TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FrP selger bensin til 8 kr literen -> Sola

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#129041  av TheStig

fyller bare 98bensin jeg.. 12,95 litern

#129125  av CelicaTurbo

prisene varierer så ekstremt at det er tydelig at oljeprisen ikke har allverden med saken å gjøre. Det er maks en uke siden den lokale automatstasjonen solgte bensin under 10 spenn og nå selger de for opp mot 12kr, og med tanke på at selve bensinprisen bare utgjør noe over 4kr av literprisen (resten avgifter), så er det naturlig at selve oljeprisen utgjør en enda mindre del av literprisen. Så, om oljeprisen ble doblet over natten hadde det fremdeles ikke forsvart en økning på mer enn to-tre kroner maks, så at prisene da har økt med to kr den siste måneden mens oljeprisen kun har økt med 12-15% da sier det seg selv at oljeselskapene som selger bensin til oss nordmenn driver med sludderunskyldninger. Når en automatstasjon her solgte bensin for under 10 kr forrige uke, og en dag i uken før der, tror jeg vi trygt kan anta at den ikke solgte bensinen med tap :roll: Til info for regnestykket så er statens avgift en fast sum og ikke avhengig av oljepris eller salgspris, kun momsen utgjør en variabel del i avgiftene som går til staten. Nå, at FRP sponser bensinen slik at den kan bli solgt på billigsalg så er nå det å kun å betrakte som et PR-stunt, og selv om FRP har ganske god oppslutning nå så vil de aldri ha nok støtte i stortingen til å klare å redusere avgiftene så mye som de lover. Selv om tanken nok er ganske kjekk så er det nok noe som aldri blir aktuellt, det eneste vi kan håpe på er milde reduksjoner slik som det ble gjort for 5 år tilbake, da gikk prisen over 11kr literen og avgiften ble redusert med en krone. ;)

#129181  av Jarl

Da var tanken full, 31.20 liter -> 249,60 kroner :D
Vedlegg
050904_154009.jpg
050904_154009.jpg (28.56 kiB) Vist 1024 ganger
050904_154850.jpg
050904_154850.jpg (22.89 kiB) Vist 1024 ganger
050904_150411.jpg
050904_150411.jpg (26.1 kiB) Vist 1024 ganger

#129183  av GT_rider

Aii.... Kjedeli lang kø.. :shock: 8)

#129184  av TheStig

hehe, merkelig at folk står en time eller to i kø for å spare en hundrelapp eller to. Kunne tjent det dobbelte på å jobbet litt overtid.. Virker egentlig som dette med bensinpriser er litt overdrevet. Helt corny å ha lavere bensinpriser på kampanjelisten når differansen på høy - lav pris ikke blir mer enn det årsavgiften koster, en brøkdel av skatten man betaler, en helg på byen der man kjøper pils osv osv

Ok satt litt på spissen, men poenget er at bensinpriser er ikke de groveste utgifter man har. Og man har iallefall mulighet til selv å styre hvor mye av det man vil kjøpe ....

#129185  av jumbo

TOYPARTS skrev:
BrennaRacing skrev:Folka i USA klager når de betaler 5 spenn for litern.... :shock:
kostet ca 11kr for gallon (ca 4 liter) når vi var der i sommer, holdt på å le oss ihjel hehehe
De har ca 3-3.5 dollar/gallon naa, men det er jo fremdeles utrolig billig i forhold til denne siden av dammen...

#129187  av TheStig

5 kr/litern

#129195  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:prisene varierer så ekstremt at det er tydelig at oljeprisen ikke har allverden med saken å gjøre. Det er maks en uke siden den lokale automatstasjonen solgte bensin under 10 spenn og nå selger de for opp mot 12kr, og med tanke på at selve bensinprisen bare utgjør noe over 4kr av literprisen (resten avgifter), så er det naturlig at selve oljeprisen utgjør en enda mindre del av literprisen. Så, om oljeprisen ble doblet over natten hadde det fremdeles ikke forsvart en økning på mer enn to-tre kroner maks, så at prisene da har økt med to kr den siste måneden mens oljeprisen kun har økt med 12-15% da sier det seg selv at oljeselskapene som selger bensin til oss nordmenn driver med sludderunskyldninger. Når en automatstasjon her solgte bensin for under 10 kr forrige uke, og en dag i uken før der, tror jeg vi trygt kan anta at den ikke solgte bensinen med tap :roll: Til info for regnestykket så er statens avgift en fast sum og ikke avhengig av oljepris eller salgspris, kun momsen utgjør en variabel del i avgiftene som går til staten. Nå, at FRP sponser bensinen slik at den kan bli solgt på billigsalg så er nå det å kun å betrakte som et PR-stunt, og selv om FRP har ganske god oppslutning nå så vil de aldri ha nok støtte i stortingen til å klare å redusere avgiftene så mye som de lover. Selv om tanken nok er ganske kjekk så er det nok noe som aldri blir aktuellt, det eneste vi kan håpe på er milde reduksjoner slik som det ble gjort for 5 år tilbake, da gikk prisen over 11kr literen og avgiften ble redusert med en krone. ;)
litt av det samme som med strøm forbruk dette.. når det er lite vann igjen i reservoarene så skrur dem opp prisen sånn at folk bruker mindre strøm så ikke vannet går bort... når det er mye vann gjør dem det samme av samme grunn.. Er bare sludder unnskyldninger for å tjene mer penger alt detta her..

#129221  av lexusmann

TOYPARTS skrev:
BrennaRacing skrev:Folka i USA klager når de betaler 5 spenn for litern.... :shock:
kostet ca 11kr for gallon (ca 4 liter) når vi var der i sommer, holdt på å le oss ihjel hehehe

:shock: :shock:
Når vi betaler mer for 1 liter enn de gjør for 4 liter, da er det at kabalen ikke går opp hos meg i alle falll... :evil:

#129229  av sleeper

FRP er de eneste som virkelig går inn for og gjøre det billigere og eie og kjøre bil her i landet!
de får min stemme!!!

#129237  av BrennaRacing

De får nok min stemme å, men demokratene vil også ha billigere bensin :D

#129337  av TheStig

BrennaRacing skrev:De får nok min stemme å, men demokratene vil også ha billigere bensin :D
nei

#129348  av CelicaTurbo

avsporing her gitt, men helt ærlig, om folk stemmer FRP pga bensinpriser (eller innvandringspolitikk eller bompenger som andre jeg har snakket med) da håper jeg dem setter seg inn i resten av FRP's politiske dagsorden slik at de faktisk er klar over hva de egentlig stemmer for, er de enig i resten av FRP's dagsorden så kan de gjerne stemme :lol:

#129351  av sindrejl

fyllte 98' for 11.5 idag jeg.. egentlig helt normal pris det mot hva som har vært gjennom sommeren.. uansett HAT den prisen også :(