Re: Thomas's sin MR2
Legg innLagt inn:08 okt 2019 08:37
				
				Blir gromt med datasprut! 
Da blir du nok meget fornøyd.
			Da blir du nok meget fornøyd.
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://ts-ogn.no/phpBB3/

 Jeg har ikke bygget denne motoren til å bli begrenset av OEM ECU på en god del hk. Det er bare ikke akseptabelt så med datasprut vil motor kunne fintunes etter ønske. Så slipper jeg alle de barnesykdommene som beams motor på org ecu er kjent for. Veldig følsom er et stikkord der.
 Jeg har ikke bygget denne motoren til å bli begrenset av OEM ECU på en god del hk. Det er bare ikke akseptabelt så med datasprut vil motor kunne fintunes etter ønske. Så slipper jeg alle de barnesykdommene som beams motor på org ecu er kjent for. Veldig følsom er et stikkord der.
 
   
   
  
 ArildM skrev:ITB's dude!Går for en av Link sine ECU'er med et adapter så det originale ledningsnettet kan brukes. Å ja, den skal få en map/tune så jeg kan kjøre på 98 oktan uten behov for booster


Steike som jeg savner gurglinga fra 20v motoren min, det er bare helt hårreisende hele registeret
Er tanken å lage et map som også gjør det mulig å kjøre vanlig 95/98 hvis nødvendig, eller er det fortsatt tanken å kjøre 100okt, bare at du faktisk får en moderne motorstyring som henter ut potensialet som ligger der?
 
  
  ). Det er akkurat ikke nok kontakt mellom tuppen som skal treffe kobberskinna/sleperingen bak den nye modellen av Nardi hubben, så tuta fungerer bare når man svinger til sidene, ikke rett frem. Eller når bilen er god og varm inni (metallet utvider seg i varme så det blir nok kontaktflate.) Tok litt tid før jeg fant ut av at det måtte være årsaken. Skjønte lite en stund
 ). Det er akkurat ikke nok kontakt mellom tuppen som skal treffe kobberskinna/sleperingen bak den nye modellen av Nardi hubben, så tuta fungerer bare når man svinger til sidene, ikke rett frem. Eller når bilen er god og varm inni (metallet utvider seg i varme så det blir nok kontaktflate.) Tok litt tid før jeg fant ut av at det måtte være årsaken. Skjønte lite en stund   
 
 Men førsteprioritet er å få en motor som yter bra, holdbar og som er fintunet til mitt bruk
 Men førsteprioritet er å få en motor som yter bra, holdbar og som er fintunet til mitt bruk 
 Det overlater jeg til de som kan det. Jeg betaler, observerer og lærer fra sidelinjen, mens andre gjør. Ingen dårlig deal det
 Det overlater jeg til de som kan det. Jeg betaler, observerer og lærer fra sidelinjen, mens andre gjør. Ingen dårlig deal det 
 Så kan vi hjelpe hverandre når det trengs
 Så kan vi hjelpe hverandre når det trengs 

ArildM skrev:Det er bra vi kan forskjellige tingJa, det er jammen samt!Så kan vi hjelpe hverandre når det trengs
Blir kongebra det her! Spent på hvordan datasprutet fungerer "til daglig" og hvilke tall du ender opp med
 
  Smiler fra øre til øre for at dette ble utfallet etter den første effektmålingen
  Smiler fra øre til øre for at dette ble utfallet etter den første effektmålingen   Hell i uhell vil man kunne si
  Hell i uhell vil man kunne si  Det som en gang var det beste alternativet er nå det som blir realiteten.
 Det som en gang var det beste alternativet er nå det som blir realiteten. 
 
  
ArildM skrev:Du kan jo nesten argumentere for at du sparer penger på å slippe å kjøpe oktanboosterAbsolutt

 Har begynt å se etter en erstatning. Om noen har brukt, eller vet om så rop ut. Gir meg ikke før tuta fungerer som den skal. Enten får jeg det til selv, eller får noen til å gjøre det. Ikke så vanskelig å finne hvem jeg skal spørre.
 Har begynt å se etter en erstatning. Om noen har brukt, eller vet om så rop ut. Gir meg ikke før tuta fungerer som den skal. Enten får jeg det til selv, eller får noen til å gjøre det. Ikke så vanskelig å finne hvem jeg skal spørre. Nå er tuta som ny. Fikk også rattet 100% rett med det nye navet. Legger ved bilder av mekanismen og ledningen "synderen" som pinnen måtte festet til.
  Nå er tuta som ny. Fikk også rattet 100% rett med det nye navet. Legger ved bilder av mekanismen og ledningen "synderen" som pinnen måtte festet til.


 Legger også ved bilde av nardi rattnavet montert (eldre modell til 90-91 mod mr2)
 
Legger også ved bilde av nardi rattnavet montert (eldre modell til 90-91 mod mr2)