TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan kan noen fÃ¥ relativt store avatarer

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#154265  av sindrejl

GT4 CS skrev:Hvordan får man til de bildene under da? Slik som f.eks søte gutten sindrejl har. Glemmer aldri hans og min romanse i mo i rana hehe
:oops: :oops: :roll:

#154285  av TheStig

celicat23 skrev:
mr.two skrev:
TheStig skrev:har med hvor godt du vedlikeholder bilen din rett og slett.. Vil ikke ha store bilder av sjittne og sjabbye biler... ta et hint
Hint om at hva ? Bilen min er skitten og sjabby ? Nå ville jeg ha en gif animasjon i avataren min, og ikke et bilde av bilen min, som er langt fra møkkete, og absolutt ikke sjabby.
Ikke bry deg for mye om han, han har konstant PMS. Kort og dårlig forklart hvordan jeg fikk GIF animasjonen jeg har i avataren min:

1. Jeg lagret gif fila på http://www.photobucket.com kontoen min.
( http://photobucket.com/albums/v398/markryder/deler/ )

(hvis du lurer litt på han med sau'en og dildo'en, så er det audi/vw trimmer dahlback og en fyr, som ble photoshoppet for en tråd på ett annet forum :))

Det er flere tjenester som dette, som du kan lagre bilder osv på (imageshack osv osv). Er fornøyd med photobucket. De har en bra gratis tjeneste, og det koster veldig lite å oppgradere hvis du vil.

2. Gikk inn på "PROFIL" (se øverst på forum siden, der står det ALBUM, HJELP, SØK, MEDLEMSLISTE osv).

Når du har trykket på "profil" så gå helt nederst på siden som kommer opp. Der har du noen valg om hvordan du vil legge inn bilde i profilen din ("last opp en avatar fra din pc" osv)

Der la jeg inn linken til GIF animasjonen i feltet bak "Link til en avatar på en annen nettside:"
(Som i dette tilfellet ble "http://img.photobucket.com/albums/v398/ ... animal.gif")

3. Trykk OK, sjekk nye avataren din, og vent å se om du får huden full av kjeft fra en moderator eller ikke ;-)
må du begynne å oppføre deg. Spøket litt med han og det har ingenting med PMS å gjøre

#154290  av celicat23

TheStig skrev:må du begynne å oppføre deg. Spøket litt med han og det har ingenting med PMS å gjøre
DU gi råd om oppførsel? HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA. Du har sans for humor tydligvis, skal få det.

#154291  av TheStig

celicat23 skrev:
TheStig skrev:må du begynne å oppføre deg. Spøket litt med han og det har ingenting med PMS å gjøre
DU gi råd om oppførsel? HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA. Du har sans for humor tydligvis, skal få det.
Fin oppførsel, og veldig bra å ta èn diskusjon videre inn i andre tråder. Grow up og slutt å være langsint

#154294  av celicat23

CelicaTurbo skrev:og nettopp de to animgiffene som har kommet i denne diskusjonen gjør at denne diskusjonssiden tar 45 sekunder lengre å laste for de med modem enn hva som strengt talt trengs, det er rett og slett en mangedobling av nødvendig nedlastingstid for disse medlemmene, et par folk til med slike avatarer og kanskje noen vedlegg så tar det fort mange minutter for enkelte å vise en diskusjonsside på forumet. Det er ikke slik jeg ønsker at dette forumet skal oppleves for forumets brukere og det er fremdeles slik at det er mange som ikke har bredbånd her til lands. At noen velger å omgå de begrensningene som er satt er ikke alltid så lett å gjøre noe med som admin men jeg kan velge å selv fjerne medlemmers avatarer om bruken blir for drøy.. det er ihvertfall sikkert at det ikke er spesiellt heldig at enkelte reduserer forumopplevelsen for andre bare pga at de synes at noe er tøfft.
Finnes det modem brukere enda? :) Neida, skjønner hva du mener. Og hintet er tatt.

#154771  av blixern

kjører fortsatt ISDN jeg, og ts-ogn.no forumet er ett av FÅ forum jeg kan surfe med denne linja jeg har.
Ting går rimelig kjapt faktisk, bilder som har stor størelse tar som regel tid selvfølgelig,men teksten osv går veldig fint.
storfornøyd med det!

FAQ:
Q: Hvorfor ikke skaffe deg ADSL f.eks

A: Telenor vil jeg skal betale utbygginga isåfall
:lol:

#154787  av Master

Hehe bra Morten :)

#154825  av mr.two

Hvem fjernet den siste posten min ?

#154828  av CelicaTurbo

har ikke peiling på om noe er slettet men med tanke på nivået på enkelte poster her hvor tilogmed spøk og ironi blir sutret over så forbauser det ikke om Kennethx eller en mod har ryddet litt i diskusjonen..

#154895  av mr.two

CelicaTurbo skrev:har ikke peiling på om noe er slettet men med tanke på nivået på enkelte poster her hvor tilogmed spøk og ironi blir sutret over så forbauser det ikke om Kennethx eller en mod har ryddet litt i diskusjonen..
Vel, mitt inlegg var hverken spøk, ironi, sutring eller noe annet. Var bare et helt enkelt seriøst svar til det du skrev tidligere i posten. Nå sikter jeg ikke til noen, men hvis man ikke skjelner forskjell på en seriøs og useriøs post bør oppgaven som moderator revurderes.

#154942  av CelicaTurbo

det er ingen moderatorer som har meldt til meg at de har slettet noe her, er du helt sikker på at posten faktisk ble lagret? :roll: Det er ikke første gang brukere gjør den feilen, eller trykker "forhåndsvis" og dermed tror at posten er lagret. Det er heller ikke naturlig at noe er slettet her siden det ikke ser ut til at noe annet er det..

#154943  av mr.two

CelicaTurbo skrev:det er ingen moderatorer som har meldt til meg at de har slettet noe her, er du helt sikker på at posten faktisk ble lagret? :roll: Det er ikke første gang brukere gjør den feilen, eller trykker "forhåndsvis" og dermed tror at posten er lagret. Det er heller ikke naturlig at noe er slettet her siden det ikke ser ut til at noe annet er det..
Det kan jo selvfølgelig være at jeg har tabbet meg ut. Vi sier at det er slik, og hvis du vil ta debatten med gif animasjoner, kan jeg gjerne skrive det på nytt.

#154947  av CelicaTurbo

mr.two skrev:
CelicaTurbo skrev:og nettopp de to animgiffene som har kommet i denne diskusjonen gjør at denne diskusjonssiden tar 45 sekunder lengre å laste for de med modem enn hva som strengt talt trengs, det er rett og slett en mangedobling av nødvendig nedlastingstid for disse medlemmene, et par folk til med slike avatarer og kanskje noen vedlegg så tar det fort mange minutter for enkelte å vise en diskusjonsside på forumet. Det er ikke slik jeg ønsker at dette forumet skal oppleves for forumets brukere og det er fremdeles slik at det er mange som ikke har bredbånd her til lands. At noen velger å omgå de begrensningene som er satt er ikke alltid så lett å gjøre noe med som admin men jeg kan velge å selv fjerne medlemmers avatarer om bruken blir for drøy.. det er ihvertfall sikkert at det ikke er spesiellt heldig at enkelte reduserer forumopplevelsen for andre bare pga at de synes at noe er tøfft.
Er da vel ikke bare avatarer som bidrar til å gi modembrukeren en "redusert forumopplevelse" ? Hva med signaturer ? Er vel strengt tatt ingen kb begrensning der, og det er vel det som er problemet, at man ikke klarer å flytte data fort nok. Nå har ikke jeg de store kunnskapene om akkuratt dette, men virker som fornuftig synsing.
Hva som reduserer forumopplevelsen til hver enkelt kan da være mangt mer enn et par avatarer. De fleste som bruker flere forum enn ts er, eller bør, være vant med gif avatarer og store signaturer.
Som Master påpeker har de fleste sider idag en ganske heavy layout som fører til treg lasting for de av oss som ikke har bredbåndstilgang. Jeg vil påstå at de med modem vil oppleve lastingen av en ts post, inneholdende gif avatarer, signaturer og vedlegg, som relativt raskt sammenlignet med f.eks vg.no slik Master nevner.
Om du velger å fjerne disse "ulovlige" avatarene er opp til deg som admin/moderator, men jeg mener det vil være inkonsekvent å bare fjerne avatarer hvis man først skal sette et eksemplel, da det ikke kun er avatarene alene som fører til treg lasting.
jeg har vist sett bort fra å svare på denne, men det er egentlig ikke så mye å si på det enn at du skriver du er uenig i mine synspunkter og at jeg foretrekker et modemvennlig forum fremfor at brukere skal stå fritt til å fylle forumet med ganske meningsløst og flashy tull som for enkelte oppleves som en stor begrensning av forumet. Det er også flere ankepunkter; animgiffer blir fort flere hundre kb store, jeg har sett tilfeller på opp mot 1Mb.. om en aktiv bruker skal ha en slik stor avatar vil det både ha dramatiske konsekvenser for modembrukere og det vil ha en ganske så stor virkning på klubbsidenes forbruk av båndbredde. Det er sant at VG har tunge sider men det betyr ikke dermed at det er ok for oss å ha det; VG's datamengder er deres inntektskilde, nemlig reklamen, mens her vil det bare være dilldall. Å si at det er greit at ts-ogn skal være tung å laste pga at modembrukere er vant til det er jo enda mer sludder enn resten. VG's forside er ca 0.5Mb, mens en vanlig diskusjonsside her kan fort komme opp i flere MB om vi skal tillate grenseløse avatarer og folk finner ut at det er strålende artig. Som en annen skriver er det mulig å skru av animasjoner/video i nettleserne men man kan ikke forvente at den jevne brukeren vet hvordan man skal gjøre dette. Det er ingen begrensninger på signaturer pga at det ikke er mulig å sette dette, men det er heller vesentlig mindre vanlig å velge å plassere animgif i signaturer, dette pleier å være statiske bilder og tekst og derfor har det en mye mindre dramatisk virkning for modembrukere. Ser jeg problemer rensker jeg opp, så enkelt er det. De fleste vil nok ha forståelse for det og jeg ser ikke behovet for å nekte folk å ha signaturer på generellt grunnlag bare pga at noen kanskje laster de opp med store datamengder.

#154988  av Master

Jeg fant ut at forsida til vg tar ca 1,1 mb jeg da og henholdsvis denne spesifikke siden 0,2mb. På den andre siden så lagers jo avatarene du har lastet ned 1 gang i temp internett folder (cache) så om man har en animgif på noen titals kb (selvfølgelig kan ikke flere hundre k godtas) så burde det vel ikke være det store problemet.

Problemet kan derimot være når folk legger opp flere bilder etterhverandre med direktelink til 1mb+ store bilder som lastes direkte uten at man trykker på dem.

Men jeg skjønner jo problemstillinga di Kristian. Det kan jo ikke ende opp med at alle har flere gifanimasjoner i signaturen slik at forumet blir rett og slett "kvalmt" og uoversiktlig å lese :lol: må jo finnes en fin linje akkurat der. Og det er jo selvfølgelig en moderators fulle rett å vurdere hva som er over streken. Synes forumet er fint som det er i dag jeg, de fleste har såpass i hodet at de skjønner hva som er å gå over streken når det gjelder signatur/avatar.

edit: og igjen ønsker jeg å påpeke til modem/isdn brukere evt alle som spyr av animgiffer at det fins et eget valg i nettleseren som hindrer nedlastning av disse, og bare viser det første bildet.

#155030  av CelicaTurbo

om noen få velger å ha animgiffer på noen titalls kb ser jeg ikke på det som noe problem, og derfor har jeg heller ikke gjort noe hittil, men begrensningen er ment for bilder i avataren og det er null problem å få bilder under 12kb, samtidig som begrensningen sikrer at dem med animgiffer plasserer dette på egen server slik at båndbredden blir holdt unna ts-ogn's server. Om det derimot blir for enkelt tilgjengelig er jeg redd for at for mange vil ta i bruk muligheten, og da spesiellt de som ikke kjenner nok til bruk av data og internet til å forstå at en 1Mb animgif ikke er spesiellt heldig.. Jeg synes det har fungert bra slik det har vært gjort hittil og ser ihvertfall ingen grunn til å fjerne begrensningen for å gjøre det enklere for folk å fylle opp forumet med fortregende og støyende grafikk ;)