TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• turbo problemer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#277461  av Larsen

HC skrev:tok vekk t stykke for å sjekke om det var tett men det var åpent i alle 3 ender.Burde ikkje eg fått fuel cut då?
snodig?
Fungerer turbotrykksinstrumentet i dashbordet ditt da?

#277475  av CelicaTurbo

HC skrev:tok vekk t stykke for å sjekke om det var tett men det var åpent i alle 3 ender.Burde ikkje eg fått fuel cut då?
snodig?
Det er igrunn snodig ja, du burde ha fått fuelcut men som Larsen skriver, fungerer trykkmåleren i dashbordet? Om den ikke gjør det så er nok sensor til orginal trykksensor fjernet og da vil du heller ikke få fuelcut. Men, jeg lurer virkelig på hvilket trykk den turboen produserer da, for om det t-stykket var åpent og turboen ikke lader alt for mye så er er det definitivt noe feil med wastegaten din..

Har du en uorginal trykkmåler som forteller deg hvor mye trykk du kjører med?

#277536  av HC

Trykkmåleren i dashbordet funger fint.

E ikkje godt å si ka trykk den produserer for den går ikkje noe bedre enn andre gt4er.kan sikkert godt vere feil med wastegaten.

får ta å skaffe meg ein skikkelig turbotrykks måler.
 #331582  av HC

ok får ta op denne tråden igjen,har hatt bilen stående enn stund men nu funker den.og har målere og sånt no,men probleme med turbo er der fremdelles uansett om eg kjøre med slangen mellem turbo og klokke eller setter inn et t stykke helt åpent så lader bilen den samme uansett?? noen ider?