TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Masters 3s-gte overhaling. The next level!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #283747  av Master

Stort sett ferdig med de sorte delene. Nå er det bare bunnpanna igjen, men den må jeg få borra hull i til oljetemp måler først :D
Vedlegg
IMG_3535.JPG
IMG_3535.JPG (79.67 kiB) Vist 1088 ganger
IMG_3538.JPG
IMG_3538.JPG (79.86 kiB) Vist 1088 ganger
IMG_3536.JPG
IMG_3536.JPG (84.08 kiB) Vist 1084 ganger
Sist redigert av Master den 22 mar 2008 12:29, redigert 1 gang totalt.
 #283787  av James

Ser veldig bra ut :)
 #283789  av Master

Jepp jepp! Gleder meg til monteringa... da skal det bli blanke fine bilder :D men det kan bli noen uker til... venter fortsatt på deler, og ATS er ikke akkurat kjappe.
 #283791  av erling

ATS er bare kjappe om du betaler dem for å svare. :P Mye arbeid bak alle disse fine lakkerte delene, det vet jeg alt om :D Du har med å pøse på med bilder :)
 #283820  av Master

Hehe.. jada bilder kommer. Når det gjelder ATS så føler jeg at jeg allerede har betalt dem nok cash, så mer får dem ikke. Forventer at det skjer noe snart... Men får bare unnskyldninger på unnskyldninger uke etter uke på hvorfor delene ennå ikke er sendt :(
 #283906  av pkgrette

bare si at detta blir sykt bra.

bra noen gidder og gjøre det sån

bra insperasjon:D:D
 #284591  av Master

I går fikk jeg første porsjon med deler fra Toyota Dallas. Tok litt tid pga spesialbestilte deler (ikke akkurat lagerdeler en gammel 3s-gte :) ) samt påska og alt det der. tok ca 4 uker fra bestillingdato til jeg mottok det på døra hjemme. Da ca 2 uker i frakt fra USA over påska.

Hva får man for 5000kr inkl frakt fra USA?

-Komplett pakningssett
-registerreim, begge løpehjul, strammer
-vannpumpe og oljepumpe
-5 stk oljefiltre
-alle 5 lagrene til veiva
-alle 4 lagrene til rådene
-brakett til oljekjøleren (greide å ødelegge gjengene på min...)
-Et par tre kjøleslanger

Nå venter jeg på andre porsjon deler derfra. Da kommer resten av de delene jeg har lista på førstesiden :) så begynner monteringa! turbokittet ble også sendt i går. snacks!

Bilde

Bilde
 #284593  av Master

Forresten noen som vil kjøpe toppakninga? Trenger den ikke da jeg skal ha stål...
 #284804  av Master

ferdi med blokka. Venter bare på frostpluggene. Kommer sikkert i morra, Toyota her i Bodø bruker å være sabla kjappe!

Lakka med høytemp motorlakk. Er ikke fullt så shiny som første bilde tilsier, så måtte ta et til uten blits. Synes det ble bra jeg!

Bilde

Bilde
 #284965  av ST205RR

ser bra ut dette 8)
sleng inn et bilde av di stagene du snakka om..
 #286154  av Master

Fått litt flere deler. Venter fortsatt på noe (IC, clutch, resten av turbokittet, toppakning, justerbare kamdrev, ecu, fuel rail. Kommer snart så da blir det snart montering!!

Bilder : :)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

AEM bredbandslambda:
Bilde

MÃ¥tte ha ny fordeler for min aksling knakk under transport :(
Bilde

MSD rpm switch for å styre TVIS:
Bilde
Bilde

Monteringskitt Walbro bensinpumpe. Forlenget clutchstag fra speedsource:
Bilde

Nyoverhalt dynamo fra Toyota. Fabrikkspecs.
Bilde

Nye motorfester:
Bilde

Supra 550cc dyser klare med nye o-ringer til montering.

Bilde

ARP bolter/mutre til toppen, veiva og svinghjulet
Bilde