Side 2 av 2

Legg innLagt inn:11 jan 2004 21:34
av Mr2 Mk2
sindrejl skrev:har forhjulstrekk jeg vet du ;) da er det opplagt hvor dekka må være ;) hehe...
Var forhjulstrekk vi kjørte også :wink: og han mener at de skal sitte bak :wink:

Legg innLagt inn:11 jan 2004 22:05
av chris
Når jeg la om til vinterdekk i høst, så satte jeg de beste dekka bak (de som hadde stått foran i fjor). Har lik dim på alle fire, på vinterstid. Satte de beste bak, så jeg klarer å komme opp bakker. Dessuten er det greit å ha gode dekk bak, så den ikke overstyrer FOR mye ;)

Legg innLagt inn:12 jan 2004 01:36
av funkes
Etter å ha kjørt en god del med vinterdekk foran og sommerdekk bak på vinterføre kan jeg skrive under på at det kan være FARLIG hehe.

Alt skrytet med "har aldri kjørt bredt før" "kan ikke rett opp en bil...har bare kjørt overstyrt blabla" funker nok ikke i AKKURAT denne situasjonen jeg var oppe i iallfall ;)

Når ræva slipper pga dragsuget fra en passerende lastebil og du ikke kan røre bremsene BITTELITT engang at bilen står heeelt beint på forhånd, er ikke det noe særlig synes jeg 8)

Legg innLagt inn:12 jan 2004 01:48
av chris
funkes skrev:Etter å ha kjørt en god del med vinterdekk foran og sommerdekk bak på vinterføre kan jeg skrive under på at det kan være FARLIG hehe.

Alt skrytet med "har aldri kjørt bredt før" "kan ikke rett opp en bil...har bare kjørt overstyrt blabla" funker nok ikke i AKKURAT denne situasjonen jeg var oppe i iallfall ;)

Når ræva slipper pga dragsuget fra en passerende lastebil og du ikke kan røre bremsene BITTELITT engang at bilen står heeelt beint på forhånd, er ikke det noe særlig synes jeg 8)
Hehe. Spørsmålet er om det hadde hjulpet særlig å gjøre det omvendt. Hadde vel endt med null styring ;)

Legg innLagt inn:12 jan 2004 02:24
av funkes
chris skrev:
funkes skrev:Etter å ha kjørt en god del med vinterdekk foran og sommerdekk bak på vinterføre kan jeg skrive under på at det kan være FARLIG hehe.

Alt skrytet med "har aldri kjørt bredt før" "kan ikke rett opp en bil...har bare kjørt overstyrt blabla" funker nok ikke i AKKURAT denne situasjonen jeg var oppe i iallfall ;)

Når ræva slipper pga dragsuget fra en passerende lastebil og du ikke kan røre bremsene BITTELITT engang at bilen står heeelt beint på forhånd, er ikke det noe særlig synes jeg 8)
Hehe. Spørsmålet er om det hadde hjulpet særlig å gjøre det omvendt. Hadde vel endt med null styring ;)
Jeg skreiv jo "i mitt tilfelle" ;)

Legg innLagt inn:12 jan 2004 10:53
av erling
funkes skrev:Etter å ha kjørt en god del med vinterdekk foran og sommerdekk bak på vinterføre kan jeg skrive under på at det kan være FARLIG hehe.
Selvfølgelig er det farlig. Det er jo ikke aktuelt med s.dekk på vinterføre, og langt mindre kun på ene akselen, det blir jo heelt mongis. Er værre enn å kjøre med promille vil nå jeg si. :) Temaet var vel om v.dekka bak var litt mer slitt enn de foran, som da fører til en liten økning i overstyring. :)