Side 2 av 3
Legg innLagt inn:17 mai 2006 19:50
av CelicaTurbo
Toyota forhandlere/mekanikere generellt har som regel ganske liten peiling på disse bilene dessverre, jeg tror 1.4 bar på en ellers standard st205 er ganske spøkefullt. Dvs, stempler og råder osv tåler det fint men turbo er velkjent for å ikke like så høyt trykk pga den keramiske akslingen, og orginal toppakning kan også fint ryke ved det trykket etter alle postene om emnet på gt4oc.com å dømme

Legg innLagt inn:17 mai 2006 20:36
av Andy_Celica
CelicaTurbo skrev:Toyota forhandlere/mekanikere generellt har som regel ganske liten peiling på disse bilene dessverre, jeg tror 1.4 bar på en ellers standard st205 er ganske spøkefullt. Dvs, stempler og råder osv tåler det fint men turbo er velkjent for å ikke like så høyt trykk pga den keramiske akslingen, og orginal toppakning kan også fint ryke ved det trykket etter alle postene om emnet på gt4oc.com å dømme 
oki, men det var bare det han fortalte meg, men så er det også slikt at min turbo er helt ny, kun brukt 1 time, så den har en stålaksel og stålvifte, dette er jo grunnet at 2 uker etter jeg fikk bilen, tokk jo turboen kvelden, (eller det brak en del av kompressorvifta) Så jeg sendte den til turboservice for overhaling, men de klarte ikke å overhale den pga at det var den japanske utgaven jeg har (høyrestyrt) så da bestilte jeg en helt ny turbo fra de, med stål isteden for kjeramikk. så dette bør vel ha litt å si.
Legg innLagt inn:17 mai 2006 20:37
av Andy_Celica
Christian skrev:Andy_Celica skrev:
Men jeg snakket med Stian (her på forumet) når jeg var på det treffet på obs i særp, og han mente til og med at toyota hadde sakt at vi kunne kjøre 1,4 bar på en org ct20b på en org 3 gen 3sgte inmat, med et piggyback system (uni chip), Dette synes jeg virket høyt, men han hadde faktisk kjørt med det (etter slik jeg forstod det)
Den motoren Stian nevnte er den første turbomotoren jeg hadde i min bil, og var mappet opp til 1,3kg. Men presset den ikke forbi 1,2kg.
Det er vel også verdt å nevne at han ødela turboen en stund etter at han kjøpte den, pga for mye trykk. 
Den bilen han brukte på treffet var en sølvfarga celica Gt4. selges her på forumet nå. Og det er jo da en 3gen 3sgte!
Legg innLagt inn:17 mai 2006 21:10
av sindrejl
jo hvis du har stål kan det faktisk hende at turboen tåler mer ja.. er jo ikke "original" turbo lenger nå vet du.. blir ikke det samme da.
Legg innLagt inn:17 mai 2006 21:31
av Andy_Celica
sindrejl skrev:jo hvis du har stål kan det faktisk hende at turboen tåler mer ja.. er jo ikke "original" turbo lenger nå vet du.. blir ikke det samme da.
oki, men angrer sykt på at jeg brukte 15 500 på en org turbo, når jeg kan få turboer som yter mere for en billigere penge!
Legg innLagt inn:17 mai 2006 21:57
av Christian
Andy_Celica skrev:Christian skrev:Andy_Celica skrev:
Men jeg snakket med Stian (her på forumet) når jeg var på det treffet på obs i særp, og han mente til og med at toyota hadde sakt at vi kunne kjøre 1,4 bar på en org ct20b på en org 3 gen 3sgte inmat, med et piggyback system (uni chip), Dette synes jeg virket høyt, men han hadde faktisk kjørt med det (etter slik jeg forstod det)
Den motoren Stian nevnte er den første turbomotoren jeg hadde i min bil, og var mappet opp til 1,3kg. Men presset den ikke forbi 1,2kg.
Det er vel også verdt å nevne at han ødela turboen en stund etter at han kjøpte den, pga for mye trykk. 
Den bilen han brukte på treffet var en sølvfarga celica Gt4. selges her på forumet nå. Og det er jo da en 3gen 3sgte!
Mulig jeg misforstår nå, men det var jo en 3gen han kjørte i stykker...på en tidligre bil.
Legg innLagt inn:17 mai 2006 22:15
av Andy_Celica
Christian skrev:Andy_Celica skrev:Christian skrev:
Den motoren Stian nevnte er den første turbomotoren jeg hadde i min bil, og var mappet opp til 1,3kg. Men presset den ikke forbi 1,2kg.
Det er vel også verdt å nevne at han ødela turboen en stund etter at han kjøpte den, pga for mye trykk. 
Den bilen han brukte på treffet var en sølvfarga celica Gt4. selges her på forumet nå. Og det er jo da en 3gen 3sgte!
Mulig jeg misforstår nå, men det var jo en 3gen han kjørte i stykker...på en tidligre bil.
oki, men denne bilen hadde han kjøpt i november i fjord tror jeg!
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=15634
Legg innLagt inn:18 mai 2006 07:01
av CelicaTurbo
er det en turbo med stålaksling du har så trenger du ikke bekymre deg over om den tåler moderat høyt trykk ihvertfall

Legg innLagt inn:18 mai 2006 08:07
av Andy_Celica
CelicaTurbo skrev:er det en turbo med stålaksling du har så trenger du ikke bekymre deg over om den tåler moderat høyt trykk ihvertfall 
og moderat høyt trykk er ca 1,3 bar??
Legg innLagt inn:18 mai 2006 08:09
av Stian

Isteden for å lage så mye ball om dette, hvorfor kan dere ikke spørre!
For det første har jeg en oppgradert Fensport Turbo, for det andre så sitter det ett uni Ship i celicaen, og KN Filter + En IC i front.
Knakk den forje turbo i mr2 fordi det var en ventil til turbo trykk regulatoren som var blitt tett, så turbo picken stoppet på 1,9, ikke
rart Turbo gikk da........
Legg innLagt inn:18 mai 2006 08:09
av Andy_Celica
Hvem er det som mapper Apexi Power fc da?? Bjørnstad bil tror jeg gjør det. men skulle hatt noen som derev med det litt nærmere østfold.
Noen som vet noe?
Legg innLagt inn:18 mai 2006 08:26
av gt4 carlos saintz
Er vel bjørnstad bil som har mappa bilen din...
Legg innLagt inn:18 mai 2006 09:02
av Andy_Celica
Stian skrev:
Isteden for å lage så mye ball om dette, hvorfor kan dere ikke spørre!
For det første har jeg en oppgradert Fensport Turbo, for det andre så sitter det ett uni Ship i celicaen, og KN Filter + En IC i front.
Knakk den forje turbo i mr2 fordi det var en ventil til turbo trykk regulatoren som var blitt tett, så turbo picken stoppet på 1,9, ikke
rart Turbo gikk da........
Når jeg snakka med deg på obs i særp sa du ikke noe om at du hadde en oppgradert turbo.
Men uansett lagde ikke denne tråden for å disse noen, bare for å finne ut hva som er den beste løsningen. om det var chip eller datasprut.
For du sa jo at din var bremsa til 348. og min er kun bremsa til 330.og da lurte jeg også på om 01, bar hadde 18 hk å si, og det har vi jo ca kommet frem til.
Så forskjelen på en bil med org kvalifikasjoner, så er jo unichip like god som apexi power fc.
Legg innLagt inn:18 mai 2006 09:03
av Andy_Celica
gt4 carlos saintz skrev:Er vel bjørnstad bil som har mappa bilen din...
Du kjenner han som hadde den før??
Marius Sætre?
Legg innLagt inn:18 mai 2006 10:12
av sindrejl
Andy_Celica skrev:Stian skrev:
Isteden for å lage så mye ball om dette, hvorfor kan dere ikke spørre!
For det første har jeg en oppgradert Fensport Turbo, for det andre så sitter det ett uni Ship i celicaen, og KN Filter + En IC i front.
Knakk den forje turbo i mr2 fordi det var en ventil til turbo trykk regulatoren som var blitt tett, så turbo picken stoppet på 1,9, ikke
rart Turbo gikk da........
Når jeg snakka med deg på obs i særp sa du ikke noe om at du hadde en oppgradert turbo.
Men uansett lagde ikke denne tråden for å disse noen, bare for å finne ut hva som er den beste løsningen. om det var chip eller datasprut.
For du sa jo at din var bremsa til 348. og min er kun bremsa til 330.og da lurte jeg også på om 01, bar hadde 18 hk å si, og det har vi jo ca kommet frem til.
Så forskjelen på en bil med org kvalifikasjoner, så er jo unichip like god som apexi power fc.
for å si det enkelt.. du kan kanskje få like mye hk ut av unichip, men du kan ikke forandre på noe i etterkant.. samt at motoren er ikke nærheten så driftssikker.. unichip er helt meningsløst kontra ren datasprut.. kan ikke sammenlignes egentlig