TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinn en 42" Plasma HDTV

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#173418  av Goose

chris skrev:
Goose skrev:Hadde bare de LCD og plasma TVer hatt god bilde kvalitett.

Enten så er det etterslepp eller så suger bilde, ubrukelig sak til mange tusen kr. Eneste jeg kunne tenkt meg å kjøpe i dag hvis jeg skulle hatt TV er Prosjeksjons TVer, men igjen de suger på vinkel og sol lys.

Jaja, håper teknologien går et skritt frem i neste par årene når jeg skal handle meg ny TV.
Hvis du har kjøpt sånn Rema-varer som du er så glad i, så er det jo ikke rart. Er jo det som jeg har sagt mange ganger før, at det ER forskjell på billig no-name søppel og skikkelig merkevarer.. ;)

Projeksjons-tv'er suger jo svett hesteballe :?
Snakker om Tver til 20-25 tusen her Som er ofte stilt ut på elkjøp eller andre Radio TV sjapper.

Har vært på ekjøpt, har vært hos hi fi klubben og skla du ha en bra tv etter min ikke din mening så må jeg gi 30 tusen før jeg blir fornøyd.

men igjen, 30 tusen? Den driten er ikke vært det.

#173423  av CelicaTurbo

personlig, slike store plasmaer og lcd-skjermer ser ikke spesiellt bra ut for de har alt for dårlig oppløsning i forhold til størrelsen på skjermflaten så bildet vil være uskarpt uansett hvordan man vurderer det, på jobben har jeg en 24" lcd skjerm med 1900x1280 i oppløsning, det er fremdeles over doppelt så mange pixler på den "lille" flaten som det er på en gigantisk 60" plasma (2.4 millioner mot 1 million). Den oppløsningen kunne nok vært tilfredsstillende på noe så stort som en 40". Men, samme kan det egentlig være så lenge HDTV sendinger i nærmeste fremtid vil ha både ganske dårlig oppløsning og enda værre refresh.. :lol: Så klart er det bedre enn vanlige tv-sendinger nå, men det blir omtrent som å ta et dårlig mobilbilde og vise det i fullskjerm på en datamaskin og tro at det blir bedre :wink:

#173452  av Andy_Celica

sindrejl skrev:
Goose skrev:Hadde bare de LCD og plasma TVer hatt god bilde kvalitett.

Enten så er det etterslepp eller så suger bilde, ubrukelig sak til mange tusen kr. Eneste jeg kunne tenkt meg å kjøpe i dag hvis jeg skulle hatt TV er Prosjeksjons TVer, men igjen de suger på vinkel og sol lys.

Jaja, håper teknologien går et skritt frem i neste par årene når jeg skal handle meg ny TV.
kan ikke si at plasmaen fra LG var DÅRLIG kvalitet nei :D For det første ble bildet på dårlig tv signal langt bedre enn den gamle stusselige 28" selv om det ble blåst opp til 42".. samt så er det jo rått mye bedre å se film fra dvd og pc... :) Ble overraska jeg at det gikk an å sitte like nært som før med liten tv, som nå med storskjerm :)
Jeg kjøpte med oxo en tv, LG Lp1 men det er 37" LCD, bestilte den rett fra lg i sverige, betalte 12000 (ordinår pris 25000) slapp moms og greier, og lg komenterte med at de var den beste tv`en de har laget, og de fortalte oxo da at de fleste tv`ene dems har fått bra kritikk for bildekvalitet og lyd. så LG var ikke noe dumt kjøp!