TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Politiet er greie de! :)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#161512  av FireWalk

Jepp.. det er desverre mange relativt "unge" politifolk her. Og de er vel ute etter å vise seg litt mer enn hva gamlingene er. F.eks så var det en som stakk av fra en fartskontroll for litt siden. Ikke mindre enn 20 (!!!!!) politibiler ble satt inn i jakten for å ta han! De sperret av et område bestående av rundt 2000 inbyggere. Alle veier inn og ut ble stengt. De stod og sjekket alle biler som skulle passere. Dette foregikk over 6 timer intil vedkommende ble pågrepet.

Det sier vel sitt om hvor lite de egentlig har å gjøre :-) skulle tro det var NOKAS ranerene de var ute etter vet du :P

Tror Ålesund må være en av de få byene som har litt for MYE politi.. Mens komunene rundt sliter med det motsatte.

Har hørt mange historier om folk som har vært ute og kjørt for så å bli stoppet. De har da ikke hatt med seg førerkortet, men har sluppet unna bot på 500 kr. Mange slike lignende tilfeller. Personlig har jeg aldri truffet på noen "positive" erfaringer enda, men håper at mitt eventuelle neste møte blir av en mer positiv art. :) politifolk er jo tross alt mennesker de og.

#161536  av hybris

FireWalk skrev:hehe! de kom mannsterke ser jeg :P
Ja, og når de begynte å mase om dekkene (etter at de hadde gått noen runder rundt bilen og sett mistenksomt på blant annet eksos og FMIC), og jeg sa at de hjula er faktisk tüv-godkjent for denne bilen - og fyren sa "THEEEZE TIRES!?!" som om det var det latterligste han hadde hørt i hele sitt liv at så brede dekk kunne bli godkjent på den bilen så skjønte jeg at dette kom til å ta tid.. :D

#161545  av cameleon

FireWalk: Tror nestendu burde ha sjekka innsiden av panelet i dørene å bilen din samt bak setene og kanskje inne i hankerommet. For alt det du vet så kanskje det ligger tonnevis med heroin der inne og at politiet har en misstanke :mrgreen:

#162173  av mr_2

Hehe,det tenkte jeg faktisk på når jeg ble stoppa i tollen i sommer.
Tenk hvis bikkja hadde fått ferten av noe som kunne ha ligget igjen fra forrige eier? :shock: Hva sier du da?? :lol:

#162183  av tommis

[quote="hybris"]Hva gjelder flaks og å møte kjipe politimenn så har jeg nok vært heldig, men det gjelder å være høflig og kunne snakke for seg også.

Noen andre situasjoner jeg har pratet meg ut av med gamlebilen:

*Teknisk kontroll hvor politimannen helt tydelig skjønte at bilen var trimmet

*Vært på biltilsynet for å vise bakfanger for å få lite skilt, og biltilsynfyren så FMIC og målere i a-stolpen og selvfølgelig skjønte at bilen var trimmet. Bilen hadde også fem tonede ruter og svartlakkerte baklys samt 18" uten tüvpapirer. Jeg forlot biltilsynet med lite skilt bak og ingen anmerkninger.

Hvordan du klarte å snakke deg ut av disse situasjonene kunne jeg tenke meg å høre mere om.
Spesielt den siste!

#162938  av tommis

Vil du ikke fortelle om det "hybris" :?: :roll: