TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gul Supra MKVI i midtbyn i Trondheim

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#169203  av chris

Tommis: Du trenger ikke å bli kvalm og ufyselig.. ser bare patetisk ut når skriver sånn...

Så forresten den gule mk4 supraen i går jeg også, på Heimdal. Og en hvit mk3 supra.. og en corolla t-sport, og den celicaen med lambodører.. og .. og .. faen, det kryr jo av gobiler ute jo :D

#169206  av KK-ma70

tommis skrev:. For min del hadde det også mye med utvalget å gjøre. Det har ingen tenkt på! Jeg var på jakt etter en bil som hadde de oppgraderinger jeg ville ha, + riktig farge og den måtte ha MANUEL KASSE!

Men kanskje jeg skal rakke litt ned på deg da? Som kjører gammel utrangert MKIII fra steinaldern som ser ut som er tegnet med vinkelhake!
Så det du sier er at det finnes ingen LHD biler med samme utstyr som deg? :D Og at prisen til deg ikke har noe å si? :D

mulig det er bedre å kjøre RHD, men ikke akkurat sikkert med tanke på forbikjøringer som VeilSide sier. Nå har ikke jeg hørt om noen som har kræsjet eller noe sånt pga RHD, så jeg regner med at dere er litt mere forsiktige når dere skal forbi enn oss med LHD:D

Er ikke det at jeg ser ned på dere, Supra er en fet bil og den er japansk. Og i japan har de RHD, så egentlig er dette orginalen. Mens LHD er blitt tilpasset andre land :wink: Hehe

Ikke det at jeg vil krangle eller noe sånt. Men vil bare prøve å forstå hvorfor kjøpe RHD istede for LHD hvis prisen ikke har noe å si?
Eller er det for at man vil så gjerne men ikke har råd så vi tar det nest beste?

litt av grunnen til at jeg kjører MK3 har jo litt med at prisen på mkiv er så stiv med LHD, det skal jeg ikke legge skjul på :D Jeg liker designet bedre.
Men at den er utrangert... :?

#169234  av Andy_Celica

VeilSide skrev:
Andy_Celica skrev:RHD er faktisk like bra å kjøre som LHD, har du noen gang kjørt RHD?? jeg kjører nå RHD celica gt4, og den er bedre å kjøre en den gamle LHD jeg hadde faktisk, trives bedre på høyresiden jeg ihvertfal.
Helt enig. Liker meg bedre på høyresiden jeg også. Er ikke alltid like gunstig når en skal ta forbi trailere o.l. men da er det heller bare å la vær ;). Girskift er en vanesak og ikke noe problem i det heletatt jo. Går kanskje litt tregt men det går iallefall :lol:

Det ALLER verste med en RHD er å ha med se passasjerer. Ikke for den som kjører altså men for den som sitter på. Spesielt vist det kommer noen store biler imot og farten gjerne er litt større en gangfart. Da ser en at folk begynner å lete etter ratt og pedaler :lol:
ja det har jeg vært borte i et par ganger, spesielt de som sitter på for første gang.

#169272  av Wishmaster

chris skrev:Tommis: Du trenger ikke å bli kvalm og ufyselig.. ser bare patetisk ut når skriver sånn...

Så forresten den gule mk4 supraen i går jeg også, på Heimdal. Og en hvit mk3 supra.. og en corolla t-sport, og den celicaen med lambodører.. og .. og .. faen, det kryr jo av gobiler ute jo :D
møtte den hvite MK3 supraen og corolla t-sporten i går, de knuste alle mine tanker om at celicaen min flytta seg greit, da vi kjørte opp okstadbakken :P

#169295  av Rayho

Å kjøre på høyre side er nada problem. En annen sak er hva man har lyst på. Skal jeg kjøpe Supra kjøper jeg J spec (høyrestyrt), men det er fordi jeg ikke orker å ta opp no særlig lån. Har lyst å kunne leve godt, å i tillegg ha ok bil. Hadde jeg vært stinn av gryn, å ikke måtte låne til en euro/us spec så hadde jeg heller kjøpt det.
Skjønner ikke hvorfor folk henger seg så mye opp i det uansett. Er grovt sett samme bilen. Begge har sine pluss og minussider. Hver sin smak

#169319  av Kvitviken77

Blir helt svett av hele denne greia! Og diskusjonen kommer aldri til og noen ende ta. Har kjørt RHD og ville aldri brukt ei krone på det med hvite skilter. Er IKKE stinn av gryn selv, men hadde jeg ikke hatt råd til LHD + leve i tillegg, hadde jeg heller kjøpt noe annet morsomt LHD til halve prisen. Må nok si meg enig i at dette er en lettvindt B-løsning, for INGEN vil vel heller ha RHD kontra LHD til "vanlig" kjøring..! Akkurat det ser jeg absolutt ingen grunn til!

Og en annen ting, mange Supra?? Har ikke sjekka @lpern si liste, men la oss si 50 stk. Dette er jo ikke mange i d hele tatt sprett over det ganske land(kjørt HVER dag i 9 mnd og møtt èn for 8,5 mnd siden..), men det er mange i forhold til at det nesten ikke fantes MKIV for noen år siden(det er to vidt forskjellige ting!).

Men for all del, folk må jo bare hamstre RHD for min del, det er jo hver sin smak. Det har jeg ingenting i mot. Men når jeg teller MKIV teller jeg LHD! LHD med skilter! Og jeg tror det blir lenge til jeg kommer ut av tellinga :D

#169326  av Ninjamannen78

Kvitviken77 skrev:Er IKKE stinn av gryn selv, men hadde jeg ikke hatt råd til LHD + leve i tillegg, hadde jeg heller kjøpt noe annet morsomt LHD til halve prisen.
WORD :)

#169334  av Rayho

Kvitviken77 skrev: Men for all del, folk må jo bare hamstre RHD for min del, det er jo hver sin smak.
Ja, hver sin smak, så det er ikke no å bli svett av. Kunne ALDRI tenkt meg kjøpe LHD selv om jeg lett kunne finansiert en. Har for høyt forbruk på andre ting. hehe. Men her snakker man jo prioritering
Sist redigert av Rayho den 28 apr 2006 22:22, redigert 1 gang totalt.

#169337  av sindrejl

Rayho skrev:
Kvitviken77 skrev: Men for all del, folk må jo bare hamstre RHD for min del, det er jo hver sin smak.
Ja, hver sin smak, så det er ikke no å bli svett av. Kunne ALDRI tenkt meg kjøpe LHD.
du kunne aldri tenkt deg å kjøre bil med rattet på rett side?? merkeligste jeg har hørt.. anyway, skjønner jo godt at folk kjøper RHD.. tenkte å kjøpe det selv, men falt bort.. det går jo på pris for de fleste iallefall. Er jo ikke vanlige folks feil at bilen er overprisa i europa og dumpa i japan! :)

#169341  av Rayho

sindrejl skrev:
Rayho skrev:
Ja, hver sin smak, så det er ikke no å bli svett av. Kunne ALDRI tenkt meg kjøpe LHD.

du kunne aldri tenkt deg å kjøre bil med rattet på rett side?? quote]

Selvfølgelig. Diskusjonen går jo ikke på om det er best å sitte på høyre eller venstre sida å kjøre i Norge. Det sier seg selv. Poenget og diskusjonen her er pris på supra, LHD kontra RHD. Da hadde jeg valgt RHD fordi jeg synes LHD FOR MEG koster mer enn det smaker. Men jeg kan jo bare snakke for meg, å ikke dere andre. Som sagt, hver sin smak. :D

Quoten skar seg litt her ja...
Sist redigert av Rayho den 28 apr 2006 22:27, redigert 1 gang totalt.

#169343  av Kvitviken77

Rayho skrev:
Ja, hver sin smak, så det er ikke no å bli svett av. Kunne ALDRI tenkt meg kjøpe LHD selv om jeg lett kunne finansiert en.
Blir ikke akkurat mindre svett når folk ALDRI kunne tenkt seg LHD! Da er det åpenbart skikkelig tull. Og ikke minst dobbeltmoral når du tidligere sa at du ville hatt LHD om du var stinn av gryn, mens nå kunne du ALDRI tenkt deg en..jaja, bestem deg for all del ikke :?

#169345  av Rayho

Kvitviken77 skrev:
Rayho skrev:
Ja, hver sin smak, så det er ikke no å bli svett av. Kunne ALDRI tenkt meg kjøpe LHD selv om jeg lett kunne finansiert en.
Blir ikke akkurat mindre svett når folk ALDRI kunne tenkt seg LHD! Da er det åpenbart skikkelig tull. Og ikke minst dobbeltmoral når du tidligere sa at du ville hatt LHD om du var stinn av gryn, mens nå kunne du ALDRI tenkt deg en..jaja, bestem deg for all del ikke :?
Er ikke no dobbeltmoral her nei. Bør lese deg litt nøyere gjennom før du svarer. Sa HVIS jeg var stinn av gryn, noe jeg IKKE er, å derfor vil jeg IKKE ha LHD. Kan som sagt ikke snakke for andre. Er MIN situasjon, å vet hvordan mitt forbruk på andre ting er. Skulle jeg hatt LHD måtte jeg lånt i banken til nesten halve bilen, det er jeg ikke interessert i. Skjønner ikke hva det er å henge seg opp i. Som sagt ørten ganger før. hver sin smak

#169358  av Ninjamannen78

Ja blir mye tull i en slik diskusjon. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor noen vil bruke penger på JDM Supra. Da ville jeg heller kjøpt noe annet kult for de pengene. Får jo mye moro for 250K pluss minus. Når man får skikkelig værsting US utgave for 350-400K synes jeg det bare blir teit å skulle spare 50-100K med å sitte på feil side osv. Men hver sin smak som nevnt tidligere. Bare ikke forvent et aksepterende nikk hvis jeg møter en JDM Supra :?

#169359  av Ninjamannen78

Rayho skrev:Kunne ALDRI tenkt meg kjøpe LHD selv om jeg lett kunne finansiert en.
Nei, lett å misforstå den setninga her :shock:

#169362  av Kvitviken77

Rayho skrev:
Kvitviken77 skrev:
Rayho skrev: Ja, hver sin smak, så det er ikke no å bli svett av. Kunne ALDRI tenkt meg kjøpe LHD selv om jeg lett kunne finansiert en.
Er ikke no dobbeltmoral her nei. Bør lese deg litt nøyere gjennom før du svarer. Sa HVIS jeg var stinn av gryn, noe jeg IKKE er, å derfor vil jeg IKKE ha LHD. Kan som sagt ikke snakke for andre. Er MIN situasjon, å vet hvordan mitt forbruk på andre ting er. Skulle jeg hatt LHD måtte jeg lånt i banken til nesten halve bilen, det er jeg ikke interessert i. Skjønner ikke hva det er å henge seg opp i. Som sagt ørten ganger før. hver sin smak
Har lest den nøye gjennom på nytt og kommer frem til akkurat det samme! Er vel ikke så mye å ta feil med her..men min og din diskusjon utover dette er vel neppe veldig interessant for de andre på forumet :)