TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HDTV Samples = Hel rÃ¥tt!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#158000  av Zepticon

Ikke for å lage skjær i gleden, men om dere sjekker ut hva Sony vurderer å ta i bruk som sikkerhettiltak på Blue-Ray spillere så er det snakk om major nedtur. Tror HD-DVD hadde no i samme duren dem åsså...
- Plater som kun kan spilles på EN spiller og som ikke funker på andre.
- At spilleren låses om du spiller ei plate som ikke er autorisert.
- Ot det ikke går ann å spille av noe som hellst om du ikke har en TV som har kopisikring....

Om det blir slik blir jeg å boikotte hele neste generasjon :evil:

#158001  av doffy

Zepticon skrev:Ikke for å lage skjær i gleden, men om dere sjekker ut hva Sony vurderer å ta i bruk som sikkerhettiltak på Blue-Ray spillere så er det snakk om major nedtur. Tror HD-DVD hadde no i samme duren dem åsså...
- Ot det ikke går ann å spille av noe som hellst om du ikke har en TV som har kopisikring....

Det kommer alltid til å finnes hull de klarer å presse gjennom. ALLTID en utvei ;)
Bare se på alle de nye pc spillene som ikke kan crackes, altså spilles uten cd. det kommer alltid en som er smart nok til å knekke det. vi får ihvertfall leve i håpet ;)

#158003  av Magne

Zepticon skrev:Ikke for å lage skjær i gleden, men om dere sjekker ut hva Sony vurderer å ta i bruk som sikkerhettiltak på Blue-Ray spillere så er det snakk om major nedtur. Tror HD-DVD hadde no i samme duren dem åsså...

Går an å komme seg rundt enhver form for sikring. Bare å la guruene bry seg på det. Det er jo akkurat dette dem lever for! En skikkelig utfordring som dette vil nok tiltrekke seg mange hakkere/crackere rundt om i verden.
Det er også prestige i dette. Den som klarer å komme med en løsning, bakdør på dette først vil da være "Kongen på haugen" så å si.

Tror nok ikke Sony, Phillips, Panasonic, Nec eller noen av de store klarer å sikre seg 100% mot pirat virksomhet.

#158004  av doffy

Ja det er jo bare en dvd spiller, den er ikke særlig smart når det gjelder å face flere tusen crackere. Den består jo kun av komponenter det går strøm gjennom ;)

#158008  av @lpher

Nothing to worry about :) Som det sies her så er det bestandig noen som finner en løsning...sooner or later :)

De prøver å "tette lekasjene" fra tid til annen...husker godt da de prøvde å innføre koipsikring på VHS jeg...resultatet ble ræva kvalitet på bildet! :D

#158009  av @lpher

MacGyver skrev:Gleder meg til å prøve dette på min 42" LG plasma. Hd ready seff :)

Må bare bli ferdig på jobb og komme meg hjem.....
Gled deg...ser "24" hver uke i HD-oppløsning vi :D På den annen side så kan det jo selvfølgelig være smart å ikke skru forventningene HELT i taket da! :D

#158010  av doffy

@lpher skrev:
MacGyver skrev:Gleder meg til å prøve dette på min 42" LG plasma. Hd ready seff :)

Må bare bli ferdig på jobb og komme meg hjem.....
Gled deg...ser "24" hver uke i HD-oppløsning vi :D På den annen side så kan det jo selvfølgelig være smart å ikke skru forventningene HELT i taket da! :D
Ser meg faktisk nødt til å kjøpe ny tv hvis det er så bra som folk skal ha det til..

#158011  av @lpher

doffy skrev:
Ser meg faktisk nødt til å kjøpe ny tv hvis det er så bra som folk skal ha det til..
For å være helt ærlig...med så få HD-kilder tilgjengelig pr. idag så er det ikke bråhast da...med mindre man er over snittet interesert i lyd og bilde :)

#158029  av doffy

@lpher skrev:
doffy skrev:
For å være helt ærlig...med så få HD-kilder tilgjengelig pr. idag så er det ikke bråhast da...med mindre man er over snittet interesert i lyd og bilde :)
Neida, venter til det begynner å bli nødvendig :D Har nettopp kjøpt meg ny tv som ikke er HDReady så får vente litt ;)