TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HJELP! hva er dette, og hvor skal den??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#136614  av gt4 carlos saintz

Det skal ikkje gå ein slange fra den ledige nippelen og til superchippen på eit vis da??? slik at da kan du justere tykket med det hjulet du prata om..????

#136620  av FireWalk

gt4 carlos saintz skrev:Det skal ikkje gå ein slange fra den ledige nippelen og til superchippen på eit vis da??? slik at da kan du justere tykket med det hjulet du prata om..????
klarer å blåse igjennom den fra alle kanter...? kan de folka på turboservice ha skrudd på den når de hadde turboen inne? den saken hang jo da fast på turboen (vi ante jo ikke hva den var til)...

Rune: hmm.. Nei går ingen slange til den chippen, jeg aner faktisk ikke hvordan den funker.. men lurer jo nesten på om den er defekt? vrir og vrir på det hjulet uten at noe skjer... kan den være laget så dårlig at om man kommer til "enden" av hjulet så bare slutter den å virke om man fortsetter å skru på den? eller begynner den da bare på nytt igjen? (0) ?.. Det hjulet er jo elektronisk... sitter på en liten sak det står "texas instruments", også er det en del kretser og styr..

det er jo bare 4 ledninger... som celicaturbo sa en gang så er det bare en primitiv sak som fjerner fuelcut grensen og tilater en høyere trykk ved å lure ECU på en eller annen måte.. jeg aner ikke hvor eller hvordan den er koblet til, og heller ikke hvorfor den manuelle boost controlleren (den bleed-valven) er nødt til å være der når den chippen er der... :?

tragisk når en bare står der og klør seg i hodet uten å skjønne bæret... heh..

#136647  av Christian

Kast hele greia så langt du greier og kjøp deg en ny manuell/elektrisk bc, mye greiere enn å kaste bort tid på den der.
SÃ¥ setter du sammen en fc defencer selv, koster 15kr i deler eller no slikt.

Eller, med den motorflaksen du har, ikke sett på noe annet enn det som skal være der ifra fabrikken :wink:

#136652  av FireWalk

Christian skrev:Kast hele greia så langt du greier og kjøp deg en ny manuell/elektrisk bc, mye greiere enn å kaste bort tid på den der.
SÃ¥ setter du sammen en fc defencer selv, koster 15kr i deler eller no slikt.

Eller, med den motorflaksen du har, ikke sett på noe annet enn det som skal være der ifra fabrikken :wink:
hehehe...

Tok vekk hele greia og brukte slangen fra wastegaten og rett innpå nå.. nå lader den bare 0,8 bar (standard). uansett hvor mye jeg vrir og vender på det hjulet på den chippen så skjer det ingenting nå. Dårlige humbug greier sier jeg bare!

Blir vel en apexi digital boost controller etter hvert istedet. I mellomtiden skal den få gå på orginalt trykk :) Venter til jeg har fått på plass større Intercooler og vanninnsprut før jeg våger meg på å øke trykket i det hele tatt... :) og selv da kommer det max til å bli kjørt på 1,1 bar. Men det burde ikke ha noe å si når luften blir så nedkjølt som den blir med Greddy intercooler og vanninnsprut. Vannet har jo så å si uendelig med "oktan" virkning så tenningsbank burde i teorien ikke kunne forekomme.. (kanskje på 2 bar, men ikke 1,1 med det oppsettet der)

Daaa begynner ting å ta form her :) er bare å bytte bunnpanne som står igjen da, (for å få vekk den oljenivå lampa som lyser konstant) samt finne ut hvor den ledninga til den hersens o2 sensoren er..