Side 2 av 2

Legg innLagt inn:27 jun 2004 18:23
av FireWalk
Grenrør har utrolig mye å si... om man skal trimme en NA så er Grenrør det man kan tjene mest på vil jeg tro.. Det blir på en måte som en liten fjusketurbo i den forstand at det skaper et lite overtrykk.. den Orginale løsningen er laget for å være kostnadsbesparende, og er ikke spesielt effektiv i forrhold til hva man kan få satt inn her i ettertid. Med å ha et perfekt designet grenrør til en MR2 NA vil det være mange hester å hente.. om man kombinerer dette med effektanlegg, powerfilter, cammer og chip vil man jo få en vesentlig raskere bil..

Legg innLagt inn:27 jun 2004 18:26
av Magne
Høres veldig bra ut...

Men vil anta at et grenrør til 2.2 literen ikke vil passe på vår 2.0 liter.

HVOR kan jeg få tak i grenrør?

Legg innLagt inn:27 jun 2004 18:31
av 2fast4u
Leste denne tråden, og kom på at Toyota drev på å kjørte race med en modifisert 3S-G motor i slutten av 80 tallet.
Ytelsen på denne motoren på vedlagte bilde var 680ps v/8.500 o/min og denne var også kjørt opp til 900ps med 3,5 bar ladetrykk.
Vant TMSC Fuji 1000km og Suzuka 1000km i 1987 og en 12 plass på/i Le Mans samme år.
Vant vel 3 forskjellige IMSA GTP race i USA i 1990 også.
:wink:

Legg innLagt inn:27 jun 2004 19:40
av [BHS]paladin
oooooo grenerør =) kosster ikke dette flessk a ????

Legg innLagt inn:27 jun 2004 20:24
av [BHS]paladin
Noen som har sett dette ? Lurer på hvor man setter inn de nødvendige ledningene som orginalt går inn i gummislangen ????


http://www.andysautosport.com/toyota/90 ... ntake.html

Legg innLagt inn:07 mar 2007 21:47
av Neemi
Drar opp denne tråden litt igjen jeg.
Var det noen som fullførte noe av dette de har skrevet om i sine planer noen gang?

Noen som har kommentarer rundt påstander om effektøkning ved bytte av grenrør?
Mener å huske å ha lest at 3sge sitt originale er ganske bra fra før av?

Legg innLagt inn:07 mar 2007 22:39
av FireWalk
Tror nok grenrør er noe av det som vil gi mest effektøkning på en NA motor. Porting av innsug er vel heller ikke dumt siden du først har det av.. :)

Legg innLagt inn:08 mar 2007 00:13
av oleb
FireWalk skrev:Tror nok grenrør er noe av det som vil gi mest effektøkning på en NA motor. Porting av innsug er vel heller ikke dumt siden du først har det av.. :)
ang dette med porting av innsug, mener jeg å ha lest en plass på forumet her at porting av 3s-ge's innsug som regel vil ha en negativ effekt, da toyota gjorde en veldig bra jobb med dette mtp flow.
:?:

Legg innLagt inn:08 mar 2007 03:38
av inzane2012
oleb skrev:
FireWalk skrev:Tror nok grenrør er noe av det som vil gi mest effektøkning på en NA motor. Porting av innsug er vel heller ikke dumt siden du først har det av.. :)
ang dette med porting av innsug, mener jeg å ha lest en plass på forumet her at porting av 3s-ge's innsug som regel vil ha en negativ effekt, da toyota gjorde en veldig bra jobb med dette mtp flow.
:?:
men vil ikke den jobben med innsuget vere litt "ødelagt" ettersom disse motorene har begynt å få en god del km på telleren? så ville ikke da portering og det friske litt opp nedi der??

men tilbake til den saken med grenrør, hvor mye ligger di egentlig på? har sett litt forskjellige poster rundt om kring her, men der står det berre ganske vagt... er det noen her inne som har kjøpt nytt grenrør til sin N/A nå i den senere tid som kan fortelle litt om pris/kjøpssted/ytelse???

btw: litt off-topic, men er det ikke egentlig yamaha som lagde 3s-ge motoren for toyota? eller var det bare blokka?

trim

Legg innLagt inn:08 mar 2007 06:33
av hugomidt
trur vist en ska trimme 3s ge skikkeli kammer eksos filter , retainers , større ventiler, balansering osv altså " ta den helt ut" så trur eg at beams motor ville vert et godt alternativ i forhold til kostnadane effekt øking arbeid ol.

Legg innLagt inn:08 mar 2007 10:50
av Mr2Even
Jun High lift kammer : http://www.junauto.co.jp/products/cylin ... sg.html?en

Bilas High lift kammer(Feks: 268' og 9,3Løft.Også brukte overhaldte kammer-Regrind) : http://www.bilas.de/dbilas_eng/index.htm

Phoenix's Power Exhaust Parts: http://www.takakaira.com/asp/template.a ... MmhjIkgnJi

Div : http://www.takakaira.com/asp/searchresu ... &x=12&y=11