TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Testkjøring Lexus - Losby gods. (Toyota Norge arrangert)

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #298941  av Carina_E

lexusmann skrev:Knallbra tiltak, ja... :D
og de av dere som mot formodning kommer med må legge ut bilder...kommer meg ikke bortover til Østlandet nå..... :evil:

Jeg skal ta masse bilder...... :D
 #299137  av Carina_E

er det flere her som skal dit til onsdag????
tenkte kansje det hadde vært arti å motes litt før og kjørt dit sammen....??
 #299287  av Carina_E

OKI. Hvor i landet kommer du ifra da?
Kunne evt møtes et sted i nærheten der litt før..???
 #299361  av Carina_E

kult.... skal vi møtes ved gigagøy ell noe i nærheten der ved triaden 16.30 ell noe????
Så kan vi kjøre sammen opp dit??

Mvh Glenn
 #299421  av pekle

Det var artig :) og det er med dette bestemt at eg må få kloa i ein slik GS450h...

Først litt snacks og kikking på ein lekker kvit IS-F. Dei starta den og rusa litt - godlyd, men ingen kjøring.

Så var det introduksjon og litt foredrag om hybridteknologi. Ikkje så mykje nytt for oss som er litt teknisk interessert.

Etterpå var vi delt inn i to grupper der den eine starta med prøvekjøring og den andre tok litt mat og prata med Lexus-folk. Dei var mannsterke og hadde besøk frå Tromsø og Trondheim (kanskje Bergen og?)

Dei hadde 14 bilar til disposisjon, flest IS og RX, og to kvar av GS450 og LS600. Alle som ville fekk kjøre omtrent 10 minutt i kvar bil (frå Losby, fram til den litt større vegen og tilbake for den som er kjent)

Køyrde først IS250 aut sport. Veldig snasen, ligg som støpt. Litt hjulstøy (18" trur eg). Ikkje plagsamt, men nok til at eg la merke til det.

Så stod GS450h for tur. Stille. Start. Stille. Sakte rundt rundkjøringa. Stille. Middels gass ned bakken, litt svak snerring frå motoren. Brems før kryss, og maks gass opp bakken. Huhei, bakketoppen kom ganske fort. Ein del ganske krappe svingar langs vegen, men bilen ligg overraskande bra. Hadde trudd at denne var meir slapp og komfortorientert, men den var ganske sportsleg satt opp og generelt skikkeleg digg.

Neste var RX400h. Høg, mjuk, mykje meir motorlyd enn i dei andre. Kjapt inn mot sving? Nei, ingen god ide. I dette selskapet blir den oddemann.

Så til IS220d. Bortsett fra litt lyd når ein står utanfor bilen (merkar lite inne) var dette eit positivt bekjentskap. Må gire sjølv, var litt uvant i starten, men girkassa var fin, og handa trivdes godt på spaken. Likevel, diesel er nok best med automat og denne ga ikkje den same raffinerte opplevinga som 250.

Så sjefsbilen, LS600h. Stor i forhold til dei andre, og avstandsradaren peip og blinka fælt når ein snirkla seg forbi dei andre parkerte. Hadde lite lyst til å bulke denne :P Bilen er tung, men 445 gamp hjelper veldig godt. Det var ingen fartsstrekker på ruta, men det verka som om motor, elmotor og girkasse hadde best samhandling på denne. GSen var litt ubestemt ved ein anledning, men LSen berre mata på med kraft. Men så er det å stoppe og svinge da - litt for mykje masse på denne. Men du verden så komfortabel. Prøvde ikkje baksetet men dei som gjorde det var godt nøgde.

Tok til slutt ein ny runde med GS450h for å avslutte kvelden på ein perfekt måte.

Mi personlege ønskeliste:

1. GS450h - nesten alt stemmer her
2. IS250 - gull, men manglar oompf i forhold til GS
3. IS220 - litt mindre raffinert enn 250.
4. RX400h - praktisk og kjapp nok, men mindre kjørevillig enn dei andre
5. LS600h - kongebil, men eg er nok 20 år for ung

Til slutt var det buffet og foredrag med Harald Osa, men eg prioriterte å kjøre bil :)

Fekk og ein liten goodiebag med Voss-vatn, golfballar, penn, mints og info-materiell med Lexus-logo.

Bra tiltak av Lexus/Toyota.
 #299429  av Tjuls

Ja, dette var et veldig fint tiltak fra Lexus. Jeg gliste fra øre til øre i IS250, LS600hl og RX400h.

Jeg må være enig at RX'en var litt skuffende. Skjønner ikke helt hvorfor denne er bestselgern, hvis du har testet de andre modellene.
Lysta på IS250 bare økte og økte igjennom hele kvelden. Den var en drøm å kjøre. Skal nok slå til når de ringer meg og spør om jeg vil prøvekjøre mer. Den er til for å nytes :mrgreen:

LS'en var jo helt konge. Fikk ikke testa alt, men det var en rå opplevelse å sitte baki med massage og DVD skjermen som du styrte med fjernkontrollene. Var for mye å trykke på for en så kort tur :P Ikke minst var den en drøm å kjøre som en cruiser, og det gikk unna også. Skuffelsen kom i svingene som nevnt over her. Det ble merkbart bedre med Sport funksjonen inne, men fortsatt litt for tung for "inspirerende kjøring"..
 #299491  av Carina_E

En kjempe fin og uforglemmelig dag av Lexus Norge ja.

Fikk prøve kjørt de fleste av bilen der. :D

Likte best GS450H jeg. Syns den var deilig å god å kjøre.. Sku veldig gjerne hatt en sånn en ja. LS600HL var helt fantastisk, både å kjøre og å sitte på i baksete med masage og alt... :D Men er nok også en del år for ung til å ha noe glede av noe slikt ja.. :wink:
IS`n var atrig å kjøre, gikk godt. RX`n var også en fin bil å kjøre men ikke helt hva jeg er ute etter i bil.

Men den jeg aller helst skulle hatt i garasjen hjemme er nok IS-F`n som stod ute under teltet bak der.. Den var bare helt sinnsykt RÅ. Også så fin den var i hvit perlemor lakk. Kan bare ikke beskrives. Å den sinnsyke lyden det var. fy f..n sier jeg bare..... :D :wink:

Tok en del bilder av alle bilen, men mest av IS-F`n.. SKal se om jeg ikke får lagt de ut i morgen ell i løpet av helga. Men ut kommer de.. :wink:

Vil også si Tusen Takk til de fra Lexus som var der. Utrolig bra event. Og en utrolig bra evne til å få alle til å føle seg velkommen. Tusen Takk.

Mvh Glenn
 #299508  av Neo

Ett lite spm fra oss her oppe i nord til Lexus norge som arangsjerer dette, er det mulig og legge dette opp til en helg og ikke på ukedager?..

Skulle svært gjerne ha komment på den 4 september men får ikke anledning :(
 #299574  av Lexus_Norge

Neo skrev:Ett lite spm fra oss her oppe i nord til Lexus norge som arangsjerer dette, er det mulig og legge dette opp til en helg og ikke på ukedager?..

Hei alle og takk for hyggelige tilbakemeldinger. Dagen på Losby gikk prikkfritt. Hyggelig å prate Lexus med entusiaster:-)

Ang. treffene, er det litt varierende når det arrangeres. I Bergen om ca. en måned er det på en søndag.
 #299578  av Amund

Lexus_Norge skrev:
Neo skrev:Ett lite spm fra oss her oppe i nord til Lexus norge som arangsjerer dette, er det mulig og legge dette opp til en helg og ikke på ukedager?..

Hei alle og takk for hyggelige tilbakemeldinger. Dagen på Losby gikk prikkfritt. Hyggelig å prate Lexus med entusiaster:-)

Ang. treffene, er det litt varierende når det arrangeres. I Bergen om ca. en måned er det på en søndag.
Vær så snill og sei at det ikkje er søndag 14.09 då??!! :?
 #299588  av Lexus_Norge

Amund skrev:
Lexus_Norge skrev:

Vær så snill og sei at det ikkje er søndag 14.09 då??!! :?
Det er nok den datoen ja.