbefett og frityrolje jeg.På vinteren går det mest i massasjeoljer fra kondomeriet.Mange av de har den rette densiteten for en god blink under 10-grader.Når våren kommer så tapper jeg blinklyskjølesystemet mitt og bruker oljen til andre aktiviteter :lol:
Tror du hadde kledd blått bedre :mrgreen:
Det er ikke bilde av meg da :D Dessuten har jeg 4,5" eksosanlegg.Vanskelig å fylle,hehe.[/quote]

Hehe... Regnet ikke med det heller :P Regner ikke med du hadde postet det her hvis det faktisk skulle være deg! Hehe...

Ja, vanskelig å fylle ut 4,5"s ja :P Er nok dem som kunne skrytt noe slikt på seg da :roll: :P

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 22:27
av Supramk3turbo
Tips til balansering av blinklys:

Neida, det fungerer helt fint, fatter`n gjorde dette på Opel Granada sin med framhjulstrekk og vrengte skvettlapper! Fungerer helt fint det. Han har litt overdimensjonert motor nå da etter at han satte i en 3,4231 liters fiat motor med indirekte-utsprut og 2 plugga innjektorer (tror det sitter motohavatronic-tennbank 112 på bilen nå), den er mappa på hjelpemidelsentralen i Oslo, men over til problemet igjen, det blinker for fort og ujevnt ja, rekkefölga var venstre bak og höyreforan, höyre foran og vanstre bak med 431 blink i minuttet, men etter balangseringa av lyspäresokkelen så ble dette MYE likere! Et triks ang. den balangseringa er og bruke polaritantettning fra fks. biltema, er så mye jobb og drive og slaglodde, så polaritantettning fungerer helt fint til dette formålet Men bruker du polaritantetning så må du lodde inn ettermotstand på vanstre höytaler foran da, var i alle fall sånn på Opel Granadaen, hvis ikke så risikerer du ettertenning mellom kronhjulet og bremseskiva!

Og til deg som hadde fått stopp i et kryss etter og ha tömt på ny blinklys olje, som du sier det er bare tull og ty til dyre hjelpemidler som superaske natriumfylte fingervanter med kortsluttning i begge hender, er bare tull når du skal feilsöke etter rosa overledning mellom hovedlyspära og tute-kjöler`n, dra fram tunga BESTE hjelpemidelet det, da har du full kontroll, men vil ambefale og smöre den inn med vazelin först! Dette var litt i grenselad til off-topic men håper det går for denne gang!

Håper dette var til hjelp?

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 22:31
av mulle-mek
hva i svarte har dere spist fleinsopp ?????????????????????????????????????

Re: Blinklysolje

Legg innLagt inn:06 okt 2008 22:32
av Daniel HS
Supramk3turbo skrev:Tips til balansering av blinklys:

Neida, det fungerer helt fint, fatter`n gjorde dette på Opel Granada sin med framhjulstrekk og vrengte skvettlapper! Fungerer helt fint det. Han har litt overdimensjonert motor nå da etter at han satte i en 3,4231 liters fiat motor med indirekte-utsprut og 2 plugga innjektorer (tror det sitter motohavatronic-tennbank 112 på bilen nå), den er mappa på hjelpemidelsentralen i Oslo, men over til problemet igjen, det blinker for fort og ujevnt ja, rekkefölga var venstre bak og höyreforan, höyre foran og vanstre bak med 431 blink i minuttet, men etter balangseringa av lyspäresokkelen så ble dette MYE likere! Et triks ang. den balangseringa er og bruke polaritantettning fra fks. biltema, er så mye jobb og drive og slaglodde, så polaritantettning fungerer helt fint til dette formålet Men bruker du polaritantetning så må du lodde inn ettermotstand på vanstre höytaler foran da, var i alle fall sånn på Opel Granadaen, hvis ikke så risikerer du ettertenning mellom kronhjulet og bremseskiva!

Og til deg som hadde fått stopp i et kryss etter og ha tömt på ny blinklys olje, som du sier det er bare tull og ty til dyre hjelpemidler som superaske natriumfylte fingervanter med kortsluttning i begge hender, er bare tull når du skal feilsöke etter rosa overledning mellom hovedlyspära og tute-kjöler`n, dra fram tunga BESTE hjelpemidelet det, da har du full kontroll, men vil ambefale og smöre den inn med vazelin först! Dette var litt i grenselad til off-topic men håper det går for denne gang!

Håper dette var til hjelp?
Tror jeg dropper blinklys snart, er jo så mye jobb bare for noen små oransje lys. Får bare sørge for å alltid ha med meg passasjer, og heller bruke moped metoden, en hånd ut vinduet på den siden jeg svinger! Kan bli kaldt på vinterstid, men slipper at blinklysoljen blir for kald iallefall...