Legg innLagt inn:19 mar 2006 16:51
jeg tror ikke heller den blir godkjent, men det er jo verd et forsøk, det hadde jo vært greit om du informerte om hvordan kontrollen går, er jo greit for eventuelle andre med lignende alu vinger og vite 

egotrip skrev:tenk deg en syklist som sklir på glatta og inn i siden på bilen din .. du er i fart og han blir "slengt" bakover så treffer han den vingen din .. hadde ikke blitt et pent syn :pStemmer. Ville heller bli truffet av en glassfibervinge enn en sylskarp av aluminium!
Kanskje noe sånt han tenkte på ?
CelicaTurbo skrev:Jeg er ikke så alt for glad i slike vinger, og ser at de nok kan være uheldig å treffe for f.eks en fotgjenger som går rett ut i veien i gangfeltet uten å se seg for (nok av dem), men, det overrasker meg en smule at politiet har muligheten til å bøtelegge slik som i dette tilfellet? Bot for ugyldig vognkort er jo egentlig ganske skrudd når det ikke er vognkortet som er problemet, men utstyr på bilenJa, de sier i grunnen at bilen er rett, men vognkortet er feil
cameleon skrev:Ofte når folk blir påkjørt ruller de over bilen og lander på tak, bakluka eller på bakken bak bilen, og da er det dumt hvis en stor aluminiums osthøvel står i veien! På lave biler er vell muligheten for at fotgjengeren skal rulle over bilen desto større..?
Dette med aluvinger ser jeg på kun som et problem om vingene virkelig tyter ut på siden av bilen, noe de fleste ikke gjør. At de er usikre på hvorvidt den skal treffe en fotgjenger etc, er helt høl i huet spør dere meg. Hvor ofte er det vingen de treffer ved sammenstøt?
Andreazz skrev:Skjønner jo detcameleon skrev:Ofte når folk blir påkjørt ruller de over bilen og lander på tak, bakluka eller på bakken bak bilen, og da er det dumt hvis en stor aluminiums osthøvel står i veien! På lave biler er vell muligheten for at fotgjengeren skal rulle over bilen desto større..?
Dette med aluvinger ser jeg på kun som et problem om vingene virkelig tyter ut på siden av bilen, noe de fleste ikke gjør. At de er usikre på hvorvidt den skal treffe en fotgjenger etc, er helt høl i huet spør dere meg. Hvor ofte er det vingen de treffer ved sammenstøt?
TheStig skrev:og derfor skal man gjøre saken verre med en alu vinge ?
Andreazz skrev:Uansett er loven lik for ALLE og da må en ta i betrakting alle faktorer. Nå finnes det dog ingen lover spesifikt ang vinger men vist en tar seg en titt på lovdata.no så finner en sikkert litt lover ang ting som har med vinger/styling å gjøre ...cameleon skrev:Ofte når folk blir påkjørt ruller de over bilen og lander på tak, bakluka eller på bakken bak bilen, og da er det dumt hvis en stor aluminiums osthøvel står i veien! På lave biler er vell muligheten for at fotgjengeren skal rulle over bilen desto større..?
Dette med aluvinger ser jeg på kun som et problem om vingene virkelig tyter ut på siden av bilen, noe de fleste ikke gjør. At de er usikre på hvorvidt den skal treffe en fotgjenger etc, er helt høl i huet spør dere meg. Hvor ofte er det vingen de treffer ved sammenstøt?
VeilSide skrev:nettoppAndreazz skrev:Uansett er loven lik for ALLE og da må en ta i betrakting alle faktorer. Nå finnes det dog ingen lover spesifikt ang vinger men vist en tar seg en titt på lovdata.no så finner en sikkert litt lover ang ting som har med vinger/styling å gjøre ...cameleon skrev:Ofte når folk blir påkjørt ruller de over bilen og lander på tak, bakluka eller på bakken bak bilen, og da er det dumt hvis en stor aluminiums osthøvel står i veien! På lave biler er vell muligheten for at fotgjengeren skal rulle over bilen desto større..?
Dette med aluvinger ser jeg på kun som et problem om vingene virkelig tyter ut på siden av bilen, noe de fleste ikke gjør. At de er usikre på hvorvidt den skal treffe en fotgjenger etc, er helt høl i huet spør dere meg. Hvor ofte er det vingen de treffer ved sammenstøt?