Side 2 av 3

Legg innLagt inn:05 jul 2006 21:54
av BrennaRacing
jaja, får bare se hvordan det blir...Legger ut bilde senere...Regner med å få fjærene i begynnelsen av neste uke

Legg innLagt inn:20 jul 2006 18:52
av BrennaRacing
Skulle hatt fjærene mine for en uke side, men har ikke hørt no ennå...men jeg har begynt å lure på om det kanskje er litt lite å senke den 30mm...Sitter derfor å lurer på om jeg kanskje skal gå for Tein fjærer som senker 39 foran og 43 bak...Men jeg er litt usikker på om det kanskje blir for lavt når jeg kjører med 18" (215/35-18 og 225/35-18)

Noen som har bilde av en Mr2 med tein og 18"

Legg innLagt inn:20 jul 2006 20:58
av Mr2 Mk2
BrennaRacing skrev:Skulle hatt fjærene mine for en uke side, men har ikke hørt no ennå...men jeg har begynt å lure på om det kanskje er litt lite å senke den 30mm
Jeg syns hvertfall min er for høy og det er 30mm TTE
BrennaRacing skrev:Sitter derfor å lurer på om jeg kanskje skal gå for Tein fjærer som senker 39 foran og 43 bak...
Hvor selges disse?Er gjerne med på "gruppekjøp",om du går for disse. :)
BrennaRacing skrev:Men jeg er litt usikker på om det kanskje blir for lavt når jeg kjører med 18" (215/35-18 og 225/35-18)
Kan jeg aldri tenke meg,samme dekk dim som meg, og tror det vil bli tilnermet "perfekt". :D

Legg innLagt inn:20 jul 2006 21:11
av lasse
Er vel litt forskjell fra bil til bil tenker jeg, kjører på tein fjærene med 215/235-40-17 er jo plass, men det subber litt foran hvis jeg kommer over fartsdumper og sånt i heller høye hastigheter...

Med disse fjærene er det bare å glemme originaldempere da, de tar kvelden nesten med en gang

Legg innLagt inn:20 jul 2006 21:20
av Mr2 Mk2
lasse skrev:Er vel litt forskjell fra bil til bil tenker jeg, kjører på tein fjærene med 215/235-40-17 er jo plass, men det subber litt foran hvis jeg kommer over fartsdumper og sånt i heller høye hastigheter...

Med disse fjærene er det bare å glemme originaldempere da, de tar kvelden nesten med en gang
din 91mod er vel noe lavere originalt enn min 90mod.Brennaracing har vel også 91mod, jeg er ikke i nærheten av å subbe med 30mm.Kunne sikkert hatt 50.. :P

Legg innLagt inn:20 jul 2006 21:23
av erling
må jo senke ekstra når du har 18", ellers blir det stylter :wink:

Legg innLagt inn:20 jul 2006 21:33
av Dalan
Tein S-tech senker helt ypperlig, akkurat så mye som er nødvendig etter min mening :)
Her med 17" men likevel, med 18" er jo behovet for mer senking enda større

Legg innLagt inn:20 jul 2006 22:47
av Mr2 Mk2
så jo ut som den kunne vært enda litt lavere bak :S
Men hvor får jeg tak i tein?(siden er "under construction" på takakaira)

Legg innLagt inn:21 jul 2006 00:34
av jumbo
jeg bestilte mine fra Rouge Systems (revision6) i Skottland

Ellers vil jeg bare henvise til bilen til Erling når det gjelder senking... mer perfekt senket mk2 finner du ikke :D

Legg innLagt inn:21 jul 2006 00:59
av Mr2 Mk2
BrennaRacing skrev:Sitter derfor å lurer på om jeg kanskje skal gå for Tein fjærer som senker 39 foran og 43 bak...
Står at dem senker 37mm foran og 38mm bak, ifølge revision6 hvertfall?

Legg innLagt inn:21 jul 2006 12:22
av lasse
Mr2 Mk2 skrev:
BrennaRacing skrev:Sitter derfor å lurer på om jeg kanskje skal gå for Tein fjærer som senker 39 foran og 43 bak...
Står at dem senker 37mm foran og 38mm bak, ifølge revision6 hvertfall?
Jeg tror at det som er oppgitt av senking på disse fjærene er for 92+ modellen, som er noe lavere enn 90-91 modellene originalt.

Min var ihvertfall høy som en skyskraper før jeg senka, og nå er den like lav som Dalan sin, virka ihvertfall som mer enn de 37-38 som er oppgitt.

På tein sin hjemmeside er det avbildet med 92+ felgene også...

Legg innLagt inn:21 jul 2006 12:41
av BrennaRacing
Mener jeg har lest at de senker 39 foran og 43 bak jeg men...
Du får de kjøpt hos be-4-you hvis du skal ha dem i Norge :D

Har du orginaldempere Dalan??

Legg innLagt inn:21 jul 2006 12:50
av erling
lasse skrev:
Mr2 Mk2 skrev:
BrennaRacing skrev:Sitter derfor å lurer på om jeg kanskje skal gå for Tein fjærer som senker 39 foran og 43 bak...
Står at dem senker 37mm foran og 38mm bak, ifølge revision6 hvertfall?
Jeg tror at det som er oppgitt av senking på disse fjærene er for 92+ modellen, som er noe lavere enn 90-91 modellene originalt.

Min var ihvertfall høy som en skyskraper før jeg senka, og nå er den like lav som Dalan sin, virka ihvertfall som mer enn de 37-38 som er oppgitt.

På tein sin hjemmeside er det avbildet med 92+ felgene også...
Dere må ikke henge dere så vanvittig opp i disse tallene. De stemmer som regel aldri. De gir kanskje en øøøøøøøørliten pekepinn. Beste er jo å se på en annen bil med samme fjærer, og se hva man liker.
jumbo skrev:jeg bestilte mine fra Rouge Systems (revision6) i Skottland

Ellers vil jeg bare henvise til bilen til Erling når det gjelder senking... mer perfekt senket mk2 finner du ikke :D
Oi! :oops: :D Men jeg har juksa litt da. Den var for høy bak etter senk, så måtte flytte fjærskåla noen cm ned. :wink:

Legg innLagt inn:21 jul 2006 12:53
av BrennaRacing
Men da går jeg sannsynligvis for Tein...Men jeg bare lurer på hva jeg gjør med det jeg har bestilt....Nå er de jo over 1 uke på overtid her..Å jeg har ikke hørt noen ting...Noen som har erfaring med at det blir mye bråk hvis man bare driter i å hente det man har bestilt??

Legg innLagt inn:21 jul 2006 22:14
av Dalan
BrennaRacing skrev:Har du orginaldempere Dalan??
Nope, har sånne KYB AGX justerbare superduperdempere så vet ikke hvordan det er med originaldempere og disse fjærene :)