Jeg fant ut at forsida til vg tar ca 1,1 mb jeg da og henholdsvis denne spesifikke siden 0,2mb. På den andre siden så lagers jo avatarene du har lastet ned 1 gang i temp internett folder (cache) så om man har en animgif på noen titals kb (selvfølgelig kan ikke flere hundre k godtas) så burde det vel ikke være det store problemet.
Problemet kan derimot være når folk legger opp flere bilder etterhverandre med direktelink til 1mb+ store bilder som lastes direkte uten at man trykker på dem.
Men jeg skjønner jo problemstillinga di Kristian. Det kan jo ikke ende opp med at alle har flere gifanimasjoner i signaturen slik at forumet blir rett og slett "kvalmt" og uoversiktlig å lese

må jo finnes en fin linje akkurat der. Og det er jo selvfølgelig en moderators fulle rett å vurdere hva som er over streken. Synes forumet er fint som det er i dag jeg, de fleste har såpass i hodet at de skjønner hva som er å gå over streken når det gjelder signatur/avatar.
edit: og igjen ønsker jeg å påpeke til modem/isdn brukere evt alle som spyr av animgiffer at det fins et eget valg i nettleseren som hindrer nedlastning av disse, og bare viser det første bildet.