TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpt meg hus i dag :-)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#162123  av dca

Gratulerer!
deilig å eie noe selv!

gleder meg til jeg og skal kjøpe leiligheten jeg bor i nå! hvis fattern og muttern vil selge til meg da vel å merke! satser på det til sommern! :)

#162126  av Lilli

Gratulere med huset! :)
Det er smart å eie kontra leie..eg kjøpte mitt første hus før eg var 20..og har alltid eid egen bolig..beste investering en gjør det! 8)

#162157  av maxgets

Grattis!
Kjenner følelsen!
Kjøpte min første leilighet for rett over 1 år siden selv!( når jeg var 17år :P)

Her er det dyrt da.. 1,2 for 44kvm 2 roms :shock:

#162166  av Neemi

Grattis :)

Kan noen her fortelle meg hvordan de driter pengene sine for det skulle nemlig jeg og gjerne kunnet.
Har leid de siste årene og kan se ut som om jeg er "stuck" på den måten en stund til.

#162185  av Lilli

Tips:
En viktig ting er vel å kunne dokumentere at en har inntekt/jobb..og at en er uten betalingsanmerkninger.
En annen ting er vel å lage et budsjett for inntekt og utgifter..som viser at en kan betjene lånet. Og noe egenkapital skader jo iallefall ikke..
Ha sånne ting klart før en oppsøker div banker...og be om tilbud på lån! Oppsøk alltid flere, sånn kan en få pressa renta ned..

#162189  av cameleon

arctic_celi skrev:
cameleon skrev:grattis med hus! er helt konge det :D
har du noen bilder å legge ut?

har selv et hus i sverige sammen med min søster. litt langt unna trondheim :P , men ei tomt på ca 200mål :D
legger ut et bilde som er tatt for en liten stund siden om sommeren :)
Sverige? Hmmm... Storlien? Åre? Østersund? Sundsvall?
SÃ¥ ut som et meget flott hus det der :-)
Hehe takk takk:)
Huset har vært gjennom familien i årekker, så i følge de eldre, så var det på tide at den nye generasjonen overtok :) og dette er også ei tomt som ikke blir solgt.

den ligger ikke så veldig langt unna Göteborg :)

#162221  av angrykid

Jeg har ikke noe bilder å legge ut enda, men jeg fikk det til 150 000 under takst. :) så jeg er veldig fornøyd. Skal få tatt noen bilder av det..

det er rundt 2 mål med tomt, huset i seg selv er på 100kvm boareal, og jeg har god plass til garasje/påbygg på huset. :) har allerede lagt litt planer ang garasje og lakkboks, og en kompis av meg som skal bygge litt bortenfor, skal da ha verksted i sin garasje. tror det blir bra, jeg.

Overtakelsesdato er 1 april, og da skal det males om ett par tre rom, ellers er resten av huset ferdig oppusset. Rimelig greit kjøp, tror jeg. :) Litt småpjusk gjenstår, men tross alt, det er ett hus fra 72. :) Bare 7 år eldre enn meg. Tror dog ikke jeg kunne gitt meg selv en dyrere bursdagsgave i år, da jeg har bursdag i morgen. hehe :D

Gjeld til langt over ørene, og smiler som en fisk lell :D

#162231  av chris

Grattis ja!

700.000 er jo ikke nok til en hybel engang jo

#162232  av @lpher

Grattis :)

#162288  av FireWalk

Gratulerer! vi er vel alle invitert på "Houseparty" nåda? ;)

#162370  av angrykid

Bare å komme det, ja. :-D må vel utvide gårdsplassen litt da, i tilfelle. :-D

#162435  av Rømmling

ja det er fint å bo på landet ja. masse plass å boltre seg på.

Søstersen kjøpte seg hus nå å fikk 130kvm og to måls tomt til over kant av 500k.

#162464  av angrykid

Ikke gæli det. :)

Skal hive opp en garasje der i løpet av de neste to-tre årene, når økonomien min har stabilisert seg litt mer enn den er i dag. Blir da mest sannsynligvis en dobbel garasje, med lakkboks i. Har en kompis som bygger garasje med løftebukker, så da har vi det vi trenger for å starte litt på si med biljobbing. Tror det kan bli bra, skal gå kurs for å lære å lakkere og gjøre grunnjobben på biler. Blir sikkert å koste litt, men tror nok at i det lange løp vil det være verdt det.

#162465  av dca

Rømmling skrev:ja det er fint å bo på landet ja. masse plass å boltre seg på.

Søstersen kjøpte seg hus nå å fikk 130kvm og to måls tomt til over kant av 500k.
det måtte være plassert på viddene å det! hørtes veldig billig ut ja! :) kjekt!

#162771  av Christian

Bra det er fler her som kjøper seg bolig, så slipper jeg å føle meg ensom når andre skrur bil og jeg mekker hus :lol: :wink:

Sitter selv på ett 2etg hus på tot 170m2 innvendig. Ga 300.000 for det for 2 år siden og har nå totalrenovert det med ny tomt, rørsystem, el.nett, vannbåren gulvvarme, varmepumpe, kjøkken, bad, vaskerom ,stue sov x3 osv. Mangler kun å fikse garasjen nå så er jeg ferdig, og har ett "nytt" hus for under 800.000kr :)