Legg innLagt inn:26 mai 2006 21:36
huff, det der er surt, no er eg glad eg ikke reiste, blir dårlig når eg ser slikt
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://ts-ogn.no/phpBB3/
Andy_Celica skrev:åssen går det med supraen? er den på banene idag igjen?
Bilen er foresten fixa nå!Sitat fra @lpher i går, så ja, Are skulle stille på dagens Gatebil Extreme-løp ja..!
@lpher skrev:Are mistet all bremsekraft i 220kmt (av uviss grunn...enda)...klarte å få ned hastigheten til roughly 180kmt før svingen...og han dro rett ut i sandfella...Hmm 220 høres usansynlig fort ut, så vidt jeg vet så klarer ikke pedern det heller.
Det gikk verst uttover frontfanger og oljekjølern...men Are har allerede satt en kjenning på saken med å fikse den...og har funnet frem originalfangern...slik at han stiller som planlagt imorra!
Ikke noe morro dette da...men Are tar slike ting med en helt ufattelig ro
TOYPARTS skrev:På speedometeret så, men så er det faktor som rullediameter som spiller inn. Så noe avvik må en regne med...Men nå er det ikke akkurat normalt på folkemunn med omregning og hvilken faktorer som spiller inn heller (de som har interesse for disse detaljene har som regel peil og skjønner hva som spiller inn )@lpher skrev:Are mistet all bremsekraft i 220kmt (av uviss grunn...enda)...klarte å få ned hastigheten til roughly 180kmt før svingen...og han dro rett ut i sandfella...Hmm 220 høres usansynlig fort ut, så vidt jeg vet så klarer ikke pedern det heller.
Det gikk verst uttover frontfanger og oljekjølern...men Are har allerede satt en kjenning på saken med å fikse den...og har funnet frem originalfangern...slik at han stiller som planlagt imorra!
Ikke noe morro dette da...men Are tar slike ting med en helt ufattelig ro
TOYPARTS skrev:@lpher skrev:Are mistet all bremsekraft i 220kmt (av uviss grunn...enda)...klarte å få ned hastigheten til roughly 180kmt før svingen...og han dro rett ut i sandfella...Hmm 220 høres usansynlig fort ut, så vidt jeg vet så klarer ikke pedern det heller.
Det gikk verst uttover frontfanger og oljekjølern...men Are har allerede satt en kjenning på saken med å fikse den...og har funnet frem originalfangern...slik at han stiller som planlagt imorra!
Ikke noe morro dette da...men Are tar slike ting med en helt ufattelig ro
Forøvrig så stilte han i går, vi reiste hjem igjen i går og var godt fornøyd med helgen til da, og all kreditt til are som ikke lar seg stoppe av en smell.
elino skrev:jepp denn er grei, men så lenge deres matematikk og regnestykker stemmer så er jo alt greit, selv om alle andre sier at det ikke stemmer, men på en annen side så har han vel 1000+hk for å få den farten.TOYPARTS skrev:På speedometeret så, men så er det faktor som rullediameter som spiller inn. Så noe avvik må en regne med...Men nå er det ikke akkurat normalt på folkemunn med omregning og hvilken faktorer som spiller inn heller (de som har interesse for disse detaljene har som regel peil og skjønner hva som spiller inn )@lpher skrev:Are mistet all bremsekraft i 220kmt (av uviss grunn...enda)...klarte å få ned hastigheten til roughly 180kmt før svingen...og han dro rett ut i sandfella...Hmm 220 høres usansynlig fort ut, så vidt jeg vet så klarer ikke pedern det heller.
Det gikk verst uttover frontfanger og oljekjølern...men Are har allerede satt en kjenning på saken med å fikse den...og har funnet frem originalfangern...slik at han stiller som planlagt imorra!
Ikke noe morro dette da...men Are tar slike ting med en helt ufattelig ro
TOYPARTS skrev:220 er ikke usannsynlig. Med "litt" sen innbremsing nådde jeg 190km/t med litt dårlig utgangshastighet før strekka og bare 450hk. Are har ca 170hk mer og bremser som tåler senere innbremsing. Snakka med han etterpå, og tviler han overdriver..@lpher skrev:Are mistet all bremsekraft i 220kmt (av uviss grunn...enda)...klarte å få ned hastigheten til roughly 180kmt før svingen...og han dro rett ut i sandfella...Hmm 220 høres usansynlig fort ut, så vidt jeg vet så klarer ikke pedern det heller.
Det gikk verst uttover frontfanger og oljekjølern...men Are har allerede satt en kjenning på saken med å fikse den...og har funnet frem originalfangern...slik at han stiller som planlagt imorra!
Ikke noe morro dette da...men Are tar slike ting med en helt ufattelig ro
Forøvrig så stilte han i går, vi reiste hjem igjen i går og var godt fornøyd med helgen til da, og all kreditt til are som ikke lar seg stoppe av en smell.
TOYPARTS skrev: Hmm 220 høres usansynlig fort ut, så vidt jeg vet så klarer ikke pedern det heller.Mulig det høres usansynlig ut i dine ører...men det var nå engang de tallene Are oppga til meg rett etter hendelsen...og dumme meg som la dem ut her...da noen ser ut til å ta slike uttalelser litt VEL seriøst...
TOYPARTS skrev: Forøvrig så stilte han i går, vi reiste hjem igjen i går og var godt fornøyd med helgen til da, og all kreditt til are som ikke lar seg stoppe av en smell.Hvorfor stilte ikke du sammen med resten av ts-ogn foresten?
300ZX skrev: Og 180 i sandfella høres enda fortere ut...Sant nok
Kvitviken77 skrev:220 er ikke usannsynlig. Med "litt" sen innbremsing nådde jeg 190km/t med litt dårlig utgangshastighet før strekka og bare 450hk. Are har ca 170hk mer og bremser som tåler senere innbremsing. Snakka med han etterpå, og tviler han overdriver..Satt på med Are på det siste heatet idag...og kan skrive under på at det ikke er usannsynlig
@lpher skrev:Ja syns det blir litt dumt med slike påstander uten noen særlig forutsetning..Heldiggris som fikk deg tur, han har en effektiv kjørestil, og det like vi!Kvitviken77 skrev:220 er ikke usannsynlig. Med "litt" sen innbremsing nådde jeg 190km/t med litt dårlig utgangshastighet før strekka og bare 450hk. Are har ca 170hk mer og bremser som tåler senere innbremsing. Snakka med han etterpå, og tviler han overdriver..Satt på med Are på det siste heatet idag...og kan skrive under på at det ikke er usannsynligMEN...da jeg ikke hadde regnet med at det skulle bli stilt spørsmål ved slike ting i ettertid...så fulgte jeg selvfølgelig ikke med speedometeret
Måtte konsentrere meg om å følge kjøringa...og klore meg fast!