Side 2 av 2
Legg innLagt inn:06 nov 2005 23:57
av FireWalk
Ja det var slik vi koblet det... Men det funker fremdeles ikke.. skjønner det ikke

værste jeg vet er når ting ser ut til å være gjort riktig, også funker det ikke likevel av ukjente årsaker..
skulle hatt et kobling skjema over ECU kontaktene, slik at jeg eventuelt kan legge opp nye ledninger.. mulig det er brudd i ledningen fra ECU til sonden et sted da...?
12v og alle de andre ledningene er på plass.
Har tatt en free oxygen kalibrering av den også, alt funker fint. Koblet til laptop og logget inn på den. Funket fint. Er bare selve signalet til ECU som det er noe krøll med.
Legg innLagt inn:07 nov 2005 00:55
av Larsen
0.45 volt er stockmetric på narrow band sensorene.
Legg innLagt inn:07 nov 2005 14:27
av sleeper
hvis du kjenner noen som har en air fuel måler så kan du jo ta og koble en sånn en på utgangen fra boksen så ser du jo fort om den gir ut signal eller ikke?
(eller du kan teste med et multimeter!)
da får du ivertfall se om det er ledningene eller lamda boksen som er problemet!
Legg innLagt inn:07 nov 2005 14:47
av Larsen
lamdaen må jo varmes opp og ha en begrenset mengde 02 før den måler noe som helst da... Prøv med multimeter. Den skal ikke over 0.7 volt ihvertfall og ikke under 0.2
Legg innLagt inn:07 nov 2005 14:53
av FireWalk
Jeg tror ikke det er LC1 lambdaen det er noe galt med.. om det er en feil et sted så misstenker jeg at det kan være ledningene fra kontakten i motor rommet og bak til ECU. Men i så fall blir det jo et helvete å finne ut av. Det er jo ikke bare en ledning som går fra lambdaenog bak til ECU, den går jo igjennom en mengde Rele og styr og stell...
Håper det er noe annet som gjør det...
Jeg ser på feilkode 21 at: open or short in oxygen sensor signal / heater signal.
Jeg forsøkte å koble på Heateren (de to svarte ledningene antar jeg) for å se om det forsvant da. Men nei. Ingen bedring. Har det noe å si hvilken av de to svarte ledningene som er hva? (med tanke på skjøtingen)
skal forsøke å måle.. men har begrensede elektronikk kunnskaper så det spørs om det kommer så mye ut av det :p skal iallefall klare å finne ut om den gir ut signal fra lc1.
Legg innLagt inn:07 nov 2005 15:02
av Larsen
ingen ting å si med de to svarte. Sjekk også signal jording da den også kan være årsaken!
Legg innLagt inn:07 nov 2005 15:09
av FireWalk
Larsen skrev:ingen ting å si med de to svarte. Sjekk også signal jording da den også kan være årsaken!
ok.. forsøkte å koble på heateren til ledningsnettet igjen bare for å være på den sikre siden.. (som du ser er de koblet til på bildene jeg la inn over)..
men bare sånn at vi er helt sikre:
2x svart = heater
blå = jord
hvit = signal?
fatter ikke hvorfor det ikke funker når alt er koblet på... har resatt ECU også mellom hver gang jeg har forsøkt noe.. så det kan ikke være feilkode som henger igjen heller...
muffens
Hakket før jeg bare kjøper en orginal lambda og plugger i bare for å se om det funker da... men jævlig irriterende da... nå som dette i teorien SKAL gå... kunne mye heller tenkt meg å brukt de hundrelappene på et air/fuel ratio meter..
Legg innLagt inn:07 nov 2005 15:47
av Larsen
prøv å bytt om på blå og hvit. Det skal ikke skade ecu etter som den iverstfall ikke får noe signal!
Legg innLagt inn:07 nov 2005 16:47
av FireWalk
Larsen skrev:prøv å bytt om på blå og hvit. Det skal ikke skade ecu etter som den iverstfall ikke får noe signal!
skal stikke ned å prøve med en gang...
var innom Toyota akkurat for å høre om de hadde kobling-skjema til meg.. Men siden det er import bil så har de ikke noe sånt... begynner å synke inn nå at en vanskeligere bil kunne jeg vel neppe ha kjøpt
Selv ikke gutta på det amerikanske forumet visste hva slags ledninger som er hva.. eller hvor jeg finner koblingskjema til dette bak til ECU.
Var noe greier på den BGB saken på nett,
http://www.mr2-tech.com , men det er bare sider som er scannet inn, og det er ikke mulig å lese alt som står der siden det er så smått og utydlig, også er det utrolig rotete skrevet også.. ingen av oss på verkstedet som fant det noe behjelpelig i det hele tatt.. :\
Legg innLagt inn:07 nov 2005 17:50
av FireWalk
Da har jeg prøvd den blå også.. og ikke overaskende så har jeg atter en gang feilet. Funker ikke enda. Feilkode 21... kan egentlig ikke se for meg at det er ledningsbrudd mellom ECU og sonden noe sted heller...
Skjønner ikke hva som er problemet jeg... like før jeg stikker og kjøper en ny orginal toyota lambda og kobler på.. bare for å se om det funker da......
Legg innLagt inn:07 nov 2005 17:51
av Larsen
http://www.innovatemotorsports.com/foru ... c21ad0&f=4
sjekk ut forumet deres. Var ganske stort!
Kjøp på torshow isåfall. Kan sikkert spare deg for noen tusen!
Legg innLagt inn:07 nov 2005 17:54
av Larsen
http://www.innovatemotorsports.com/foru ... c21ad0&f=4
sjekk ut forumet deres. Var ganske stort!
Kjøp på torshow isåfall. Kan sikkert spare deg for noen tusen!
Legg innLagt inn:07 nov 2005 21:32
av sleeper
har du testet om lm1 boksen gir ut signal da???
det er det første jeg hadde testet ivertfall!
Legg innLagt inn:07 nov 2005 21:38
av FireWalk
jepp.. den gir ut signal. Ingenting galt der. Hadde en kompis her nå som har sykt mye peil. Men selv han kom til kort. Vi fant ut at det er dårlig kontakt mellom kontakten til lambdaen og ECUen. Forsøkte å koble oss rett på OX signalet.. altså signalet fra LC-1 direkte til hjernen. Koblet også til heater og ground til den orginale lambdaen i tilfelle den skulle få feilkode der.
Men det fungerer fremdeles ikke. Skjønner det ikke.....