TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 19 Ã¥ring tatt i 170 km/t i 60 sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#198602  av dca

nlight skrev:alltid noen som skal skryte at de har kjørt fort ja.. Ender jo bare opp med at 18åringene skal prøve å være like "tøffe"
ser ingen som har skrytt... for min del prøvde jeg bare å si at det er forskjell på 60 soner...noen 60 soner kan være tryggere og mer "humant" å kjøre fort i en noen 80 soner... alle saker har 2 sider for å si det slik..

#198669  av Master

Jeg er selv fra Bodø og vet hvordan denne 60-sona er. Det er en brei 3-feltsvei rett strekke uten fotgjengerfelt, ingen innkjørsler bare lyskryss med opptil ca 1km avstand. Veldig god oversikt. Høyt gjerde på ene sida. Den inspirerer tydeligvis til rask kjøring. Videre kommer man til en 4-feltsvei med avskilte fartsretninger (70-sone) med samme standard.

Jeg forsvarer selvfølgelig ikke den tiltalte (som jeg faktisk vet godt hvem er). Det er jo helt sinnsykt å kjøre så fort på norske veier uansett. Men, når det er sagt, er det stor forskjell på 60-sonene her til lands, og vil bare forklare nærmere til de som tror dette er en vei midt-i-byen med barn osv osv. Nå skjedde dette på natta da det er svært lite trafikk, så det er en del "formildende" omstendigheter kontra 60-sone med fotgjengerfelt, innstikkere, barn osv.

Her ser dere strekninga:

Bilde

#198672  av sw20

hehehe den veien der er bedre en den beste veien her i ålesund....

og e vil ikkje si kor fort e har kjørt.... men den veien der e vel 3 x bedre en veiene her... hehe :roll:

alle kjører jo for fort... men greit nokk 60 soner er grei å følle

#198675  av sw20

cameleon skrev:http://www.an.no/nyheter/article2308215.ece

betryggende :P

hehe 16800kr for 35kmt over....

kor mye an få¨r om man slår ned en politi og stikke av????

#198743  av dca

HAhaha...BURN!! :twisted:

nå kanskje noen skjønner hva jeg mener med at det er STOR forskjell på 60soner!!!!!!!!!!

irriterer meg så sinnsykt at folk skal være engler, å ikke ha noen forståelse for fart på vanlig vei, på slike bilforum! blir for falskt...

#198785  av Helmer

dca skrev:HAhaha...BURN!! :twisted:

nå kanskje noen skjønner hva jeg mener med at det er STOR forskjell på 60soner!!!!!!!!!!

irriterer meg så sinnsykt at folk skal være engler, å ikke ha noen forståelse for fart på vanlig vei, på slike bilforum! blir for falskt...
Hehe, enig med deg der ja!
Vi er medlem i en klubb for eiere av en SPORTSBILklubb, så tviler på at alle følger lovens lange arm til punkt og prikke hele tia azz!

Men seff, jeg skjønner tegninga! Du må jo selvfølgelig se an forholda og omgivelsene rundt deg om det er forsvarlig å kjøre fort!
Går an å bruke hue!

#198897  av sindrejl

er jo høl i huet å ligge i 170 i 60sone... MEN bare for å forsvare litt så er vi alle dum som 19åringer. Kan jo feks referere til innfartsåren til Trondheim hvor veien har standard som motorvei, absolutt ingen hus eller noe ved veien som kan ødelegge, det er 6felts vei og 70sone. Ja folk har kjørt godt over 200 her og det blir faktisk langt mer enn 110 over fartsgrensa.

Det gjelder å iallefall se an strekkene når man skal først være totalt idiot. Jeg har vært det, min bror har vært det, de fleste (snus)fornuftige her inne har vært det en gang. Synd da det er en stor fare for mange andre, men mennesket lærer best på å prøve og feile :) Slike veier som Elino beskriver er det ren idioti å kjøre så fort, men saken snur seg litt på 4-6felst veier med midtdeler :) Støtter på ingen måte slik kjøring bare så det er sagt

#198900  av sindrejl

btw:

En mann ble målt til 69 i 60-sone. Han nektet å vedta forenklet forelegg på 1 600 kroner fordi han mente UPs fartsmåling var feil. Heller ikke en annen kar, som ble målt til 73 i 60-sone, aksepterte forenklet forelegg på 2 900 kroner.

Disse to vil nå bli anmeldt, og risikerer da en høyere bøtereaksjon, og blir registrert i strafferegisteret.

TYPISK norge, her må du bare ikke komme å klage, da gir vi deg bare høyere bot og tupper deg i rævva

#198902  av Thomas S

Sjelden jeg kjører mer en 10km over fartsgrensen på stedet og senker farten vist det er tettbebygd strøk! Hender ofte om natten at jeg kjører både 20 og 30 over på motorveien! :wink: Håper ikke politiet sitter på nett og glor gjennom forumet vårt. HeHe

#198964  av Rømmling

ThaShiZnitH skrev:Sjelden jeg kjører mer en 10km over fartsgrensen på stedet og senker farten vist det er tettbebygd strøk! Hender ofte om natten at jeg kjører både 20 og 30 over på motorveien! :wink: Håper ikke politiet sitter på nett og glor gjennom forumet vårt. HeHe
vis de leser dette så blir det bare på stand mot på stand da.
han jo skriver at jeg hadde 300km/t med mopeden min gjenom 50 sone også men det er jo praktisk umulig.
den her som altid holder nøyaktig fartsgrensen når de er ute å kjører,
tør veg, kveld, og øde veger så er det vansklig å ikke kjøre litt mere effektivt da.
har vel + sammen 60 skiltene jeg å, men det var på en 60 sone som ble satt ned fra 80 til 60 for 2 år siden. (de satte ned farten for det hadde ikke så til å bygge gangvei. så skole ungene går på) nei det var i skoleferien jeg kjørte fort der. og den er 2km lang og rett. han se fra side til side..

men en gang 60 over er vel ikke unormalt her på forumet vil jeg tro.
Ikke si at det ikke er prøvd en gang eller to.

#198965  av grimfer

En ting er 80-grenser med god oversikt og lite trafikk pluss null risiko for fotgjengere. En helt annen ting er de aller, aller fleste 60-grensestrekninger. Selv om det finnes mange strekninger med 60 som burde ha høyere fartsgrenser, er det ikke forsvarlig å kjøre i 160 der.

Det finnes noen få unntak (spesielt der fartsgrensen er satt ned etter politisk vedtak pga for eksempel støy), men jeg synes det er litt søkt hvis man forsvarer slik kjøring på veiene... Ikke kritikk rettet mot noen spesielt, bare så det er sagt.

Jeg har brutt fartsgrenser mange ganger, og det fortsetter jeg nok å gjøre. Men kjører jeg i 170 i 60-sonen og blir tatt, så fortjener jeg det. Uansett hvordan strekningen er.

Vil du protestere mot for lave fartsgrenser, er det ikke særlig effektivt å kjøre for fort der.

#198979  av jumbo

grimfer skrev:Det finnes noen få unntak (spesielt der fartsgrensen er satt ned etter politisk vedtak pga for eksempel støy), men jeg synes det er litt søkt hvis man forsvarer slik kjøring på veiene... Ikke kritikk rettet mot noen spesielt, bare så det er sagt.
Det er en stor forskjell mellom å forsvare villmannskjøring kontra å kritisere fartsgrenser og tilhørende straffereaksjoner i dette landet. Det ene innebærer ikke det andre :wink:

#198984  av cameleon

chris skrev:
sindrejl skrev:min bror har vært det,
EYH!!! :mrgreen:
Er vel relativt intern den der. Greit å gjøre rent bord når man først er i gang...eller? :mrgreen:

#198988  av grimfer

jumbo skrev:
grimfer skrev:Det finnes noen få unntak (spesielt der fartsgrensen er satt ned etter politisk vedtak pga for eksempel støy), men jeg synes det er litt søkt hvis man forsvarer slik kjøring på veiene... Ikke kritikk rettet mot noen spesielt, bare så det er sagt.
Det er en stor forskjell mellom å forsvare villmannskjøring kontra å kritisere fartsgrenser og tilhørende straffereaksjoner i dette landet. Det ene innebærer ikke det andre :wink:
Det hevder jeg absolutt ikke heller. Straffereaksjonene er helt på bærtur. Fartsgrensene er inkonsekvente. Alt det er jeg enig i. Men jeg synes ikke det finnes noen slags logiske/forståelige grunner for å kjøre 100 km over fartsgrensa i 60-sonen!

De som sier at det er trygt/vanlig/normalt/greit, tror jeg bør tenke seg om et par ganger til. Det var poenget mitt.

Finn en 80/90 sone. Kjør gærning der.