TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2-ulykke

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#120049  av MR2WideBody

kaimagne skrev:Det er visst denne tråden som er den mest aktive, så da får jeg skrive her. Det er etter det jeg har hørt, Johnny Bravo herfra som er eier av bilen, og han var med i ulykka også.
Det er godt å se at det tydeligvis går bedre med alle sammen, skikkelig kjipt når sånt skjer.

Så fort jeg hører noe fra lokalmiljøet på hvordan det går, så skal jeg poste det her!

Tviler på at dette er Johnny Bravo egentlig, har hatt litt detektiv virksomhet når jeg kom hjem, og denne bilen som har vært uheldig har andre felger enn Johnny Bravo tror jeg, se og døm sjøl....

Er det noen som veit hvem dette er?
Vedlegg
DSC00583.JPG
DSC00583.JPG (434.65 kiB) Vist 1073 ganger
bilde.jpg
bilde.jpg (49.98 kiB) Vist 2372 ganger

#120052  av Neemi

Kan jo ha byttet felger?

#120057  av kaimagne

Skal kjøre meg en tur jeg, for å se om jeg finner ut noe...

#120058  av chris

Virker som en jævla idiotkjøring ut i fra artikkelen.. man skal ikke forhåndsdømme, men 80 meter spor sier jo sitt..

Håper det går bra med de involverte!

#120074  av MR2WideBody

Da er det bekreftet, Kai Magne kom hjem til meg nå og fortalte at han hadde vært å tittet på Falken i Moss, og der stemmer dessverre regnummeret...

#120078  av CelicaTurbo

hm, får håpe det går bra med alle involverte men av linken til den siste avisartikkelen kan det jo virke slik. Det er synd å se bilen slik og om det virkelig stemmer at skrensesporet er så langt som 80 meter samtidig som at det er tydelig at farten var høy i sammenstøtet så var nok farten også ganske så høy i utgangspunktet. Det er synd at det også gikk ut over en annen bil men det viktigste nå er at det går bra med alle involverte tross alt..

#120084  av jan-erik

Først og fremst utrolig trist, og får håpe det går bra med alle involverte i ulykken.

Når det gjelder bremse/skrensespor på 80m så kan jo lengden ha sin årsak i at man har prøvd å redde situasjon når det har slippi. Sporene blir da ofte betydelig lenger enn om man tramper inn bremsen og lar det stå til. Heldigvis har jeg bare opplevd dette på bane, og det ble ganske lange skrensespor når det slapp i 130km/t på ACR. Men at det har gått fortere enn fartsgrensen på stedet kan det jo tyde på.

#120110  av kaimagne

Skikkelig trist dette! Ønsker Johnny_Bravo god bedring, og håper det blir så lite problemer etter dette som mulig! :(

#120138  av cameleon

Jeg håper inderlig at det går bra med vedkommende i de bilene. Men det er nok desverre alt jeg har og si også. Greit at man har kjappe biler, men om man skal kjøre fort, så mener jeg at det bør skje under trygge omstendigheter som baner o.l. Slike ting kan gå sinnsykt galt, og om vedkommende i den møtende bilen hadde omkommet, så hadde man virkelig sitti i baret :? Uansett hvor god man selv er bak rattet, så kan man aldri kontrollere hvordan de andre trafikkantene er.

#120139  av sindrejl

Enda godt det gikk bra med alle sammen.. mr2-slegga kan være skummel når den først slår til.. Dog er ganske rett det Jan-Erik sier. politiet baserer alt ut ifra at bremsespor er lange.. men det har ofte den begrunnelsen i at ikke alle sammen panikkbremser, men mange prøver å rette opp bilen istedet.

Uansett svært kjipt, fint det gikk bra med alle involverte

#120147  av Dalan

Utrolig synd, vi har alle våre svin på skogen og har kjørt litt vel fort og inspirert, det behøver ingen nekte på..
Og av og til så skjer sånne ulykker da noen er ute og kjører litt på grensen, og kanskje over (ikke sikkert Herr Johnny Bravo følte at det var på grensen men at han hadde full kontroll, men så kan den beryktede "slegga" slått til og overrumplet han når han minst ante det..)
Det er bare veldig synd når sånt skjer, og ekstra synd når det er noen man på en måte vet hvem er (i hvertfall her inne på forumet)
Har akkurat hatt en liten ulykke selv med MR2'n, mistet venstre fremhjul i 60km\t (Jepp, jeg glemte å ettertrekke.... :oops: )
Det gikk heldigvis bra, ingen person- eller bilskader (min klarte seg, bare frontleppen bøyde seg litt på ene siden, tror kanskje den kan "smekkes på plass")
Men ligger her nå og tenker på at jeg kunne faktisk skadet eller i verste fall drept noen.. Hjulet som falt av fortsatte ferden etter at jeg hadde stoppet bilen, og det stoppet ikke før det hadde hoppet og rullet 200m bortover gang- og sykkelveien på andre siden.. :shock:
Jeg er sjeleglad for at det ikke var noen ute og gikk eller syklet der akkurat da.
Nok om meg, jeg klarte meg, bilen klarte seg og ingen andre var involvert.

Håper det går bra med de som var involvert i denne ulykken!
Johnny Bravo, sånn kan skje den beste, bare håp at dette går bra for alle :)

#120158  av Goose

Nå har jeg aldri eid MR2 før så jeg kan ikke uttalle meg om denne.

Jeg tror det er flere faktorer i bilde der, men å nevne dem blir ren spekulasjon. Vi får heller krysse fingrene at johnny bravo kommer seg etter ulyken og kanskje selv forklarer hva som skjedde. Resten blir ren spekulasjon.

Vi må støtte ham som medlem og en av gjengen vår, og ulykes kritikken kan vi godt komme etter at han har sagt noe om dette, selv om alle kan tenke seg hva og hvordan.

Kort sagt. Utrolig synd at en av oss krasjer og ødelegger bilen sin. Men slik er livet. Kanskje vi må tenkte mer når vi trykker gassen i bånn neste gang..

#120763  av kake

chris skrev:Virker som en jævla idiotkjøring ut i fra artikkelen.. man skal ikke forhåndsdømme, men 80 meter spor sier jo sitt..
Helt enig, tror også at ikke 3SGTE er tingen for denne gutten.
chris skrev: Håper det går bra med de involverte!
Enig.

#120795  av MR2WideBody

kake skrev:
chris skrev:Virker som en jævla idiotkjøring ut i fra artikkelen.. man skal ikke forhåndsdømme, men 80 meter spor sier jo sitt..
Helt enig, tror også at ikke 3SGTE er tingen for denne gutten.
Rull inn pølsa gutter, la Johnny Bravo få lov til å si sitt før dere begynner å bli i krigshumør, greit at 80 m spor er mye.... Men la han få si sitt først. Etter det jeg veit så har ikke han vært inne på forumet etter smellen og da er sikkert ikke det her dritkult for han å lese. Men la han svare og så sleng dritt