TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Seriøst? Tross alt et Toyota sports bil forum!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#141433  av Speeder

grimfer skrev: Det er helt greit at man skal holde off topic unna on topic tråder, men om det blir veldig mange innlegg i off-topic trådene, betyr det at det blir skrevet mindre on topic?

Jeg vil bare slenge ut litt tankegods, er ikke nødvenigvis uenig eller enig med noen... :)
Får ikke håpe det er tilfellet i allefall, det ville vært synd.
Nå er vel høsten, tiden med minst aktuelt stoff også vil jeg tro.

Som det blir sagt her, er det viktigste og holde de intressante trådene fri for vås. Men jeg skjønner att folk ikke vil bla seg gjennom flere sider med nye tråder for å finne noen få som er om TS.

#141456  av CelicaTurbo

det er forsåvidt et interessant forslag å fikse "vis nye tråder"-linken slik at den ignorerer poster i off-topic delen av forumet, jeg ante ikke at 200sx-ogn har det slik engang men jeg skal ta en prat med broderen og høre hva han sier ;)

#141478  av Speeder

CelicaTurbo skrev:det er forsåvidt et interessant forslag å fikse "vis nye tråder"-linken slik at den ignorerer poster i off-topic delen av forumet, jeg ante ikke at 200sx-ogn har det slik engang men jeg skal ta en prat med broderen og høre hva han sier ;)
De har løst det på en litt annen måte, du har en link under 'vis nye tråder' som heter 'marker alle annonser som lest'. Trykker du på denne, og trykker på 'vis nye tråder' etterpå, vil du ikke få med annonsene.

Samme løsning her med off topic er i allefall en mulighet, da får de som vil ha med småprat tråder på nye poster det. Og de som kun vil ha 'faglig' stoff kan velge bort det andre.

#141482  av hmsilset

Jeg synes det har vært litt kjedelig her i det siste,men sånn er det bare.Alle kan ikke få lese og svare på alt de liker hver dag.
Solgte celicaen min og kjøpte 79 mod merschedes 300 diesel i dag. det er kjedelig det:) Blir på forumet fordi da,for flere Toyotaer blir det med tiden :P

#141498  av GT4 CS

Leser det jeg vil, og er det noe jeg synes er svada dropper jeg glatt og lese det uten og tenke mer på det :)
Men er helt enig i at enkelte topic tråder kan gli ut, og skal være den første til og innrømme jeg har syndet selv også :oops:
Synes forumet fungerer greit for min del iallefall, ingen ting og klage over, og dette er det beste forummet jeg vet om, at moderatorene har blitt "strengere" i det siste synes jeg er positivt. Har selv skrevet i poster som er blitt stengt uten og blitt sur av den grunn, enkelte ganger tåpper man hæile driten, og da for man bare godta det :D

#141560  av jumbo

The Doctor skrev:Det er ikke snakk om å kutte ut.. men å begrense det litt!!
Så lenge det utelukkende er i offtopic delforumet, må folk få poste så mye fjas de bare vil for meg... Er rimelig grei skuring å rett og slett ikke lese det forumet om du ikke vil ;) Hvor MANGE off topic poster det er der pr dag ser jeg ikke som relevant eller noe problematisk i det hele tatt, så lenge det holdes til det forumet og ikke overalt ellers

#141573  av grimfer

Jeg tror ikke at fjasing på off topic trådene kommer i veien for on topic ting... Off topic er krydder og underholdning for de aller fleste, og det blir nok like mye on topic posting likevel. Kanskje til og med litt mer.

Hadde det for eksempel blitt forbudt med off topic-tråder, tror jeg det totale antall postinger hadde blitt drastisk redusert, og det gjelder også on-topic posting.

Dette forumet har mange medlemmer og aktive brukere. Det må derfor også passe for mange slags mennesker! :D

#141584  av cameleon

mr.two skrev:
cameleon skrev:Til de som begynner med slik hets, så bør de vite at mye av det som er blitt sagt her er i verstefall nok til at en litt mer vettug part kan gå til søksmål om han så vil :wink:
Bare en tanke å ha i bakhodet....
Er vel kanskje litt drøyt å påstå at man kan gå til søksmål for å ha fått noen kommentarer på et bilforum. Den kommer du ikke langt med selv om du prøver aldri så hardt. Umotivert drittslenging om firmaer er det større sjanse for at noen gjør noe med. Men hvor går grensen ? Den er ikke like tydelig som man kunne tro, og dermed vil det også være vanskelig å trekke en slutning i slike tilfeller. Det er ingen som må betale erstatning for å ytre sin mening om et firma, eller en privatperson, men direkte sabotasje er absolutt et godt grunnlag for evt. søksmål. Så kan man spørre seg selv, hvor mye av omsetningen er basert på gode creds fra denne gruppen ? Betyr det virkelig noe i det store og det hele ? Jeg har mine tvil, ta eksempelet Powerzone, bare for å trekke mfrem noen som har vært i hardt vær. Kan man si at de har vært lite påvirket av "hetsen" som har vært på bilforumet.net ? Tja, har ikke sett deres regnskap, men de har nettopp utvidet med greddy.no så jeg har mine anelser. Vel, dette ble mye svada, men det skal mye til før noen kan bli dømt for hets på grunnlag av en post på et internett forum. Krenkelse av person kan vel til nøds trekkes inn..men det hele blir for tullete.
Nei faktisk ikke. men folk er forskjellige. og om noen virkeig blir pissed så ser jeg ikke bort ifra at det evt kunne ha hendt. at det kommer til å skje enkeltindivider imellom eksisterer det kun en minimal sjanse for, men den er der fortsatt.

firmaer er en annen sak. der er det jo en selvfølge at oddsene er relativt større :wink:

om man kommer fram med det eller ikke? tja. kommer helt an på advokaten og hvor hardt vedkommende som følerer seg er blitt berørt av det. vi har alt fra sterke til svake personer i samfunnet. det kommer det alltid til å være.

men f.eks om du hadde kaldt meg en sørpebæsj og en pappagutt, så hadde jeg mer sett det humoristiske i det. men som sagt, folk er forskjellige :wink:

#141585  av supratt

??????? :?

#141587  av cameleon

supratt skrev:??????? :?
???? hehe

#141691  av mr.two

cameleon skrev:
mr.two skrev:
cameleon skrev:Til de som begynner med slik hets, så bør de vite at mye av det som er blitt sagt her er i verstefall nok til at en litt mer vettug part kan gå til søksmål om han så vil :wink:
Bare en tanke å ha i bakhodet....
Er vel kanskje litt drøyt å påstå at man kan gå til søksmål for å ha fått noen kommentarer på et bilforum. Den kommer du ikke langt med selv om du prøver aldri så hardt. Umotivert drittslenging om firmaer er det større sjanse for at noen gjør noe med. Men hvor går grensen ? Den er ikke like tydelig som man kunne tro, og dermed vil det også være vanskelig å trekke en slutning i slike tilfeller. Det er ingen som må betale erstatning for å ytre sin mening om et firma, eller en privatperson, men direkte sabotasje er absolutt et godt grunnlag for evt. søksmål. Så kan man spørre seg selv, hvor mye av omsetningen er basert på gode creds fra denne gruppen ? Betyr det virkelig noe i det store og det hele ? Jeg har mine tvil, ta eksempelet Powerzone, bare for å trekke mfrem noen som har vært i hardt vær. Kan man si at de har vært lite påvirket av "hetsen" som har vært på bilforumet.net ? Tja, har ikke sett deres regnskap, men de har nettopp utvidet med greddy.no så jeg har mine anelser. Vel, dette ble mye svada, men det skal mye til før noen kan bli dømt for hets på grunnlag av en post på et internett forum. Krenkelse av person kan vel til nøds trekkes inn..men det hele blir for tullete.
Nei faktisk ikke. men folk er forskjellige. og om noen virkeig blir pissed så ser jeg ikke bort ifra at det evt kunne ha hendt. at det kommer til å skje enkeltindivider imellom eksisterer det kun en minimal sjanse for, men den er der fortsatt.

firmaer er en annen sak. der er det jo en selvfølge at oddsene er relativt større :wink:

om man kommer fram med det eller ikke? tja. kommer helt an på advokaten og hvor hardt vedkommende som følerer seg er blitt berørt av det. vi har alt fra sterke til svake personer i samfunnet. det kommer det alltid til å være.

men f.eks om du hadde kaldt meg en sørpebæsj og en pappagutt, så hadde jeg mer sett det humoristiske i det. men som sagt, folk er forskjellige :wink:
Vil du bli kalt pappagutt ? Siden du nevner det så ofte mener jeg.. :wink: uansett, det er jo langt ifra noe skjeldsord, og tar man seg nær av det bør man få seg litt tykkere hud.

#141696  av cameleon

mr.two skrev:Vil du bli kalt pappagutt ? Siden du nevner det så ofte mener jeg.. :wink: uansett, det er jo langt ifra noe skjeldsord, og tar man seg nær av det bør man få seg litt tykkere hud.
Hehehe, ja la merke til at jeg har nevt det en del ganger selv nå :lol:
Neida, men du skjønner jo hvor jeg vil henn :D

Og ja, kan ikke være mer enig med deg :wink:
Virker også som om mange her inne kanskje burde ha fått seg litt tykkere hud i og med at diskusjonene som fører til de største kranglene er av typen ekstreme bagateller. Er som om man kommer hjem og så er det en gigakrangel som startet pga at farsan ikke har plassert zaloflaska på rett side av vasken osv :P

#141717  av mr.two

cameleon skrev:
mr.two skrev:Vil du bli kalt pappagutt ? Siden du nevner det så ofte mener jeg.. :wink: uansett, det er jo langt ifra noe skjeldsord, og tar man seg nær av det bør man få seg litt tykkere hud.
Hehehe, ja la merke til at jeg har nevt det en del ganger selv nå :lol:
Neida, men du skjønner jo hvor jeg vil henn :D

Og ja, kan ikke være mer enig med deg :wink:
Virker også som om mange her inne kanskje burde ha fått seg litt tykkere hud i og med at diskusjonene som fører til de største kranglene er av typen ekstreme bagateller. Er som om man kommer hjem og så er det en gigakrangel som startet pga at farsan ikke har plassert zaloflaska på rett side av vasken osv :P
hehe ja...god sammenligning :)

#141800  av henningl

Ser dere har kjørt dere på en smell dere og når det gjelder dette temaet.. Vi på 200-klubben har selv hatt en heftig diskusjon om dette på medlemsforumet, og har de siste 2 ukene foretatt en rekke grep for å bedre situasjonen..

Som det sies her.. Det blir alt for mye svada.. for mange wannabe's og synsinger. Vi har en off-topic del, men har STORE problemer med å holde "posthorer" fra å poste svada i de tekniske forumene og annonse-forumene.

Som nevnt her er en av de første løsningene vi gjennomførte var å få laget en funksjon som fjerner annonser fra uleste innlegg -listen. Koden vi har laget her kan dere desverre ikke bruke direkte, da vi har et annet system for å holde orden på uleste innlegg enn det dere har. Men jeg har en link til en offisiell mod til phpbb som Kristian kan se på.

Ellers har vi ansatt en rekke nye moderatorer. Og disse har fått beskjed om at NÅ skal det modereres.. ALT svada i tekniske og markeds -forum skal slås ned på.

Vi har også bestemt at all humor-posting (teite linker osv) skal gjøres i en tråd avsett for dette formålet.

Som moderator må man desverre regne med en del surmulig av dette. For de som gjerne åpner kjeften sin i tide og utide på forumet er også de som takler dårligst å få beskjed om å la være.. Det skrikes om ytringsfrihet osv. Men, forumet er et privilegium, ikke en rettighet. Man betaler jo ingenting for å delta, MEN man godtar jo en avtale når man registrerer seg.

Men nå skal man ikke bli for nazi heller. Som det sies her så er det en EIERS klubb.. altså et sosialt miljø for eiere. Og det inkluderer at det er muligheter for sosialisering.

Man må rett og slett få folk til å forstå at "når jeg skriver dette innlegget vil det havne på ulest-listen til over 100 personer.. er det verdt det for dem?" Tenk på at når du skriver "HAHA" som eneste svar i et innlegg, at det egentlig kan sammenlignes med at du tar en runde på Oslo-S, prikker alle på skulderen, sier "HAHA" til dem i trynet, og går din vei.

Folk må forstå at det dem skriver leses av mange personer, og at hver person som synes det du skrev var verdiløst stempler deg som idiot.

Om dere ikke har søppelkasse så anbefaler jeg å skaffe dette. Det er rett og slett et forum hvor moderatorer kan flytte tråder som tolkes som avsporet, off-topic, eller ellers bryter regler. Så setter man opp automatisk sletting av innlegg over en uke gamle i kassa.

#141837  av kennethx

henningl skrev:For de som gjerne åpner kjeften sin i tide og utide på forumet er også de som takler dårligst å få beskjed om å la være.. Det skrikes om ytringsfrihet osv. Men, forumet er et privilegium, ikke en rettighet. Man betaler jo ingenting for å delta, MEN man godtar jo en avtale når man registrerer seg.

Men nå skal man ikke bli for nazi heller. Som det sies her så er det en EIERS klubb.. altså et sosialt miljø for eiere. Og det inkluderer at det er muligheter for sosialisering.
Veldig bra sagt Henning, fikk litt dejavu til en post jeg skrev for ikke så lenge siden...

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ht=#139741