TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Riskoker vs annen drit

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#22383  av funkes

chris skrev:
funkes skrev: Viste ikke at det fantes noen sports quattroer oppi her jeg :?
Så hvis jeg har hørt om noen som har prøvd en bil, så er det ensbetydende med at bilen ruller på trønderske veier? ;)
Nå er jeg ikke helt sikker her, men det ruller ikke mer enn en eller to på norske veier heller.

#22386  av chris

funkes skrev:
chris skrev:
funkes skrev: Viste ikke at det fantes noen sports quattroer oppi her jeg :?
Så hvis jeg har hørt om noen som har prøvd en bil, så er det ensbetydende med at bilen ruller på trønderske veier? ;)
Nå er jeg ikke helt sikker her, men det ruller ikke mer enn en eller to på norske veier heller.
Meningen var å gi seg her.. men jeg kan forandre litt på setninga mi..

"så hvis jeg har hørt om noen som har prøvd en bil, så er det enbetydende med at bilen ruller på norske veier?"

#22388  av Mr2 Mk2

Ok nok er nok folkens :wink:

Back to topic:og til dere som er helt lost her,så er dette en tråd der vi kan gratulere Frank med at han er videre til finalen :D

#22389  av Dalan

Av de jeg har sett hittil tror jeg enten Frank eller Markus vinner hele shiten.. ;)
Men selvsagt, det er jo flere heat igjen! :)

#22390  av Mr2 Mk2

Dalan skrev:Av de jeg har sett hittil tror jeg enten Frank eller Markus vinner hele shiten.. ;)
Men selvsagt, det er jo flere heat igjen! :)
Ja det gjenstår jo mer en halvparten...

#22391  av aWeX

Jeg har ikke tenkt å si noe angående japan vs europa...
Men

Audi sportquattro kan jo ikke sammenlignes med en NSX, det skjønner dere vel?
Audien er lagd for å kjøre rally, NSX`en er mere av en banebil. Dette er da, for de som ikke forstår det, 2 helt forskjellige typer kjøring.
Audien har fortsatt imponerende specs
0-100 på 4.9s
306hk
Hvem som er raskest rundt en bane er klin umulig å si, og hvordan banen er har jo også en del å si i sammenhengen. Det blir for dumt å si at denne bilen har dårlige kjøreegenskaper fordi man har prøvd en audi som ikke lå bra på veien. Dette er ikke noe normal audi. Den eneste grunnen til at de solgte denne bilen til vanlige mennesker er fordi regelverket i rally krever det. Kan liksom ikke sammenligne den med en A4 1.6, ei heller en S2 for den saks skyld. Jeg er helt enig i at audi ikke er en ideel banebil pga motorplasseringen, men det er fortsatt ingen dårlig bil.

Dere sammenligner epler og kaffekjeler her, og det blir bare så alt for dumt.

Misforstå meg rett, jeg er på ingen måte en stor Audi-fan. Jeg er japsebilfan til de grader, sikkert en av de største på her på forumet, men jeg er også bilfan. Audi sportquattro er helt klart en grom bil, men jeg ville heller kjøpt en NSX. Men på autofil ville jeg heller sett Audien. Jeg har sett nok NSX`er kjøre rundt på bane, da hadde det heller vært mere interessant å se hva sportquattroen presterer i hendene på en god sjåfør

TS-ogn er et veldig bra forum, men det er litt "toyota er best" mentalitet her inne med jevne mellomrom. (nå blir jeg sikkert drept) Selv om tyskergutta rakker ned på japcrap-riskoker-bilene våre, trenger vi på ingen måte å senke oss ned på deres nivå

.

Beklager virkelig for avsporingen, måtte bare ut med det. Om moderator kan skille dette ut i en egen tråd kan vi nok få en lærerik diskusjon.

God helg

#22393  av CelicaTurbo

vel, jeg tror de aller fleste her forstår forskjellen mellom Audien og NSX'en, og de fleste vet hva den Audien er i stand til å gjøre. Tror ingen her faktisk mener å hetse en sportquattro selv om det utrykkes slik, man er ikke alltid 100% seriøs i sine uttalelser i en slik diskusjon så du bør ta alt som blir skrevet på et hvilket som helst forum med en klype salt, tror ikke ts-ogn skiller seg ut på noen særlig måte der og det er synd at du oppfatter dette forumet på denne måten.

Men, jeg er forøvrig enig i deg at selv om riskokere er at yndet tema i andre diskusjoner så trenger ikke vi å utrykke oss på samme måte ovenfor eiere av tyske eller amerikanske biler :)

for min personlige mening: sportquatro er en rå bil med kultstatus, men satan så stygg den er :)

#22394  av Mr2 Mk2

aWeX skrev:Audi sportquattro kan jo ikke sammenlignes med en NSX, det skjønner dere vel?
Det vet nok alle ja... :)
aWeX skrev:Audi sportquattro er helt klart en grom bil, men jeg ville heller kjøpt en NSX
100% enig,og litt til!
aWeX skrev:TS-ogn er et veldig bra forum, men det er litt "toyota er best" mentalitet her inne med jevne mellomrom
Er jo klart det blir litt slik til tider...Men syns vi er ganske åpensindig jeg..Ingen her som hater en Bmw m3 bare fordi det er en bmw..Tror jeg da :?
aWeX skrev:trenger vi på ingen måte å senke oss ned på deres nivå
der er jeg enig,men syns heller ikke vi gjør det...Må huske at ofte bare slenger vi litt med leppa uten å mene så mye med det..
CelicaTurbo skrev:sportquatro er en rå bil med kultstatus, men satan så stygg den er :)
Syns den er stilig,jeg..Har sansen for dahlback sin S1 den er pretty!Rå bil..Liker gamle former på bilene,har ikke sansen for mye av det nye alt er så rundt og likt...

#22396  av erling

Hallois. :D Splitta topicen jeg, så man kan fortsette diskusjonen.

Dessuten er jeg helt enig med aWeX, bortsett fra at jeg nok ikke er såå japsefan. Jeg er ikke spesielt Toyotafan engang.. :D:D Jeg ser ikke etter merket på bilen når jeg handler bil, det er andre kriterier som gjelder. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er mye rått innen japanske sportsbiler, blir nok japse neste gang oxo. :)

#22397  av chris

aWeX skrev:Det blir for dumt å si at denne bilen har dårlige kjøreegenskaper fordi man har prøvd en audi som ikke lå bra på veien.
Hvis du sikta til det jeg skrev, så verken skrev eller mente jeg det på den måten. Jeg vet folk som har prøvd nevnte audi. Jeg skrev også at jeg ikke kan snakke negativt om biler jeg selv ikke har prøvd. Bare for å oppklare i dette ;)

For øvrig.. når det gjelder "toyota er best" som du snakker om, så tror jeg vi er et av de mer "frisinnede" forumene. Prøv å nevn en japsebil på et bmw-forum, eller audi-forum, eller amcar-forum....

Og så må man jo huske navnet på klubben her også da ;) (vi har lov å være litt toyota-er-best :D)

-edit-

MÃ¥ bare si meg enig med CelicaTurbo :)

#22399  av jan-erik

Audi Sportquattro er som også mange mener her en rå bil, blir vel bare slått av legendariske Audi S1, men den ble laget i kun 20 eksemplarer. Har selv hatt en Audi 90 Quattro, og du verden og jeg savner den nå som vinteren kommer. Kunne jo selvsagt kjøpe meg en Celica Turbo 4x4 CS.

Når det gjelder NSX-en er jo den helt rå da, men er vel ikke mange som kjører rundt i den når vinteren kommer? Så Getaway In Stockholm 4 tidligere i dag, og heftig og se på NSX-en der og Corvette C5 cab-en.

Jeg liker veldig mange bilmerker, og som den entusiast jeg er blir man med i de forumene som omhandler nåværende bil. Om jeg heller en dag kjøper meg en Lotus Elise, ja så finnes det vel forumer for de også. Dog vil jeg nok savne det gode samholdet her, men det alene er ikke det nok til å ikke bytte til noe annet enn Toyota.

#22400  av Mr2 Mk2

jan-erik skrev:Når det gjelder NSX-en er jo den helt rå da, men er vel ikke mange som kjører rundt i den når vinteren kommer? Så Getaway In Stockholm 4 tidligere i dag, og heftig og se på NSX-en der og Corvette C5 cab-en.
jøss er den kommet ut..Har bare sett trailerne...

#22402  av erling

chris skrev:
For øvrig.. når det gjelder "toyota er best" som du snakker om, så tror jeg vi er et av de mer "frisinnede" forumene. Prøv å nevn en japsebil på et bmw-forum, eller audi-forum
Eller om noen nevner BMW her? :wink: Synes jeg husker et par diskusjoner om Audi TT.. :D TT'n synes jeg er fjollete, men BMW har endel rått. Men det koster mer enn det smaker.

#22405  av Dalan

erling skrev:
chris skrev:
For øvrig.. når det gjelder "toyota er best" som du snakker om, så tror jeg vi er et av de mer "frisinnede" forumene. Prøv å nevn en japsebil på et bmw-forum, eller audi-forum
Eller om noen nevner BMW her? :wink: Synes jeg husker et par diskusjoner om Audi TT.. :D TT'n synes jeg er fjollete, men BMW har endel rått. Men det koster mer enn det smaker.
Syns ikke TT'n er så fjollete jeg.. :? kanskje litt da :D Men i den prisklassen hadde jeg tatt så mye annet før den at jeg vet ikke hva ;)
Og BMW ja, likte de ikke alls før, helt til jeg prøvde en.. :lol:
Nå liker jeg de veldig godt, og kunne godt tenkt meg en selv, men det måtte blitt noe nyere enn 90.. ;)
Og ja, det koster nok litt mer enn det smaker.. :?

#22413  av chris

Jostein skrev:
jan-erik skrev:Når det gjelder NSX-en er jo den helt rå da, men er vel ikke mange som kjører rundt i den når vinteren kommer? Så Getaway In Stockholm 4 tidligere i dag, og heftig og se på NSX-en der og Corvette C5 cab-en.
jøss er den kommet ut..Har bare sett trailerne...
Kom ut for noen dager siden ;) Steikrått :D