TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kald luft i varmeapparatet pÃ¥ IS200 ved tomgang?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #284551  av Tjuls

lexusmann skrev:Motorvask??
Stikk innom nærmeste bensinstasjon og kjøp en sånn 0,5 liters sprayflaske med motorvask. Bland den med 1 liter white spirit, gjerne i en egnet plast dunk.Hell tilbake på sprayflaska(dette blir en litt tykk, hvit væske)og spray utover motorrommet. La det tørke en liten stund. Gå så løs med høytrykksspyler(Vær forsiktig med dynamoen og slike ting). Start opp etterpå og la den få tørke en liten stund. Hvis de ikke har motorvask på sprayflaske, kan du jo bruke en annen sprayflaske.
Dette skal gi gullende rent motorrom!!! :D
Det er IKKE den tanken for Steering fluid du skal helle i, bare så det er sagt(men det skjønte du vel), skal være en egen tank til frostveska, som det er sagt over her. :wink:
Husker heller ikke nøyaktig hvor den står. :lol:
:lol: :lol: Nei, det var en grunn til at jeg var skeptisk til den tanken som ble omtalt i første omgang :P hehe..

Takk for tipset.. Har bare hørt at man burde være forsiktig med høytrykk i motorrom pga en del elektrisk..
 #284554  av lexusmann

Har brukt høytrykk på flere biler jeg har hatt jeg...så lenge man er forsiktig er det ingen problem, det er min erfaring i alle fall... :wink:
Er sikkert et bilde av en IS 200 motor her inne...
 #284583  av galx

Tjuls skrev:
lexusmann skrev:Motorvask??
Stikk innom nærmeste bensinstasjon og kjøp en sånn 0,5 liters sprayflaske med motorvask. Bland den med 1 liter white spirit, gjerne i en egnet plast dunk.Hell tilbake på sprayflaska(dette blir en litt tykk, hvit væske)og spray utover motorrommet. La det tørke en liten stund. Gå så løs med høytrykksspyler(Vær forsiktig med dynamoen og slike ting). Start opp etterpå og la den få tørke en liten stund. Hvis de ikke har motorvask på sprayflaske, kan du jo bruke en annen sprayflaske.
Dette skal gi gullende rent motorrom!!! :D
Det er IKKE den tanken for Steering fluid du skal helle i, bare så det er sagt(men det skjønte du vel), skal være en egen tank til frostveska, som det er sagt over her. :wink:
Husker heller ikke nøyaktig hvor den står. :lol:
:lol: :lol: Nei, det var en grunn til at jeg var skeptisk til den tanken som ble omtalt i første omgang :P hehe..

Takk for tipset.. Har bare hørt at man burde være forsiktig med høytrykk i motorrom pga en del elektrisk..

Beklager, tok feil der ja :roll: Godt at du oppdaget det.
 #284595  av Supramk3turbo

Hør med et verksted som kan disse bilene...
 #284963  av csstian

Om du har orginal kjølevæske så er det longlife.Den er rosa på farge.Men er det bytte på service så kan det hende det er vanlig,blå eller grønn.Men du må ikke blande longlife og vanlig.
 #285951  av Tjuls

Har bilen inne hos Toyota nå på 150k service. De mener det er radiatoren som lekker, så det blir jo en fin ekstrautgift det. Må bytte bremseklosser bak også, men det er jo ikke så ille.
 #285964  av Tjuls

Snakka med radiatorservice. De skulle ha 2500 for radiator og 3000 for jobben, så jeg lot Toyota gjøre det i morra. De byttern for 5000. Den serviceregninga dobla seg fort gitt.. Oppe i nesten 15000 nå.. :|
 #285972  av QuiNlan

Tjuls skrev:Snakka med radiatorservice. De skulle ha 2500 for radiator og 3000 for jobben, så jeg lot Toyota gjøre det i morra. De byttern for 5000. Den serviceregninga dobla seg fort gitt.. Oppe i nesten 15000 nå.. :|
Aoo, shit. Hvis du får tak i radiatoren så er det ikke mye stress å sette den i selv altså. På min forrige bil var det 2 skruer, og 2 slangeklemmere som jeg måtte av med. Pluss vifta da som sitter fast med noen skruer. Det var ikke mye arbeid. Til og med jeg kunne gjort det :) Fikk en kompis det å gjøre det da. Vet ikke hvordan det er på IS200 men, skulle ikke tro at det var veldig mye mer krevende. 3000 for jobben er jo bare skremmende dyrt. Ikke rart i at jeg hater merkeverksteder.
 #285979  av Tjuls

Det var faktisk ikke merkeverksted som skulle ha 3000 for jobben. Det var radiatorservice. Blir 500kr billigere hos Toyota. Det har kommet til et punkt hvor jeg egentlig bare gir de bilen og sier fiks, for nå vil jeg bare ha tilbake bilen i 100% stand. Får nye sommerdekk levert på døra i kveld, og får tilbake bilen i morra, så da blir det terapistund med bilen i helga.. Gleder meg :D
 #285985  av QuiNlan

Foruten den værste sporingen jeg noensinne har vært borti på mine nåværende sommerdekk hadde jeg en vel så behagelig terapitur på vei hjem til mine foreldre. :) I begynnelsen når jeg hadde bilen syns jeg den brukte grådig mye drivstoff, men på turen brukte den ikke mer enn 0,8 - 0,9 l/m. Sorry for å ødelegge tråden men. Kvalitetstid med bilen er veldig viktig, særlig når den har tømt lommeboken noen ganger.
 #286153  av Tjuls

Jaja.. Henta bilen i går. Satan det var deilig å få den tilbake :D De hadde støvsugd og vaska innvendig, tatt motorvask og hele pakka i tillegg til servicen. Alt i alt, veldig fornøyd ;) Nye sommdekk har jeg fått montert på felg i dag og :mrgreen:

Et lite skår i gleden er at jeg våkna opp til SNØ :evil: