TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Det er lett for...(Kappkjøring)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#20980  av mk1 black limited

funkes skrev:Ja at to biler ligger side om side gjennom en sving er jo helt konge! Teite politiet som mener at det er idiotisk!
Nå har ikke jeg sett den videoen, men jeg leste i VG at det skjedde i en venstrekurve, og det stod ingenting om hvordan denne kurven artet seg. Jeg har kjørt forbi plenty av ganger i venstrekurver, jeg, for ofte har man jo faktisk klar sikt også i kurver. Fortrinnsvis venstrekurver, da...:-)

#20981  av Mr2 Mk2

visst det var svingen som ble vist på tv så hadde det ikke vært noe problem...

Men støtter jo ikke dette på noen måte,men det er lett for at slikt skjer...Og skal ikke lyge å si at jeg aldri kommer til å gjøre det,men om man gjør det for å tøffe seg da blir det hvertfall feil...

#20991  av MRQuoc

side om side , er konge til en eventuell fotograf :) ....
jeg har mange ganger kjørt opp til bilen på siden , for så å skifte gir , og tar det gjerne med ro forbi (kan sikkert bruke 1000meter på en forbikjøring hvis sikten tillater det )
så neste gang skal jeg faktisk akslere forbi så fort som mulig , siden det er kappkjøring i politiets øyne.

husk at vi har ett regelverk vi alle i Norge må følge , selv om man syns er dumt, vet vi godt at det er ulovlig :) ... man bryter med velvilje , da må man ta konsekvensen av det :)

btw ... selv om det er forbikjøring , må du holde fartsgrensen under forbikjøringen ... for dem som glemte det etter mottakelsen av lappen ;) :D

#20994  av Christian

Synes det blir for dumt når slikt blåses opp i media, så klippet på tv i sted og det var jo ikke helt sinnsvak kjøring da...greit, det gikk alt for fort i forhold til norske fartsgrenser, men likevel.
Kurven var en slakk venstresving og de hadde rimelig god sikt fremover etter det jeg kunne se...
Fartsgrensene i dette landet er jo ett kapittel for seg selv, jeg kan faktisk ligge ganske stabilt i 120 hele veien til arbeid i en Hi Ace, det er en av de dårligste veistumpene jeg veit om i øvre buskerud, og her har vi endel av de :wink:
Da jeg lå bak sivilbilen i 80km/t for noen dager siden var det vanvittig trøttende og kjedelig.
Noen av dere som har prøvd å ligge i 80 over en lengre periode? Det er faktisk veldig sakte. :wink:

Om en sivilbil hadde yppa meg opp hadde jeg meldt dem tvert, subaru'n i Trondheim f.eks. De har IKKE lov til å fremprovosere noe!
Meld dem nok ganger, så må de slutte.

#20995  av Mr2 Mk2

Enig med Christian,ifølge det klippet på tv så var det ikke noe gale...
SÃ¥ ikke noe verre ut en det man ser stort sett hver dag..

#21001  av MRQuoc

Jostein skrev:Enig med Christian,ifølge det klippet på tv så var det ikke noe gale...
SÃ¥ ikke noe verre ut en det man ser stort sett hver dag..
hvordan kjører du ? :mrgeen:

jeg ser ikke på TV , og det beklager jeg , men har nok tro på at de som faktisk ligger i slike hastigheter har en hjerne som sier ifra når de syns det er farlig nok .. de har nok hatt lappen i 2 år , og mener at det var forsvarlig nok til å være i den hastigheten med de typene biler de hadde, enhver med ørliten interesse av biler , samtidig kjører mye , har erfaring som tilsier det dem ønsker å prestere .. jeg ville aldri prøvd på noen som helst måte ligge i en slik situasjon at både meg og medtrafikanter hadde døden som neste konsekvens.

Jeg har kjørt like mye på en mnd , som en ikke bilinteressert medtrafikakant hadde kjørt på 3 mnd .! (kanskje? ) ;) -.. det gir vel meg vel mer erfaring ?! , eller har alderen noe med det å gjøre? , spør politikerne :)

#21067  av Erlend

Er enig med MRQ jeg, er et regelverk som vi må følge i Norge, og hvis man bryter det, så må man ta konsekvensene. De som råkjørte tok sjansen, de visste det var ulovlig, det var også potensielt livsfarlig (det er situasjoner som du ikke kan komme ut av uansett hvor mye erfaring du har.). Greit nok at man ikke bryr seg om sitt eget liv i tilfelle noe skjer, men jeg pleier å tenke på hvordan jeg hadde sett på meg selv hvis jeg hadde forårsaket døden/invaliditeten til noen andre. Da gir lysten til å råkjøre seg rimelig raskt egentlig! Likevel må jeg innrømme at det er litt av et rush å se noen som råkjører på offentlig vei... det er litt synd egentlig. Vi skulle hatt regulerte veistrekninger som det var lov å kjøre gris på hvis man betalte litt penger f.eks :D

Forresten, :mrgeen:, er det noe nytt som har kommet det? :mrgreen:

#21069  av Mr2 Mk2

Moralen her var bare at det er lett for at slikt kan skje...

Men det er klart at man skal følge regeleverket,og ta konsekvenser...
Og tror nok ikke noen hadde kost seg veldig mye om deres kjøring hadde forårsaket at en person ble eks invalid og regner med de fleste tenker på dem som sitter i igjen,familie osv...

Men alikevel vet jeg at mangen tar sjangser,kommer til å gjøre det selv og noen ganger,hvem er vel perfekt?
Får bare håpe at det går bra,og ikke kjører helt uforsvarlig...Men selv om man syns det man gjør er ganske forsvarlig kan det være andre ikke ser på det slik f.eks purken som må holde seg til lovverket..Og de støtter ikke akkurat kappkjøring på offentlig vei kanskje også boligområder...

#21169  av Espen H

selvom jeg ikke alltid kjører helt etter norske fartsgrenser prøver jeg og ha visse prinsipper, som å ikke kjøre forbi uoversiktlige steder f.eks. Kjører man helt gris er det jo nødt til å gå til helvete. Men en del steder kan man kjøre ganske fort, ganske trygt...

#21176  av chris

Espen H skrev:selvom jeg ikke alltid kjører helt etter norske fartsgrenser prøver jeg og ha visse prinsipper, som å ikke kjøre forbi uoversiktlige steder f.eks. Kjører man helt gris er det jo nødt til å gå til helvete. Men en del steder kan man kjøre ganske fort, ganske trygt...
Jepp, er STOR forskjell på å kjøre fort og kjøre idiot

#21188  av MRQuoc

Er forskjell på å ha en sportsbil og familiebil :mrgreen:

#21190  av chris

MRQ skrev:Er forskjell på å ha en sportsbil og familiebil :mrgreen:
Det er det også, men det tar jo ikke politiet hensyn til. Jeg stopper jo på halve distansen av hva en familiebil gjør, og veigrepet er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt.

#21196  av MRQuoc

såsantsåsant..
Espen H , i forumet her , skal jo inn i politihøyskolen til vinteren \våren eller.no ..
.
kanskje vi får litt inside information :D :mrgreen:

#21200  av chris

MRQ skrev:såsantsåsant..
Espen H , i forumet her , skal jo inn i politihøyskolen til vinteren \våren eller.no ..
.
Enten det, eller så har vi en muldvarp blant oss :mrgreen:

#21203  av MRQuoc

chris skrev:
MRQ skrev:såsantsåsant..
.
Enten det, eller så har vi en muldvarp blant oss :mrgreen:
får spandere mange pølser på han fremover :mrgreen: