Side 2 av 2

Legg innLagt inn:22 apr 2006 17:30
av VeilSide
Pent :D:D

Har du ett bilde med større oppløsning?

Kommer til å holde den etterhvert men jeg må bare få den skikkelig ren først

Legg innLagt inn:23 apr 2006 11:15
av daniel
her er det et annet.. e bare de to eg har.. pen bil foresten.. men e den rattet på høyre side??

Legg innLagt inn:27 apr 2006 18:05
av jsun
FireWalk skrev:Dere må ikke en gang TENKE på å bruke høytrykkspyler nedi motoren! vannet trenger seg igjennom pakninger og kommer inn steder hvor det ikke er ment å være.

Spyler du oppi motor-rommet kan du få vann nedi tennplugghullene og da får du ikke engang start på bilen om det fyller seg opp her..

Ellers er det jo diverse sensorer og givere som kan begynne å fjuske dersom de blir dynket i vann.. dynamoen trenger ikke være like glad i vann alltid, og spesielt ikke fordeleren..

Skal man på død og liv vaske bør man dekke til fordeleren i plastikk før man begynner, samme med sensitive givere... man bør også bruke trykkluft å blåse tørt tennpluggbrønnene etterpå og..

Men litt vaskevann og ei fille gjør ofte nytten! man ser jo bare motoren ovenifra uansett, og det er fort gjort å gå over og pusse litt :)
Støtter den, da en av mine plugger var skikkelig rusten!!! og det er nok kun pga. vann som lå godt forseglet i "brønnen".

Legg innLagt inn:29 apr 2006 22:27
av GT4 CS
Har for det meste brukt høytrykspyler og avfetting. Men jeg spyler aldri på klosshold og dekker til fordeler,dynamo,bremse og clutch veske beholder. Passer og på og ikke få vann ned ved tennpluggene, på forhånd har jeg tatt av alle kontakter og sprayet de med wd40, det samme gjør jeg etterpå og lar de tørke. Er og viktig og kjøre motoren litt etterpå.
Men motorvask kan være dritskummelt, hørte om en kar med en audi 2.5tdi, der hadde han klart og få vann inn i luftfilterboksen, resultat ble havarert motor.
Pga all luftingen i panseret på min bil blir det veldig fort støvete, jeg bruker bare noe interiør rens og tørker av.
Man kan og bruke den blandingen som ble sagt med whitesprit og motorvask, og la det virke litt, så blåser du rent med trykkluft etterpå.
Men finnes vel like mange måter og vaske motor på som anntal ganger jeg fiser hver dag, og det er ikke få.

Legg innLagt inn:29 apr 2006 22:47
av Christian
Har blitt lat på mine gamle dager jeg, så såpe og klut er definitivt ikke aktuellt. Bruker avfetting (Av den typen lakken ikke liker :P ) en gang imellom og slyler av med hageslange. Har aldri hatt problemer med dette.

Legg innLagt inn:30 apr 2006 12:04
av FireWalk
har bare brukt høytrykk en gang.. dekket da til fordeler osv, men det kom jo masse vann ned i tennplugg hullene, så bilen ville ikke starte engang etterpå.. :P endte opp med at jeg måtte finne frem to sugerør, skjøte dem, og SUGE Opp grumsvannet fra alle 4 brønnene før den ville starte igjen...

naaaaaam!!!!!

Never again! :roll:

motoren er like skitten 2 dager senere likevel, så jeg gidder skjelden å vaske den lenger. Det blir i så fall før show og slikt.

Legg innLagt inn:30 apr 2006 19:26
av Noface
Jobber som mekanikker på Toyota. Vi bruker alltid avfetning og høytrykkapyler. Gjør dette på ca 2 til 4 biler hver dag. Hender vi blåser tørt med trykkluft etterpå også. ALDRI hatt problem med det.

Viktig å holde motorrmmet rent i hvertfall. Bør hvertfall vaske det to ganger i året. Om vinteren samler det seg mye veisalt som fører til rust og korrosjon. Og det er hvertfall verken pent eller bra.

Og for dynamoen sin del er det verre med støv og salt, enn vann.