TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 2003 Celica GT4 stasjonsvogn!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#12518  av chris

MRQ skrev:neimen.. jeg trenger ikke engste meg , med å kjøre Saab stasjonsvogn , når meg og madamen tilfeldighvis dukker opp med barn.. engang i fremtiden.. :o ..
MÃ¥ ikke undervurdere Saab sine turboer ;)

Nei, som sagt, finnes mange Toyotaer som ikke finner veien hit
Sist redigert av chris den 27 jul 2003 09:58, redigert 1 gang totalt.

#12519  av chris

@lpher skrev:
jostein skrev:Mente at Norske importører ikke tør å satse..
Tja...det er nok moderselskapet som bestemmer mye idag ihvertfall...vet det var litt anderledes før...mk1 mr2 ble faktisk turmfet gjennom for salg i norge etter en del lobbyvirksomhet av noen i Toyota Norge systemet (den gang F.E.Dahl) ...det sies at ledelsen i utgangspunktet ikke turde satse....men hørte til syvende og sist på fornuft :) ...imotsetning til i sverige der dette IKKE skjedde...resultat? NULL mk1 mr2s ble tatt inn til sverige for salg som nye!

@lpher
hvilket skjedde med mk2 her til lands..

Men tingen er jo også at hvis de skal ta inn en bil, så medfører det ganske mye mer enn bare å importere selve bilene. Man må ha fullt delelager, verkstedfolkene må på kurs for å lære seg bilen, promoteringsutgifter, osv osv

#12524  av MRQuoc

tja , jeg undervurderer ikke Saab sine turboer , det er bare det at jeg startet å kjøre med toyota , liker dem , elsker dem og til dels kanskje hate dem..
og jeg ønsker å kjøre toyota.. madamen derimot vil kjøre saab fordi hun nettopp fordi hun kjører Saab til daglig

- Edit -

ser ut som jeg tar kvelden . sjekk den siste setningen

#12527  av @lpher

chris skrev: hvilket skjedde med mk2 her til lands..
Riktig :)

@lpher

#12624  av Erlend

Det som er mest synd er at de produserer biler med høyreratt der nede pga venstrekjøringen sin...så hvis du vil ha de skikkelig fete japsebilene (som de beholder for seg selv), så må du enten konvertere, eller kjøre på "feil" side... Jeg gremmes!

Utrolig fett interiør i Caldinaen forresten :)

#12681  av hmhaga

>Den var jo lekker

Rompa til nye Honda Accord stasjonsvogn. Interiøret til Subaru (spesielt dashbordet).

>Hvorfor kommer ikke slike biler til Norge?

Pris. Tipper den ville kostet godt over 1/2 mill.

>Den hadde jo også kjørt fletta av Subaru GT/WRX stasjonsvogner
>også, ikke sant Hans-Martin?

Nja - Toyota = kvalitet = masse vekt. Tipper 1500-1600 kg? Impreza er tross alt bare en kjip bil med bra drivverk og motor, få andre produsenter som vil våge å selge noe sånt. De fikk jo ikke solgt Impreza Turbo OVERHODET før de begynte å vinne i rally med McRae :D

#12709  av @lpher

Tror faktisk jeg har blemma litt her....dette er jo ikke den bilen den nye Avensisen er basert på jo?!!

Caldina har vært Avensis/Carina hele veien hva jeg vet...og nå er nye Avensisen basert på.....hva?

@lpher

#35108  av @lpher

Eldgammel thread i know! ...men jeg fant denne infoen i dag:

http://www.alltrac.net/caldina/

Ser ut til at det er samme bilen som selges som Toyota Matrix i USA?

ST246

@lpher

#35249  av chris

@lpher skrev:Eldgammel thread i know! ...men jeg fant denne infoen i dag:

http://www.alltrac.net/caldina/

Ser ut til at det er samme bilen som selges som Toyota Matrix i USA?

ST246

@lpher
Ja, den bilen der har vært prata om mange ganger her på forumet. Caldina GT4 er nydelig bil, både innvendig og utvendig. Men det står vel ikke at den selges som Matrix i usa, men at den er bemerkelsesverdig lik.