Side 2 av 2
Legg innLagt inn:08 des 2003 11:19
av Speeder
Du kan jo ta en titt på
http://www.st205.net han har 314bhp ved 1,2 bar (se vedlagt dyno-papir. Han har også målt den til 337bhp ved 1,25bar men dette har han ikke lagt ut bevis på enda.
Hvis du tar en titt på lista hans så er det ikke mye som skal til for å få disse tallene. Dette er jo da 3.gen motor, men inmaten i motorene er vel rimelig lik? En viktig forskjell ved disse tallene er vel dysene som er 540cc på st205. Vet ikke hvor store de er på st185 men de er vel endel mindre?
Legg innLagt inn:08 des 2003 12:35
av CelicaTurbo
De er vel 440 på våre motorer, ellers er vel 3. gen bedre designet for mer effekt, men noen ekstrem forskjell er det nok ikke..
Legg innLagt inn:08 des 2003 12:54
av kennethx
ct20b vs ct26 er vel den største forskjellen?
Legg innLagt inn:08 des 2003 13:58
av sleeper
hm... da kan det da ikke være umulig og får 350 med den lista jeg har tenkt meg da......??!!

Legg innLagt inn:08 des 2003 14:43
av CelicaTurbo
Turboen er vel største praktiske forskjellen, ellers injektorene, innsuget og kompresjonen..
og det burde ikke være umulig for sleeper å nå 350hk med stor nok turbo, bare vær forsiktig med trykket i starten til du ved at du har ting på stell for en slik turbo vil pushe mye mer luft på lavere trykk enn en standard turbo vil.. fort gjort at bensinsystemet går tom for puff..
Legg innLagt inn:08 des 2003 16:00
av sleeper
joa... men med nye dyser (fra supra 550cc) ny pumpe og med riktig mapping så bør det vel holde???
men kan insuget bli problemer???
Legg innLagt inn:08 des 2003 23:29
av CelicaTurbo
med pumpe og dyser holder det plenty.. ser ikke ut til at de som trimmer mye gidder å gjøre noe særlig med innsuget før man ønsker effekter opp mot og over 400-500hk så innsuget skal holde godt nok for dine mål vil jeg tro.. det er nok av personer på MR2-forumet som har portet toppen sin med et mål for 300hk, mens det ser ut til at de fleste som har hentet ut mye hester fra motoren kommenterer at det er å kaste bort penger på et så tidlig stadie..
Legg innLagt inn:11 des 2003 18:59
av sleeper
hvorfor det????
hva mener du meed og kaste bort pengene???(trur du ikke at det holder med den lista jeg har skrivi opp??? trenger jeg noe mer???)
Legg innLagt inn:11 des 2003 23:10
av CelicaTurbo
Tja, du kan jo søke på mr2-forumet og se hva du finner ut selv, det er mulig jeg har et feil inntrykk av de diskusjoner som har vært men det ser ut til at de som henter ut mye hester mener det er unyttig å betale så mye for porting av toppen ved moderat trimming rett og slett pga at det gir så liten vinning.. "port matching" er foreslått som det eneste man kan trenge å gjøre egentlig mener jeg å huske..
men, om du får porting av toppen gjort billig så er det jo ikke noe å dvele ved.. men personen bør kjenne motoren godt og være dyktig for det er fort gjort å gjøre ting værre enn orginalt, det relativt trygge er portmatching (man sliper ned eksosutløp f.eks. slik at dem passer jevn med eksosmanifold og pakninger (f.eks)).. Mener jeg har en link til DIY portmatching på jobbpc så jeg kan finne frem..
Legg innLagt inn:11 des 2003 23:56
av sleeper
okay..... tenkte kansje at du ikke trudde det var mulig og få 350 med den lista jeg skrev jeg....??!!?
Legg innLagt inn:12 des 2003 09:33
av CelicaTurbo
joda, andre har nå klart det ihvertfall

Legg innLagt inn:12 des 2003 14:54
av CelicaTurbo
Link til DIY headporting:
http://www.sa-motorsports.com/diyport.htm
Men jeg vil ikke anbefale deg dette, dvs, jeg tar ikke ansvaret om du gjør noe feil om du gjør dette på egenhånd men det er ihvertfall interessant lesning

Legg innLagt inn:02 jan 2004 16:28
av GT4-R
http://www.GT4-R.com
Byt allt
GT4-R
Säljes vinterdäck på plåtfälg Pris 1500:- bra skick
00733 321 110