TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Drivstofforbruk litt over det vanlige?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #279697  av celicagt4205nord

pekle skrev:Har ført nøyaktig statistikk over alle fyllingar siden eg fekk min (-02 automat, original) for 21 månader sidan. Har kjørt 47.000km, 90% langkjøring på RV4 (pluss litt feriekjøring), resten småkjøring til butikk etc. Snittforbruket er 0.75, ikkje så ille syns eg.
ganske artig å følge med på hvordan enkelte plager seg selv med å regne ut hvor mye bensin bilene sine bruker,den bruker nå det den bruker om det er så eller så,hvis det er så krise å fylle så mye bensin ofte så må dere jo kjøpe dere en yaris :D når man kjører lexus så må man jo gjerne kunne bruke noen desiliter ekstra på mila for å ha den den fine grillpryden :D personlig har jeg hatt bensinslukere å bensingjerrige biler,men jeg ikke en eneste gang gidda å regne ut forbruket på noen av dem...tror det må være veldig plagsomt å hele tiden sitte å tenke på hvor hardt du hviler foten på pedalen,noe å tenke på :D
 #279711  av QuiNlan

Du sier noe der. Når jeg kjøpte meg lexus var jeg overbevist om at jeg skulle få kjøregleden tilbake, men den gang ei. Men, muligens jeg må revurdere min grådighet. Fokusere meg på hvor ufattelig deilig det faktisk er å kjøre et slikt vidunder.
 #279721  av pekle

Har aldri sagt at det plagar meg og har ingen problem med å betale det det kostar. Gjer det mest av interesse (ingeniørar likar litt systematikk veit du ;) ) Forøvrig er forbruket til ISen 0.01 liter meir enn den forrige bilen, ein Kangoo 1.4, som var eit ørlite hakk mindre inspirerande å kjøre :P
 #279744  av galx

QuiNlan skrev:Du sier noe der. Når jeg kjøpte meg lexus var jeg overbevist om at jeg skulle få kjøregleden tilbake, men den gang ei. Men, muligens jeg må revurdere min grådighet. Fokusere meg på hvor ufattelig deilig det faktisk er å kjøre et slikt vidunder.

Har du bilde av bilen din ? Sleng ut noen hvis du har :)
 #279760  av rx300

QuiNlan skrev:
rx300 skrev:
Hvis du fyller 60 liter på 40 mil, har den jo "bare" brukt 1,5l/mil, hvis motoren egentlig har kjørt dobbelt så langt fordi hjulene dine hele tiden går dobbelt så fort og på tvers av fartsretningen, så har du jo _egentlig_ brukt 0,75 l/mil, og det er jo meget bra. Så slutt å klage! :twisted:
Denne må du gjerne forklare :)
Hvis jeg hadde skjønt hva jeg skrev selv, så skulle jeg gjerne gjort det! :shock: :mrgreen:
 #280367  av Cmon

Sier som bygdeoriginalen hjemme.
Det e ikke nøye kor mye bensin biln bruke eller kor dyr den e, æ fylle uansett bare førr 300 kr av gangen :lol:
 #280386  av galx

Cmon skrev:Sier som bygdeoriginalen hjemme.
Det e ikke nøye kor mye bensin biln bruke eller kor dyr den e, æ fylle uansett bare førr 300 kr av gangen :lol:

Hehe, den var egentlig ganske bra, for det stemmer vel egentlig for oss fleste :)
 #280387  av larspronne

trondheim - oslo på 0.62 i min IS250.....

...og nei jeg kjører ikke forsiktig....ikke telling på hvor mange kickdown det ble, kjørte værtfall forbi alle som måtte ligge foran - blir bare sånn med 250'n - spes etter å ha oppgradert fra 200..

har klart 0.56 over lengre strekninger ved forsiktig kjøring!

Lars.
 #280408  av QuiNlan

Problemet mitt kommer anyway til å løse seg da jeg straks kommer til å gå til innkjøp av fuelcat. Da slipper jeg å bruke bensin i det heletatt :P

Men, jeg har noen problemstillinger ang prosjektet mitt.

Fuelcat = 10-20% mer effekt
Chip = 10-20% mer effekt

Med både fuelcat og chip så har jo motoren nærmere 200 hk, da er ikke powerfilter og effektannlegg med i regnestykket. Planen er også å kjøpe kompressor, og da vil jeg være veldig nær smertegrensen da motoren vil yte mellom 250 og 260hk. Bør jeg skifte innsprøytning, roder og stempler da? Eller er det fortsatt mulig å kjøre med orginal innmat?
 #280453  av galx

QuiNlan skrev: Chip = 10-20% mer effekt

Du skal bare glemme å få nærmere 200hk med chip.. :wink: Du må ikke tro på alt du leser av reklame, hehe. Motoren er tross alt orginal med "bare" 155HK.
Med optimal eksos, og filter vil du klare å få en effektøkning på rundt 15 KH ekstra med chip.. Dette koster rundt 6000 - 7000,- Pluss heftigere eksos og filter... 8)
Har undersøkt dette selv med tuningfirma nettopp.
Tror heller jeg ville ha gått for dette enn å montere kompressor + at jeg ville ha gått inn for å få byttet girkassen din (brukt..) til manuelt. Det er stor forskjell på IS'er med manuellgir og automat.. Automaten blir rimelig "treg" i forhold til manuell - på de fleste måter. Du får tilgi meg om jeg tar feil på det at du hadde automatgir.. :) Fuelcat vil du jo uansett ville kunne montere i tillegg. Men tror ikke du vil få i både pose og sekk når det gjelder antall HK.
 #280468  av QuiNlan

galx skrev:
QuiNlan skrev: Chip = 10-20% mer effekt

Du skal bare glemme å få nærmere 200hk med chip.. :wink: Du må ikke tro på alt du leser av reklame, hehe. Motoren er tross alt orginal med "bare" 155HK.
Med optimal eksos, og filter vil du klare å få en effektøkning på rundt 15 KH ekstra med chip.. Dette koster rundt 6000 - 7000,- Pluss heftigere eksos og filter... 8)
Har undersøkt dette selv med tuningfirma nettopp.
Tror heller jeg ville ha gått for dette enn å montere kompressor + at jeg ville ha gått inn for å få byttet girkassen din (brukt..) til manuelt. Det er stor forskjell på IS'er med manuellgir og automat.. Automaten blir rimelig "treg" i forhold til manuell - på de fleste måter. Du får tilgi meg om jeg tar feil på det at du hadde automatgir.. :) Fuelcat vil du jo uansett ville kunne montere i tillegg. Men tror ikke du vil få i både pose og sekk når det gjelder antall HK.
Kommer til å kjøpe kompressor jeg, en gang, uansett. Er ganske sugen på manuellkasse og.

Planene til sommeren er anyway, fuelcat, xenonlys(full pakke), angeleyes, lyktelister, Pipercross filter, coilovers og felger. Om bilen ikke er tullesprek vil jeg at den i første omgang skal se ut som noe annet enn en vanlig orginal IS200 med orginale 16" felger.. :)
 #297528  av Neo

er det noen lexus eiere her som har grenrør på bilen sin og merket at bensinforbruket øket dramatisk mye?.. syns bensinforbruket på min bil har øket mye etter jeg monterte grenrør :? ..
 #297529  av QuiNlan

Har faktisk blitt vant med høyt bensinforbruk med tiden. Tror ikke jeg har merket noe høyere forbruk etter at jeg putta på grenrør. Kjører jo hardt temmelig ofte da, så bensinforbruket er relativt høyt alltid.
 #297562  av galx

Jeg har merket et større forbtuk etter montering av grenrør. Men har skiftet ut downpip'en også - slik at det ikke er noen katalysatorer igjen. Om dette har noe med dette å gjøre er jeg usikker på. Har ikke "svinkjørt" eller noe slikt, men har merket en drastisk økning i bensinforbruket.. :|