Side 2 av 2

Legg innLagt inn:29 mai 2006 20:02
av nlight
Peak skrev:
nlight skrev:Mazda 323 GT-R da? :)
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1072940
4x4-systemet er supert på disse
Har bare hørt negativt om girkassene på disse bilene..
Det kan stemme.. Men skifter man olje regelmessig, og unngår å ta av ved 6k rpm så bruker de å holde. Det gjelder bare å finne en som ikke har blitt misshandla.. Uansett så er Mr mazdafun guru på disse bilene, så det er bare å ringe han hvis man trenger å få fixe girkassa ;)

Legg innLagt inn:29 mai 2006 21:39
av sleeper
driverket på 323`n tåler ikke stort.. over 350 så er det vel slutt uansett hvordan du kjører... (da er det ganske mye bedre med gt4 eller audi driverket som tåler nesten alt... :D

Legg innLagt inn:29 mai 2006 22:16
av tojo
Har en Libra( :shock: rustfri) til arbeidsbil( en 115hk),billige deler.
Har sagt at den dagen jeg blir plaget så skal jeg selge den!
Som sagt dem bruker å ruste,"dårlig" drivverk og fordelingskasse(ved hard kjøring)
Helt ok utseende på dem synes jeg.(litt bling og blong så blir dem ikke så værst nei)

Legg innLagt inn:29 mai 2006 23:33
av @lpher
Rollaole skrev:Hørt at calibra er "sportsbil" på ascona understell jeg! :P
Mja...men det er vel riktigere å si Vectra? :)

Legg innLagt inn:30 mai 2006 10:56
av Christian
Calibra er en Vectra i drag, stemmer det :wink: Og girkassene er ikke noe å rope hurra for nei...

Legg innLagt inn:30 mai 2006 11:55
av CelicaTurbo
...og tenk at når jeg var 17-18 ville jeg ha calibra, grøss :shock:

Legg innLagt inn:30 mai 2006 15:56
av grimfer
Jeg vurderte calibra en gang, og sammenligna med en del andre biler. Var spesielt opptatt av hva jeg fikk igjen for pengene...
Har ingen erfaring selv med bilen, men fikk vite dette via andre:

1. Understellet egner seg ikke så godt for firehjulstrekk. Bilen har ikke så gode vei-egenskaper. Den blir lett uforutsigbar, særlig hvis du trimmer den litt. Hjulopphenget er hverken gatebil eller rally, men et kompromiss mellom familiebil og gatebil, med mest vekt på familiebil.

2. Du kan gjøre relativt mye med motoren, men drivverket holder dårlig. Det er dessuten ikke helt enkelt å oppgradere

3. Rust og dårlig vedlikehold av unge folk som har kjørt fryktelig hardt med dem.

Igjen, bare arrester meg om jeg tar feil, jeg har som sagt ikke egenhendig erfaring med denne biltypen.

Legg innLagt inn:30 mai 2006 20:32
av MacGyver
Eg har en kadett c ( 1977 mod )med calibra turbo motor så eg vet litt om den da.

Råde lagerene er svake og disse bør byttes med forsterka lager.

Noe eg gjorde men nå står da motoren da.... og tror det er nettop rådelagerene som er død... ( ikke plukket enda )

Ellers så er det en helt ok motor, frisk og rask ( i en bil på ca 900 kilo )


Men når den står i der den hører hjemme så er det mye eletriske problemer med den. Jule tre lys på dash bord ol.
rust i hjulbuer og bunn.
Toppene er litt svake og dersom det ikke er en coscoast topp da
Fordelings kassen ryker.
Dyr forsikring..


Men er du heldig så kan du finne ett bra eksemplar da.
:)