Jeg har ikke tenkt å si noe angående japan vs europa...
Men
Audi sportquattro kan jo ikke sammenlignes med en NSX, det skjønner dere vel?
Audien er lagd for å kjøre rally, NSX`en er mere av en banebil. Dette er da, for de som ikke forstår det, 2 helt forskjellige typer kjøring.
Audien har fortsatt imponerende specs
0-100 på 4.9s
306hk
Hvem som er raskest rundt en bane er klin umulig å si, og hvordan banen er har jo også en del å si i sammenhengen. Det blir for dumt å si at denne bilen har dårlige kjøreegenskaper fordi man har prøvd en audi som ikke lå bra på veien. Dette er ikke noe normal audi. Den eneste grunnen til at de solgte denne bilen til vanlige mennesker er fordi regelverket i rally krever det. Kan liksom ikke sammenligne den med en A4 1.6, ei heller en S2 for den saks skyld. Jeg er helt enig i at audi ikke er en ideel banebil pga motorplasseringen, men det er fortsatt ingen dårlig bil.
Dere sammenligner epler og kaffekjeler her, og det blir bare så alt for dumt.
Misforstå meg rett, jeg er på ingen måte en stor Audi-fan. Jeg er japsebilfan til de grader, sikkert en av de største på her på forumet, men jeg er også bilfan. Audi sportquattro er helt klart en grom bil, men jeg ville heller kjøpt en NSX. Men på autofil ville jeg heller sett Audien. Jeg har sett nok NSX`er kjøre rundt på bane, da hadde det heller vært mere interessant å se hva sportquattroen presterer i hendene på en god sjåfør
TS-ogn er et veldig bra forum, men det er litt "toyota er best" mentalitet her inne med jevne mellomrom. (nå blir jeg sikkert drept) Selv om tyskergutta rakker ned på japcrap-riskoker-bilene våre, trenger vi på ingen måte å senke oss ned på deres nivå
.
Beklager virkelig for avsporingen, måtte bare ut med det. Om moderator kan skille dette ut i en egen tråd kan vi nok få en lærerik diskusjon.
God helg
- 1995 R33 GTR
- 1972 Corolla KE25
- 1976 Datsun 180b SSS
- 1976 Celica Liftback TA28
- 1983 Golf 1 GTI 16v
- 2000 BMW 530d
x 2003 WRX STI jdm
x 1986 Corolla AE86
x 1992 Mazda 323 GT-R (x2)
x 1993 Nissan Skyline R32 GTR