TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Angel Eyes til IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #282688  av galx

Neo skrev:her er ett bilde av min.. har satt i ice blue pærer, ganske fint..
Neo: Du kunne nå ha kostet snøen av panseret før du tok bilde, hehe.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jepp, iceblue parkpærer gjør seg, jeg selv har erstattet med led-iceblue. Ble litt skarpt, men dog.. :mrgreen:

For å henge meg på den angeleyes-diskusjonen litt til, dette hører faktisk til BMW, slik er det bare. BMW kommer ut med dette orginalt på sine biler i dag. Lexus og BMW (3-serie) har vært nærmeste konkurenter siden Lexus IS200/300/Altezza kom ut. Siden den gang har det vært en stille strid i hvem som var best. Delte meninger har det bestandig vært, men en ting er sikkert: Lexus kom med de kjente Lexus-baklysene og BMW kom med angel-eyes/devil-eyes. Vi Lexuseiere er vel egentlig ganske hårsåre på akkurat slike ting, kanskje derfor denne diskusjonen aldri legges helt død, hehe :)

Lexus lysene med modifiserte lyktehus (sort) er noe av det argeste som er av "blikk" på biler..hvorfor ettermontere BMW's fingeravtrykk på dem da..? Støtter meg til lykter uten lysende sirkler !
 #282761  av harared

QuiNlan skrev:Såvidt jeg vet er karosseri identisk på IS200 og IS300. Det er kun motor og understell som skiller de to.

Ikke helt like i karossen nei. Det er større fangere på IS300, men om lyktene går om en annen vet ikke jeg.

Konklusjon? Angel eyes for BMW og Lexus lykter for Lexuser :D
 #282819  av KK-ma70

lexus Sondre skrev:er med på den jeg også! men er dere ikke enig at parken i lyktene er litt dumt plassert? etter min mening hadde det vært mye finere viss den var plassert i fultlys kasteren. smaken er som baken:P disse Angel Eyesene erstatter vel org. park? sleng ut et bilde du som hadde da=)
Fultlys kasteren? er det langlysreflektoren du tenker på da? Isåfall NEI :D Det blir også litt BMW. Synes det er knall som det er orginalt :D Er finest når parklysene står mest mulig rett over grøftelys. Bilen ser bredere ut også.

Angeleyes= BMW og Civic.........!!!!!!! :mrgreen:
 #282843  av galx

harared skrev:
QuiNlan skrev:Såvidt jeg vet er karosseri identisk på IS200 og IS300. Det er kun motor og understell som skiller de to.

Ikke helt like i karossen nei. Det er større fangere på IS300, men om lyktene går om en annen vet ikke jeg.
Er stort sett ingen forskjeller på IS200 og IS300 - karroserimessig.
Selv kjører jeg med helt nye front-lykter fra IS300, absolutt ingen forskjell i det hele tatt, selv om det er forskjell på delenumrene hos Toyota.
Noen IS300 lykter kom med et "option" at man kunne få med mørk bakgrunn - orginalt er dette vanskelig å få tak i..
Ellers ble alle IS300 levert med xenon lys, og det er stort sett den eneste forskjellen mellom 200/300. Understell blir noe annet ja... 8)
F.eks. panser og all styling som står merket med IS300 er det samme som IS200 selv om det er andre delenummer. :?: :!:
Alt i alt er IS200 helt identisk karroserimessig med IS300 etter mod. 2002/03, da kom også IS200 med xenon orginalt. (Amerikansk IS300 har vist en litt anderledes støtfanger grunnet andre sikkerhetsregler..typisk). :mrgreen:
 #282851  av tunamgu

Så frontlykter og tåkelys foran passer?
 #282852  av larspronne

Er stort sett ingen forskjeller på IS200 og IS300 - karroserimessig.
Selv kjører jeg med helt nye front-lykter fra IS300, absolutt ingen forskjell i det hele tatt, selv om det er forskjell på delenumrene hos Toyota.
Noen IS300 lykter kom med et "option" at man kunne få med mørk bakgrunn - orginalt er dette vanskelig å få tak i..
Ellers ble alle IS300 levert med xenon lys, og det er stort sett den eneste forskjellen mellom 200/300. Understell blir noe annet ja... 8)
F.eks. panser og all styling som står merket med IS300 er det samme som IS200 selv om det er andre delenummer. :?: :!:
Alt i alt er IS200 helt identisk karroserimessig med IS300 etter mod. 2002/03, da kom også IS200 med xenon orginalt. (Amerikansk IS300 har vist en litt anderledes støtfanger grunnet andre sikkerhetsregler..typisk). :mrgreen:[/quote]

dette stemmer faktisk ikke helt, iallefall ikke på US biler der det er noen forskjeller som f.eks "tykkelsen" på støtfangere foran og bak, da disse er endel større på US biler pga crash standarder.
 #282864  av galx

larspronne skrev:Er stort sett ingen forskjeller på IS200 og IS300 - karroserimessig.
Alt i alt er IS200 helt identisk karroserimessig med IS300 etter mod. 2002/03, da kom også IS200 med xenon orginalt. (Amerikansk IS300 har vist en litt anderledes støtfanger grunnet andre sikkerhetsregler..typisk). :mrgreen:

dette stemmer faktisk ikke helt, iallefall ikke på US biler der det er noen forskjeller som f.eks "tykkelsen" på støtfangere foran og bak, da disse er endel større på US biler pga crash standarder.[/quote]

Leste du egentlig alt før du siterte meg, hehe ?
:lol:
sit: (Amerikansk IS300 har vist en litt anderledes støtfanger grunnet andre sikkerhetsregler..typisk).
 #282872  av larspronne

hahahaha , nei....good call!
 #282880  av Neo

hehe tok helt av dette :wink: