Side 10 av 12

Legg innLagt inn:29 aug 2003 17:50
av CelicaTurbo
er nok lurt :)

Legg innLagt inn:31 aug 2003 22:13
av Christian
3bar er vel noe heftig ja...
Bra du tar det rolig da :)

Legg innLagt inn:07 sep 2003 19:17
av Pål
Nei, jeg HAR ikke 3 bar trykk, men turboen er LAGET for 3 bar. Er litt forskjell hehe. Men når det meste er gjort, dvs smidde stempler og "tøffere" turbo er det jo duket for modifikasjoner hehe. Men ikke ennå. Skal bli vant til bilen først... Har ikke børna en gang. Og hvis en eller annen tulling prøver seg, dvs presser på bakfra eller ruser i lyskryss med to felt, tar jeg det likevel helt med ro. Skal nok litt selvbeherskelse til 8)
Åssen er det med dere andre eiere? Tar dere alle utfordringer dere kommer over? Turbo eller ei, det er vel fristende å gi på skikkelig av og til? Selv mener jeg at det er lettere å gi etter for fristelsen til å trå gassen i bånn på GTI, siden trøkket kommer ved rundt 5000... Husker det fra GTIen jeg hadde ifjor :) Med turboen er det vel mer deilig å ta det med ro, siden jeg VET at det er masse krefter, at det ikke er noe å bevise.

Eller?

Legg innLagt inn:07 sep 2003 19:48
av MRQuoc
Jeg har ingen problemer med å være voksen i trafikken.. har ingen hensikt i det hele tatt å "prøve" å vise seg frem på noen måte.. eneste man egentlig utsetter er andres sikkerhet.. jeg kjører like rolig ut av kryss og rundkjøring selv om noen skulle finne på å prøve seg.. mens på landeveier er det HELT greit :twisted: :twisted: ...

selv ser jo bilen min klargjort for å prøve seg .. "senket, grom lyd og stort banner på ruta, legger spesielt merke til at andre prøver seg når jeg kjører denne , enn tidligere biler som ikke så så veldig "rånete" ut .. men med årene har jeg blitt voksen og lar dem dra sin gang .. håper tid til annen at dem vrenger dekk i første sving.. eller for all del kjører ut. på noen spesielle plasser der det er tett trafikk :)

Legg innLagt inn:07 sep 2003 21:54
av CelicaTurbo
har som regel lite problemer med å beherske meg og unnlater som regel å la meg hisse opp av andre, men BMW'er har en lavere terskel for hva som skal til før jeg gasser om dem går inn for å få meg på gassen :)

Legg innLagt inn:08 sep 2003 08:32
av MR2turbo
hvis jeg er i rette humøret er det bare artig med et lite "race" ut av lyskryss o.l. syns nå jeg da.. Men har ingen problemer med å la vær heller ;)

Legg innLagt inn:08 sep 2003 17:17
av Christian
Greier stort sett å beherske meg, men det hender jo det skjærer seg :roll:
Men det er artigre å dra ut turbo'en enn GTi'en, liker lyden når det nærmer seg 7000rpm :twisted:
Har ei spesiell slette som jeg omtrent aldri greier å kjøre pent over :wink:

Legg innLagt inn:08 sep 2003 22:28
av CelicaTurbo
synes min turbo er kjedelig over 6000 o/min jeg, da forsvinner alt for mye av draget. Må få gjort noe med det :?

Legg innLagt inn:08 sep 2003 22:44
av Christian
Min drar jevnt ifra 3500, men kommer ennå mer idet jeg passerer 5000.
Trykket ligger på 1,1 til rødlinja, dp anbefales :wink:

Legg innLagt inn:08 sep 2003 23:01
av CelicaTurbo
forskjellen ligger i eksosen din og også i stor grad turboen din.. Det eneste jeg kan gjøre med dette uten å bytte til annen turbo/oppgradert turbo er å frigjøre eksosen mest mulig og det blir nok en stund til jeg gjør det..

Legg innLagt inn:10 sep 2003 18:04
av Pål
Jeg har også en lavere terskel når det kommer en og annen BMW og kødder, men prøver da også å holde meg i ro :) Må skyldes at jeg har kræsjet, og vet hva som skjer i værste fall hvis jeg lar meg provosere... Synes det er veldig egoistisk å råkjøre, det er som sagt sikkerheten til andre som står på spill. Kan ikke tenke meg følelsen hvis jeg hadde mista kontrollen og f. eks skadet et annet menneske. Har også tenkt mye på dette etter at jeg kræsjet ifjor.

Kristian: Det du sier med at draget avtar ved 6000 rpm stemmer med min også faktisk. Får bytte filter, eksos og intercooler, så skal vi se om det bedrer seg... Christian: Har du større turbo enn originalt? Du sa at det drar fra 3500 rpm, men jeg synes det drar godt fra mellom 2500 og 3000 rpm. Turboen min er samme størrelse som originalen. Hva med deg Kristian?

Legg innLagt inn:10 sep 2003 19:39
av Christian
Fullt trykk kommer mellom 3200-3400rpm, orginal turbo med 3"dp og 3" eksos.
Kjenner jo at det drar ifra bunnen, men fullt trykk kommer ikke før ved drøye 3000.

Du må ha ny eksos for å hente ut effekt på de siste 1000rpm, filter og div gir ikke mye der tror jeg.

Legg innLagt inn:10 sep 2003 22:39
av CelicaTurbo
om jeg starter på lavt turtall 3. gir så har jeg fullt trykk fra ca 2500 mens om jeg starter ved normalt turtall så har jeg nok ikke fullt trykk før rett over 3000 kanskje..

Legg innLagt inn:11 sep 2003 07:50
av kennethx
hmm, jeg har jo bare jalla målenere ennå *grr*, men at jeg har "fullt" trykk betyr vel ikke at motoren får komprimert luft? Den grensen er satt på 3000 rpm? Da åpnes et spiel, og motoren får komprimert luft? Synes jeg merker at det hugger litt til når jeg runder 3000.

Legg innLagt inn:11 sep 2003 08:21
av tbergstad
Min hugger til på ca 3000, og på 5000 drar den på enda mere for deretter å surne litt på 6000. Regner med dette ordner seg med ny eksos og luftfilter..