TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• senkefjær eibach 30/30mm lexus is200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #283351  av QuiNlan

Kommer nok muligens til å kjøpe senkefjører før nye dekk. Å senke bilen må gjøres fort, for den ser jo ikke mye bra ut slik som den er nå.

Har jo sjekka den felgindexen som ligger på Faq sida, og der står det at 225/35 R18 og ET40 skal gå bra uten noen modifikasjoner. Regner med at det er lik størrelse på bremsekalliperne.

Har faktisk begynt å vurdere det seriøst og heller bare smelle på senkefjører i første omgang, da dette er 5 ganger billigere enn coilovers. Vil jo ha skikkelige dekk (gummi) også. Både coilovers og skikkelige dekk med felger koster jo fort 30k. Har jo lyst til å bruke feriepengene på ferien også :)
 #283402  av lexusmann

Det du skriver om den dim'en, 225/35-18, er helt sant...Sammen med TTE senkefjører ser bra ut samtidig som man beholder komforten... :wink: Sikkert ikke ekstremt etter dagens standard, men greit...eneste da jeg hadde Lex'n, var dekk i 35 profil ganske dyre, rundt 3k...sikkert billigere nå...
 #283406  av QuiNlan

Hehe, de dekkene som jeg skal ha koster nok noe i den duren ja. Hadde noen 215/40 R18 på primeraen, de kosta 2500 per stk. Regner med å betale minst det samme.

Men det er en ting jeg lurer på. Det er sikkert ikke mange som kjører over 150 km/t her. Det gjør jeg veldig ofte, og jeg må innrømme at det er et helvette slik som bilen er nå. Hvordan er stabiliteten med senkefjører? Blir den stødigere, eller er det kun for showoff?
 #283409  av lexusmann

Var vel bare en gang over 150 med den jeg hadde...men kan ikke huske det var noe problem, stødig og fin den(var vel helst jeg som ikke var vant med farten :lol: )...var på motorveien mellom Stavanger og Sandnes, da... :lol:
 #283414  av Tjuls

Hadde min i 200+ et par ganger nedover til Danmark i sommer.. NULL problem og stabil som f.. Den er ikke senka noe mer en orginalt ;)
 #283422  av KK-ma70

Kjører med 225\40 7,5*18 ET42. er perfekt. Speedometeret ligger dønn på GPS-fart. 8*18 et40 gikk ikke da di tok i hjulbuer. Valsing av leppa i buen var ikke et alternativ.
Har TTE fjerene også, stabilt som f..n :D
Bare husk hjulstillingskontroll etter senking :wink:
 #283469  av QuiNlan

lexusmann skrev:Var vel bare en gang over 150 med den jeg hadde...men kan ikke huske det var noe problem, stødig og fin den(var vel helst jeg som ikke var vant med farten :lol: )...var på motorveien mellom Stavanger og Sandnes, da... :lol:
Hehe. Her i går måtte jeg bare trøkke litt ekstra på gasspedalen da jeg var en smule sliten og lei. Hadde såvidt 200 før jeg måtte begynne nedbremsing da jeg skulle ta av motorveien inn til Sola.
KK-ma70 skrev:Kjører med 225\40 7,5*18 ET42. er perfekt. Speedometeret ligger dønn på GPS-fart. 8*18 et40 gikk ikke da di tok i hjulbuer. Valsing av leppa i buen var ikke et alternativ.
Har TTE fjerene også, stabilt som f..n :D
Bare husk hjulstillingskontroll etter senking :wink:
Hmm. Mener fremdeles å ha lest at 225/35 R18 med 8,5 og ET40 skulle gå greit uten mod. Håper det går, ellers blir det valsing. :) Kommer til å gå for 19" neste sommer.
 #283474  av Neo

å sette på 19" er det domeste du gjør, så det er ikke å anbefale.. du mister mye komfor, og får problemer med innerskjermene..
en kompis av meg har 19", og den bilen er ikke god og kjøre.. alle innerskjermene er øddelagte pga det, så svingeradiusen får du ikke utnyttet helt da heller.. og blir du da stoppet i tekninisk kontroll og møter på rette karen må du av med dem for dem er for store..
 #283511  av QuiNlan

Neo skrev:å sette på 19" er det domeste du gjør, så det er ikke å anbefale.. du mister mye komfor, og får problemer med innerskjermene..
en kompis av meg har 19", og den bilen er ikke god og kjøre.. alle innerskjermene er øddelagte pga det, så svingeradiusen får du ikke utnyttet helt da heller.. og blir du da stoppet i tekninisk kontroll og møter på rette karen må du av med dem for dem er for store..
Hmm, det er såppas med problemer ja. Hadde en misstanke om at jeg ville få problemer med innerskjermene, men hvis det går ut over svingradiusen tror jeg heller at jeg får revurdere litt. Greit å få litt råd en gang i blant også :)
 #283535  av Neo

QuiNlan skrev:
Neo skrev:å sette på 19" er det domeste du gjør, så det er ikke å anbefale.. du mister mye komfor, og får problemer med innerskjermene..
Hmm, det er såppas med problemer ja. Hadde en misstanke om at jeg ville få problemer med innerskjermene, men hvis det går ut over svingradiusen tror jeg heller at jeg får revurdere litt. Greit å få litt råd en gang i blant også :)
det spørs jo også hvilken bredde du går for, han kompisen min har 235 bredde og er bare problemer.. kan hende det går med 225 men skal ikke si det sikkert, men mye komfor forsvinner så har man det med tekniske kontroller og ikke minst svingeradiusen :evil: .. men det er jo opp til hver enkelt person, skulle bare si ifra :D ..
 #283647  av galx

Når det gjelder innpresset på 18" felger er ET40 det siste lovlige du kan kjøre med, dvs. også det siste alternativet av innpress du kan velge mellom.. :( Orginalt skal Lexus IS ha ET50 i innpress..stor forskjell.
Gå for ET42 eller ET45 så er du på den sikre siden :mrgreen: . Med ET45 må du i alle fall ikke valse. Anbefaler ET45 da det også er så store forskjeller på dekktyper..noen bygger mer ut enn andre.
 #283653  av QuiNlan

Ja, vet at det ikke er lovlig. Men, utvalget er litt dystert i ET42 og ET45 og oppover. Jeg regner med at jeg må valse, det er ikke no problem. :)
 #283832  av Amund

Har ikkje lov å forandre sporvidden med meir enn 15mm, altså 7.5mm på kvar side. Så ET43 er vel det minste lovlige du kan kjøre med.
 #283908  av galx

Amund skrev:Har ikkje lov å forandre sporvidden med meir enn 15mm, altså 7.5mm på kvar side. Så ET43 er vel det minste lovlige du kan kjøre med.

Jepp, du har selvfølgelig helt rett i det :wink: .
 #283961  av Amund

Tenkte på 7,5-18 og 8-18 i et44 til min, eventuelt 8x17 og 9x17 et42 på min. Men har ein mistanke om at det ikkje blir i år... :roll: