TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som er gamle nok til Ã¥ huske Donkey Kong? :)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#130003  av TEMIC

Godt å se at det er flere 30+ her 8)

#130011  av FireFox

Hehe, er kansje ikke riktig så gammel, men husker donkey kong på nintendoen ja :) spillt det masse :)

#130040  av chris

sindrejl skrev:tøøft :D Hadde en sånn utbrettbar dings der man skulle redde kasser med øl og en annen sak, men fikk aldri donkey kong :( hadde nok spill sa mamma :D
øyh! Det spillet der man skulle "redde" kasser med flasker, det var mitt! :D

#130050  av spkstrp

chris skrev:
sindrejl skrev:tøøft :D Hadde en sånn utbrettbar dings der man skulle redde kasser med øl og en annen sak, men fikk aldri donkey kong :( hadde nok spill sa mamma :D
er det det hvor man plasserer kassene i varebilene også kjører dem når man "klarer" det? :D har aldri tenkt på at det var flasker i kassene da men :) hehe morro var det jo da :) Det første bærbare spillet mitt var det der donald, mikke og langbein er brannmenn. ganske morro faktisk :)

#130066  av grimfer

Donkey Kong var stort!

Det opprinnelige Donkey Kong-spillet var jo en håndkonsoll med to svart/hvitt lcd-skjermer og sinnssyke pipelyder... Dette var 80-tallet, og jeg ønsket meg en slik over nesten alt annet. Men det fikk jeg ikke...

Tror jeg merker ettervirkningene av skuffelsen ennå...

#130112  av Turbotrille

@lpher skrev:
TEMIC skrev:Hmmm! Dro frem gamle minner der ja. Var en høydare når jeg gikk på ungdomsskolen. Den å Comondore 64 :lol:
Commodore Vic 20 anyone? :D
Jepp, Radar Rat Race og sjakk hadde jeg. :)

#130151  av Grøndis

spkstrp skrev:
chris skrev:
er det det hvor man plasserer kassene i varebilene også kjører dem når man "klarer" det? :D har aldri tenkt på at det var flasker i kassene da men :) hehe morro var det jo da :) Det første bærbare spillet mitt var det der donald, mikke og langbein er brannmenn. ganske morro faktisk :)
Tenkte bare "å det ja" når jeg leste detta, var jo kult i sin tid det å

#130152  av tojo

:D Donkey kong var høydare på ungdomsskolen ja!
Andre storslagere fra den tiden, er Outrun,Pitfall og Boulder Dash :D
Comondore 64 med kassettspiller det var spilldåse det :wink:

#130160  av @lpher

Hmm....bombefly simulator på C64...var det Dambusters eller no sånt no det het? :D

#130170  av TEMIC

Husker fattern kom kry hjem med det siste innen videokamera. JVC VHS gedigent kamera med spillern i en egen bæreveske på 6 kg. :lol:
Blei like bra film som en middels mobil i dag, og filma du mot sola tok linsa skade. Mener den kosta 20 høvdinger den gang. Koster å være up to date.
Var ikke sikkert VHS'en ble fremtidens system engang. Kriga jo stygt med Beta og et annet system som jeg ikke husker navnet på i farta.

#130178  av ADHD:-)))

TEMIC skrev:Husker fattern kom kry hjem med det siste innen videokamera. JVC VHS gedigent kamera med spillern i en egen bæreveske på 6 kg. :lol:
Blei like bra film som en middels mobil i dag, og filma du mot sola tok linsa skade. Mener den kosta 20 høvdinger den gang. Koster å være up to date.
Var ikke sikkert VHS'en ble fremtidens system engang. Kriga jo stygt med Beta og et annet system som jeg ikke husker navnet på i farta.
Hei!
Er de Video2000 med di kasettene som en kunne snu som ein musikk kasett???
Eller den GAMLE eller første videospilleren som hadde ein kvadratisk kasett med ett bonhjul under???:-)

#130184  av GT_rider

Skjønner jeg har gått glipp av litt av hvert på 80 tallet ja :wink: Litt liten til å huske slikt jeg ja :)

#130186  av TEMIC

Video 2000 var det. Var vel det systemet de proffe sverget til en lang stund.

#130187  av Dalan

Hehe, husker jeg pleide å tjuvlåne alle Game&Watch-spillene til broder'n.. Det var jo skitmoro! :D
Og moder'n var såå gæ'ærn på den herlige lyden 8) bip-bip-bip brææpbrææpbrææp

#130205  av @lpher

TEMIC skrev:Video 2000 var det. Var vel det systemet de proffe sverget til en lang stund.
Tja....tok ikke lang tid før Sony kapra denne kundre gruppen med BetaMax...som så vidt jeg vet faktisk eksisterer den dag i dag :)

Husker fattern kom hjem med en Sony Beta-spiller i 1981...som han hadde betalt 14.000,- for!!! ..."i 1981 kroner" :D

Ble sett endel James Bond på video den vintern dær gitt! :D