TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Store problemer med tanke pÃ¥ EU kontroll! hjelp!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#163607  av FireWalk

Tror jeg bare venter med å ta av skiltene. Jeg var inne på biltema og kjøpte en narrowband lambda i dag. Blir ikke særlig bra mapping med den, men nok til å få bilen kjørbar og på EU kontroll. Har funnet et lugubert verksted som har rykte på seg for å være veldig slurvete på de EU kontrollene. Så jeg skal ta å få den inn dit. I mellomtiden har jeg ordnet med garantisak på Wideband sensoren så en ny er forhåpentligvis på vei i posten via feedex. :)

Da gjenstår det bare å krysse fingrene.

Forsøkte forøvrig å ringe biltilsynet 13 ganger i dag mens jeg var på jobB!!! 13!!!! og ingen av gangene tok de telefonen. Jeg lot telefonen ringe i ca et minutt hver gang...

Eneste stedet jeg kom igjennom var til selve vegdirektoratet, men de sa jeg MÅTTE ringe og snakke med region midt. Og der var det ingen som tok telefonen noen av gangene jeg ringte. Snakk om elendig service! de folka der er noe for seg selv. Jeg er sikker på de satt ved siden av telefonen og drakk kaffe og utvekslet historier fra helga, bare at ingen av dem gadd å ta telefonen..

Ikke har jeg fått svar på noen av E-mailene jeg har sendt heller. Møkkafolk altså! :evil:

#163611  av VeilSide

Ikke tenk allverdens på skiltene du ... Så lenge bilen stpr i garasjen så kommer dem ikke akkuratt inn for å hente dem ;) Gjør deg ferdig og kjør bilen direkte til kontrollen. Og du husk .. for all del ikke krasj på veien dit for da har du ett problem.

Det med å levere inn skiltene synes jeg er unødvendig å gjøre vist du ikke har tenkt å la bilen stå såpass lenge at du ikke vil trenge den i år. Det med avskiltingsbegjær er mere formelt enn noe annet.

Men altså .. en skal alltid kjøre på veien med en godkjent og forsikra bil da ...

#163612  av FireWalk

Takker for gode svar! satser på å prøve å få den EU godkjent innen fredagen! Har som sagt bestilt en narrowband sensor nå til 400 kr som vi skal ha på intil videre.. Håper den vil gjøre bilen "kjørbar" om ikke annet.. :D

#163613  av CelicaGT

Berre å ringe og forklare at du står og held på å sku på bilen og at du ikkje rekker å komme på pkk innen utgangen av februar. Da får du ein utsettelse. Denne utsettelsen gjelder kun for i år og ikkje i 2008. I 2008 vil du få innkalling som vanlig til februar.

#163659  av Hammeren

finnes det ikke noen normale folk der som godkjenner den som den er?
si som det er og at du venter på deler. når jeg eu godkjenner biler forteller jeg om alle feil og spør om de kan godkjenne den som den er. hvis ikke, reiser jeg til neste verksted.......
alltid noen som vil ha en 500.- lapp under bordet :wink:
el har du blitt innkalt til biltilsynet?

#163660  av nlight

FireWalk skrev:Forsøkte forøvrig å ringe biltilsynet 13 ganger i dag mens jeg var på jobB!!! 13!!!! og ingen av gangene tok de telefonen. Jeg lot telefonen ringe i ca et minutt hver gang...
Hehe:D
Skyld på folka som jobber der, men tipper det var systemet som var nede i dag også.. Dama jobber som sagt med å svare på telefoner fra deg:)

#163661  av FireWalk

nlight skrev:
FireWalk skrev:Forsøkte forøvrig å ringe biltilsynet 13 ganger i dag mens jeg var på jobB!!! 13!!!! og ingen av gangene tok de telefonen. Jeg lot telefonen ringe i ca et minutt hver gang...
Hehe:D
Skyld på folka som jobber der, men tipper det var systemet som var nede i dag også.. Dama jobber som sagt med å svare på telefoner fra deg:)
Da tror jeg dama di sover på jobb gitt! :lol:

#163664  av sleeper

syntes nesten det og si at de er på jobb er en overdrivelse...er ikke mye jobbing som skjer der!
(gjelder ivertfall på biltilsynet i skien!)

#163667  av FireWalk

sleeper skrev:syntes nesten det og si at de er på jobb er en overdrivelse...er ikke mye jobbing som skjer der!
(gjelder ivertfall på biltilsynet i skien!)
Hehe.. jeg har faktisk selv opplevd å stå inne på biltilsynet og vente i kø og ha dårlig tid. Da er det litt provoserende når kundebehandlerene står med kaffekoppen i handa og flirer og prater med hverandre om dagligdagse ting og gir helt faen i "kundene" som står og venter.. hadde ikke forekommet i noen servicenæring iallefall. Men dette er jo staten, og de har monopol. Så folk må pent bare vente. Ingen "kundeservice" der i gården iallefall.. :x

#163698  av sleeper

sto faktisk i 2 timer og ventet for at de skulle se på bilen min at jeg måtte ha lite skilt bak!

iløpet av de 2 timene hadde de hatt 2 pauser hvor de hadde stått og spist kroneis!! gjorde nesten ingenting på de 2 timene! men gadd de og gå og SE på bilen min??? neida! 2 timer!

#163717  av FireWalk

Det er helt sykt! KLASSISK eksempel på hvor ineffektiv staten kan være..

Har forresten kjøpt meg en narrowband lambda hos biltema i dag.. får mappet bilen sånn veldig grovt, satser på den skal gå gjennom EU kontrollen. Skal inn med den i morgen. Fant meg ei SKIKKELIG jallah sjappe hvor de ifølge ryktene ikke har særlig peiling. En kompis fikk igjennom bil der passasjersetet fremme var helt løst, uten setebelte og eksos anlegget bare hang og slang. :p

Så satser på det går bra. Det finner vi ut av i morgen ;)

#163718  av sleeper

lykke til da! :D

#164103  av FireWalk

Vel, da ble jo dette en "episode" i seg selv da. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Men jeg velger å le. For det er nesten bare litt for "donald" aktig til at det kan gå ann :P

Jeg kjørte bilen på jobb i dag. Den gikk veldig fint, ronny har gjort en utmerket jobb med å mappe bilen selv om vi bare hadde narrowband sensor tilgjengelig.

Jeg spurte meg fri fra jobben for å få bilen på EU kontroll i dag. I dag er som sagt siste frist for å få den EU godkjent, så fra i morgen av er bilen avskiltingsbegjæret.

Jeg sa jeg ble borte en en halvtimes tid fra jobben og stakk. Halveis til verkstedet der jeg skulle ta EU kontrollen så stopper bilen. Jeg hadde da akkurat svinget ut fra en sidevei og der døde motoren. Da stod jeg ca på tverra på veien og sperra for all trafikk i mitt kjørefelt. Det ble jo fort en gangke stor kø. Heldigvis kom det folk og fikk skudd meg inn til siden. Forsøkte flere ganger å få start på den igjen, og plutselig kom den.. Kjørte videre mot verkstedet og sånn ca 10 meter ifra garageporten til verkstedet så stopper den igjen.... denne gangen får jeg ikke start igjen, så jeg ringer Ronny.

"MR2 Rescue team" ankommer stedet ca en time etter at jeg ringer. De kobler til laptop på datasprutet og diagnoserer problemet til å være tenningsmodulen og eller coilen. Det luktet også svidd i omrdået der så det kan vel stemme ganske bra.

Så da ble det ikke noe EU kontroll i dag likevel. Jeg er akkurat kommet meg på jobb nå, 3 timer for sent :P

Broren min og gutta på verkstedet tar seg av MR2en. Den må slepes tilbake til verkstedet vårt slik at de får begynt å skifte den hersens tenningsmodulen og mulig coilen, men tror det er modulen da.. :P

Så nå står bilen ulovlig parkert mens jeg venter på at brudern skal få ræva i gir å få tak i bil og slepetau osv.. :P

hehe... at det går an! :p Skikkelig donald uflaks! også 10 meter ifra verkstedet :p :lol:

ellevilt... alt jeg kan si! :P

Får bare fikse det og kjøre å få den Eu kontrollert på mandag. Satser på jeg ikke blir stoppet av politiet i mellomtiden. :twisted:

#164104  av cameleon

kan jeg foreslå investering i en litt større bil samt tilhenger? :lol:

#164120  av angrykid

Kvitt deg med bilen, og kjør ford fiesta i stedet.. du har jo seriøst ingenting annet enn problemer med den bilen der :-D :-D :-D

Men på ett litt mer seriøst plan, dere skal ha all kudos for å ha klart å fått den kjørbar på såpass kort tid. synd den ikke rakk helt i mål denne gang. Håper nå dere får ordnet den, slik at den blir regga og godkjent :D