Side 2 av 2
Legg innLagt inn:29 jul 2005 11:35
av sindrejl
kake skrev:Fortell litt mer om bilen da, pris, modell, bilder ?
Røyk ved høyt turtall ? Det hørtes litt uggent, spes hvis det er blårøyk 
neh er ikke så ille, kommer blårøyk ifra nesten alle 4AGE motorer når dem kjøres på 7500 rpm

og det ekke lite røyk heller, men motorene tikker og går til dommedag likevel
Så om det er ille eller ikke spørs hvor ny bilen er.
Legg innLagt inn:29 jul 2005 11:37
av sindrejl
unnskyld meg, men hvem bytter stempelringer hos merkeverksted da? det er jo samme som å si at du hater penger
Har en kar som fikser det for noen få laken

Legg innLagt inn:29 jul 2005 23:40
av Fredrik
Som jeg nevnte tidligere så kommer det litt røyk fra motoren på høyt turtall/full gass..
Selger sier det er vanlig røyk.. Noen som har forslag på hva som kan være galt? Kondens?
Med sort/blå røyk hadde det vel vært mye verre? Toppakning e.l?
Legg innLagt inn:30 jul 2005 11:44
av BrennaRacing
Legg innLagt inn:30 jul 2005 13:43
av kake
Fredrik skrev:Som jeg nevnte tidligere så kommer det litt røyk fra motoren på høyt turtall/full gass..
Selger sier det er vanlig røyk.. Noen som har forslag på hva som kan være galt? Kondens?
Med sort/blå røyk hadde det vel vært mye verre? Toppakning e.l?
Er det svartrøyk er det ufulstendig forbrenning. Tett luftfilter, slitte tenningsdeler, feil blanding eller nedsota motor/eksosanlegg kanskje ?
Men, kjøper du MR2 til 70' må du jo regne med sånnt.
Legg innLagt inn:30 jul 2005 14:45
av BrennaRacing
Ja, for 70 lapper er ganske billig for en Mr2...Så da er det jo bare å sette seg ned å regne på om det lønner seg å kjøpe en billig bil med litt feil, eller om det er bedre å kjøpe en strøken mk2 til rundt 100 lapper

Legg innLagt inn:30 jul 2005 21:40
av Goose
Jeg vill styrre unna å kjøpe drømme bil som du skal begynne fikse på.
Har gjort det en gang og aldri mer!
(Det var Mercedes men den gangen var det drømme bil)

Legg innLagt inn:30 jul 2005 22:53
av Fredrik
Overhaling av motor får jeg billig.. Han jobber med detta til daglig og har peiling på hva han driver med..
En annen ting;
Import er jo også en mulighet og har vært litt inne på
http://www.mobile.de og sett på priser..
Her kan man få en MR2 fra 2700 Euro til 8000 Euro.. Det virker hvertfall som at det er helt orginale uten store modifikasjoner..
Hvilken pris bør man da legge seg på for å få en grei/bra MR2?
Legg innLagt inn:31 jul 2005 01:12
av BrennaRacing
Hvis du skal kjøpe i Norge, så burde du hvertfall over 90 lapper. Men man kan jo aldri vite om den er helt strøken selv om den er dyr.. Det lureste er vel å få bilen inn på en Naf test FØR du kjøper den. Eller så er det jo lurt å se etter biler som har overhalt motoren.
Er enig med det Goose sier, for nå har jeg en del ting jeg må gjøre for å få bilen min helt bra (lakkering og motoroverhaling) Å det er så mange ting jeg har lyst til å kjøpe til bilen, men jeg kan ikke for jeg må spare til utgifter som jeg kunne unngått hvis jeg hadde undersøkt bilen nærmere før jeg kjøpte den...Men men, gjør vel ikke den feilen en gang til (håper jeg)
Men hvis du får overhaling billig, og du finner ut at det ikke er noen andre store feil på bilen, så er det jo bare å kjøre på...Da har du gjort et kupp

Legg innLagt inn:31 jul 2005 23:38
av GT_rider
Bare jeg som ikke har fått det med meg, eller har han ikke opplyst om hilken bil det er han lurer på å kjøpe?
Legg innLagt inn:01 aug 2005 02:41
av BrennaRacing
Jeg trodde det var den du linka til på forrige side jeg?? Tror det er den hvertfall
Mr2 er det hvertfall

Legg innLagt inn:01 aug 2005 10:59
av GT_rider
BrennaRacing skrev:Jeg trodde det var den du linka til på forrige side jeg?? Tror det er den hvertfall
Mr2 er det hvertfall 
Spurte om det var den, men fikk ikke noe svar.
Samme for meg. Ikke jeg som skal ha ny bil langt borte så..
Legg innLagt inn:01 aug 2005 12:46
av BrennaRacing
Ikke veit jeg...
Men vi er vel enige om at det er en Mr2 hvertfall

Legg innLagt inn:01 aug 2005 13:27
av GT_rider
jupp. det er vi
