Side 2 av 3
Legg innLagt inn:01 aug 2005 11:12
av CelicaTurbo
har gått meg helt hus forbi at ErikG mente ST205, i så tilfelle vil jeg tro at saken er ganske annerledes mot de første Impreza-modellene for ST205 har jo både en kraftigere motor enn ST185, og den har ikke den samme ulempen med den store overvekten

Legg innLagt inn:01 aug 2005 12:38
av ST205RR
Legg innLagt inn:01 aug 2005 15:04
av ErikG
de jeg tenker er 93 wrx mot st205.
Finner ingen celicaer til under 125000?? Har en Impreza wrx som jeg får ferdig regga for den prisen. Bare gått 77000.
Legg innLagt inn:01 aug 2005 15:10
av CelicaTurbo
både st185 og st205 var vesentlig høyere priset enn konkurerende modeller når de kom ut på markedet og du får nok ingen st205 under 190.000 ferdig registrert, med mindre det er en høyrerattet modell som går for noe mindre. Normalprisen for st205 er 210-230.000. En grunn til den høye prisen er vel også lav produksjon tenker jeg..
Legg innLagt inn:01 aug 2005 15:15
av ErikG
er høyrerattet Prezaen og så det er ikke noe prob. Ser bare at mulighetene er større for Subaruen. Da tenker jeg hovedsakelig styling og forskjellige deler.
Legg innLagt inn:02 aug 2005 07:45
av tbergstad
93 modell wrx?.. Finnes det da? Trodde de kom senere jeg.
Legg innLagt inn:02 aug 2005 10:23
av CelicaGT
Det som er kjekt med st205 vs wrx er jo at bilen er sjeldnere og ser bedre ut.

Kan ikkje utale meg om kjøre egenskaper da eg aldri har kjørt Impreza...
Legg innLagt inn:02 aug 2005 20:52
av TurboKnut
Ummmm, - har kjørt begge og de "butter" omtrent på samme plass......

Subaruen var stasjonsvogn.
Legg innLagt inn:02 aug 2005 21:07
av TheStig
ganske likt det der da.. Sinnsykt passende bilder btw
Men +- 10 kmt da i forskjell. Prøv subaruen som sedan og med halv tank så blir det enda likere..
Legg innLagt inn:02 aug 2005 21:30
av CelicaTurbo
10km/t er jo egentlig ganske mye det da i den hastigheten der, men, den forskjellen kan like gjerne grunnes forskjell i indikert hastighet på speedometer som reell hastighet

Legg innLagt inn:02 aug 2005 21:34
av Speeder
Turboknut: Har du testet de noe serlig på svingete vei?
Hvordan var de på veien i de hastighetene der.
Legg innLagt inn:02 aug 2005 21:45
av ST205RR
er ikke det bildet fra en wrx subaru ? ca 2000 mod ?
Legg innLagt inn:03 aug 2005 06:35
av TurboKnut
2001 Impreza stv.
Har ikke kjørt på svingete veier, heller ikke "hard-testet" bilene. De er ganske forskjellige men begge supre på sine måter. De føles trygge ut i hastigheter lavere enn dette, men det er klart at når man skal kjøre så fort så må det ordentlige forhold til (Autobahn) og lite trafikk og selv da føles det fort. Den eneste bilen jeg har følt meg komfortabel å kjøre så fort med var en Mercedes CLK 320 som jeg hadde som leiebil i Tyskland. Den var lugn og rolig i forhold til mye annet jeg har kjørt. (Men jeg ble noe så inni granskauen frakjørt av en 91 (?) Omega stasjonsvogn som så helt original ut. Mercedesen stoppet på 250 og Omegaen bare dro fra i minst 50 km/t høyere hastighet

Dette var på Autobahn inn i mot München og jeg lå bak en Porsche 911 som også stoppet på 250 da det plutselig blinket i speilet og det var noen som ville forbi... Da var det ikke morsomt å kjøre Mercedes eller Porsche lenger.)
Bildene over tok jeg da jeg jobbet som mekaniker for et
bilverksted på Kongsberg på en halvtimes prøvetur da jeg hadde skiftet lyspærer på Celica'n og satt på nye viskerblader på Subaruen...
(Jeg har faktisk ikke tatt noen av bildene

- har kjørt begge bilene men ikke i de hastighetene. Subarubildet er tatt i går faktisk)
Legg innLagt inn:04 aug 2005 01:43
av Kebab gud
jeg sier nyeste EVO vs nyeste WRX mot kommende GT4 .. HA! slå den!
hva sier dere?

dagens GT4 er kjip iforhold.. da den er mer luxus...
men neste GT4 blir en global ytelses modell.. og neste GT4 blir en
*trommer*
corolla!
joda det er sant.. netse GT4 blir en corolla.. (celica-celica-caldina-corolla) bare C ... rart
den skal bli ifølge ryktene en EVO/WRX killer.. noe ingen GT4 har vert da de altid har vert dyrere og mer eksklusiv
Legg innLagt inn:04 aug 2005 09:08
av Speeder
hehe, Skal bli spennede å se hvilke prisklasse den eventuelt vil havne på i norge, sikkert ikke fryktelig billig
