TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Overraskelse! ;P (Ja, jeg er klar over kort emnetekst)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#131680  av TheStig

vi har hatt 2 dager opphold (ikke sol) på nesten 2 mnd ..

#131685  av Neemi

Biggen skrev:Her i Oslo er det sol og blå himmel..... :lol:
Kunne vært varmere da.... Men det kommer til søndag er det spådd!
Jeg har ikke tid til snø og kulde nå. For jeg har (som sikkert mange andre) en bil som står på utsiden av leiligheten uten motor og forstilling..... :twisted:
Sol nå midt på dagen ja.
Skal love deg det ikke var det klokken 6.30 i dag morges to mil nord for Oslo.
På ruta var det is, og den var så hard at å spyle den vekk var bare å glemme.

Hallo??? Mr2en min er sommerbil, har da ikke isskrape i den heller da. :lol: :lol: :lol:
Tror kanskje at jeg bør finne den frem fra andre bilen om jeg skal være sta på å bruke mr2en noen uker til.

#131696  av FireWalk

SNØ????? :( huff.. nei nå fikk jeg vondt inni meg... var ikke klar over at sommeren har vært her allerede. Går enda og venter på den jeg!

Sist høst, vinter og vår var jo bare en eneste lang storm med pissregn, vind og kulde... slapse og snø/is om hverandre.... kan ikke si jeg ser frem til dette... :?

#131708  av GT_rider

her i vest har det regna
så det holder de siste ukene.. :?

men snø...det har vi ikke sett.

#131714  av Biggen

Neemi skrev:
Biggen skrev:Her i Oslo er det sol og blå himmel..... :lol:
Kunne vært varmere da.... Men det kommer til søndag er det spådd!
Jeg har ikke tid til snø og kulde nå. For jeg har (som sikkert mange andre) en bil som står på utsiden av leiligheten uten motor og forstilling..... :twisted:
Sol nå midt på dagen ja.
Skal love deg det ikke var det klokken 6.30 i dag morges to mil nord for Oslo.
På ruta var det is, og den var så hard at å spyle den vekk var bare å glemme.

Hallo??? Mr2en min er sommerbil, har da ikke isskrape i den heller da. :lol: :lol: :lol:
Tror kanskje at jeg bør finne den frem fra andre bilen om jeg skal være sta på å bruke mr2en noen uker til.
Her har du stikkordet for påstanden din: "mil nord for Oslo" Og jeg tør ikke engang å tenke på å våge meg ut av døre før minst kl 07:00 :D :lol: :mrgreen:

#131718  av Mr2Nyter'n;p

Haha, så mye respons a gitt :D Kan si såpass som at Mr2'en rett og slett virka så fredelig under snøteppet sitt, så det var Audien som fikk det.. Liker ikke vinter, mørket og snø - MEN.. Det var skøy i morges!:D Så lenge vi er i off-topic'en kan jeg vise dere et bilde av en bil jeg observerte i snøværet? Takk :wink: Vanskelig å se hvaforno Lexus det var, men trooor det sto Rx 400 eller noe.. Kunne ikke legge meg heelt oppi ræva på stakkaren på glatta heller :wink:
Vedlegg
Hadde en lei bulk og:/
Hadde en lei bulk og:/
HPIM0675.JPG (161.32 kiB) Vist 156 ganger
Snasen bil:)
Snasen bil:)
HPIM0674.JPG (170.86 kiB) Vist 159 ganger

#131720  av celicat23

TheStig skrev:
celicat23 skrev:Blir trist og deprimert når jeg ser sånt. Vinter...Urgh.
kjøp deg gt4 så gleder du deg..
¨

Vinter = hat, uansett bil. Det skulle vært ett eller annet sted du kunne legge deg inn i 8 månder hvor de holdt deg konstant dopa ned så du slapp å tenke på hele denne grusomme årstiden.

Nei....Gå spille burnout 4 for å få noe annet å tenke på...

#131722  av FireWalk

celicat23 skrev:
TheStig skrev:
celicat23 skrev:Blir trist og deprimert når jeg ser sånt. Vinter...Urgh.
kjøp deg gt4 så gleder du deg..
¨

Vinter = hat, uansett bil. Det skulle vært ett eller annet sted du kunne legge deg inn i 8 månder hvor de holdt deg konstant dopa ned så du slapp å tenke på hele denne grusomme årstiden.

Nei....Gå spille burnout 4 for å få noe annet å tenke på...
Jeg har også lekt med tanken på å gå i Hi om vinteren... jeg foreslår omfattende studier av Bjørn og andre dyr som går i Hi slik at vi kanskje kan lære deres genetiske hemligheter..

#131729  av ST182

kaimagne skrev:Ja, dette lover ikke godt. Har nettopp funnet ut at å bytte bort mine 15" alufelger med vinterdekk på mot 17" med sommerdekk på, kanskje ikke er det lureste jeg har gjort denne uka likevel...
Vanskelig å finne vinterdekk i 205/50-17 eller lignende, til en overkommelig pris... :?
Fikk pris på 215\40\17 toyo vinterdekk hos sharif til 1140kr dekket... ellers så kan du jo høre med de folka som driver med nye og brukte dekk nede ved skjeberg stasjon.. betalte ikke mye for 4 helt fine piggdekk ifjor.

kenneth

#131730  av FireWalk

er det ikke bedre med smalere dekk på vinterføre da? 215 er vel kanskje litt mye på vinterføre? Jeg merket sinnsyk forskjell på Fatterns Renault Megane som har 185 dekk, og fiestaen som nermest kjører på sagblad... Har jo like bra grep på sommerdekkene som på vinterdekkene den nesten.. :P

#131734  av angrykid

Jeg digger vinteren fullt å helt, jeg. :) er den tøffeste årstiden som finnes. Ikke den beste, men den tøffeste. Da får man utfoldet seg på ski, man lærer å mestre bilen med breisladd (for de av oss som ikke har 250hk++ under hood'en) og det er generelt en herlig årstid for oss varmblodige.. Er nesten så at jeg kan gå med t-skjorte året rundt. og jeg trives med det.

Nå skal det være sagt at på de kaldeste dagene, så kler jeg jo på meg skjorte og jakke, men da er gradestokken nede på rundt 30 minus å der i området. Så da må jeg nok gå på jobb. :)

#131746  av Lilli

Hmm kunne ikke dy meg, legger ved to bilder! :)
Her i nord har vi vel hatt en fin sommer i forhold til andre plasser(selv om det har vært en dårlig sommer her) :)
Vet det er veeeeeldig off topic, men eg syns de var så fine :wink:
Bildene er tatt 10/9-05
Vedlegg
Meg i mitt favorittelement.jpg
Meg i mitt favorittelement.jpg (55.28 kiB) Vist 467 ganger
10 september.JPG
10 september.JPG (162.79 kiB) Vist 160 ganger

#131747  av Lilli

Oiiii! Hvorfor ble det ene såååå stort :wink:

#131748  av Fantare

Snø midt i september, brrrrrrrrrrrrrr..... stakkars stakkars

#131751  av Mr2Nyter'n;p

Vakkert.. Svært vakkert.. Oppfordrer herved alle til å ta bilder av seg i sitt favorittelement.. :wink:

Ja.. Litt stakkars meg pga den snøen.. Atpåtil snødde det her i stad og.. Nydelig.. Ehm..