Side 9 av 15
Legg innLagt inn:27 aug 2003 20:28
av chris
Legg innLagt inn:27 aug 2003 20:48
av Mr2 Mk2
sendte en melding ganske tidlig rundt helgen en gang,og spurte om han kunne ta den på Naf test.Jada det var ok det,så når jeg snakka med ham igår så sa han at fattern ikke gadd og selv har han ingen mulighet siden han ikke har lappen..Sendte han en melding idag og spurte om han ikke kunne gjøre det,så ringte han meg isted og sa det samme.Fattern gadd ikke han ville bare bli kvitt den,og skjønte ikke vitsen for det visste jo hva som var gale.Han sa isted når han ringte jeg har sagt deg hva feila er og han kmpisen din testa jo den å den starter å går.Og jeg selger deg ikke en bil som ikke går,jeg driver ikke å kødder.
(dette hadde han jo sagt uansett det vet jeg men,ble litt mer letta.)
Fikk reg nr idag så jeg sjekket om det var noen heftelser det var det heldigvis ikke.
Legg innLagt inn:27 aug 2003 21:25
av chris
jostein skrev:sendte en melding ganske tidlig rundt helgen en gang,og spurte om han kunne ta den på Naf test.Jada det var ok det,så når jeg snakka med ham igår så sa han at fattern ikke gadd og selv har han ingen mulighet siden han ikke har lappen..Sendte han en melding idag og spurte om han ikke kunne gjøre det,så ringte han meg isted og sa det samme.Fattern gadd ikke han ville bare bli kvitt den,og skjønte ikke vitsen for det visste jo hva som var gale.Han sa isted når han ringte jeg har sagt deg hva feila er og han kmpisen din testa jo den å den starter å går.Og jeg selger deg ikke en bil som ikke går,jeg driver ikke å kødder.
(dette hadde han jo sagt uansett det vet jeg men,ble litt mer letta.)
Fikk reg nr idag så jeg sjekket om det var noen heftelser det var det heldigvis ikke.
Er bare litt bekymra.. høres så suspekt ut. En person som nekter å ta bil på naftest.. liker det ikke. Greit at bilen starter, men du vet jo ikke hvor lenge DET varer.. Bilen er jo tross alt avskiltet også..
Legg innLagt inn:27 aug 2003 21:34
av Mr2 Mk2
Jada for all del...Men syns NEKTER blir et litt sterkt ord her...Hadde han NEKTET så hadde det jo vært en glemmesak!Men det er mer at han ikke tar det så seriøst virker det som,og han skjønner ikke problemet.Forstår jo fyren visst han ikke har noe å skjule,så forstår han nok ikke problemstillingen.Nå er det jo lett å si "men visst han virkelig vil selge bilen så burde han jo gidde å teste den.."Men skal få til en avtale at jeg kjøper den og tar den på¨naf test opg da skal det ikke dukke opp noen overaskelser!
Legg innLagt inn:27 aug 2003 21:35
av Erlend
Lekk manifold? Kan være mye dritt som skjuler seg... Så ikke ut som motoren (eller bilen generelt) er godt passet på i det hele tatt. Ville definitivt vært forberedt på en del arbeid her, så TEST ER TINGEN!
Og den gjennomrustinga i bakskjermen er ikke bra, snakker av erfaring her. Skal du den til livs, kan du ikke drive på og sveise, eneste som gjelder er å bytte ut panelet. Husk det

Legg innLagt inn:27 aug 2003 21:38
av Mr2 Mk2
lekk manifold er vel ikke verre en at jeg skifter når jeg kjøper effekt anlegg?
Er klar over det med baksjermen..Det som må gjøres er vel at jeg må kjøpe ny hele skjermen,så skjærer verkstedet av det stykket de trenger for så å sveise å pusse..I og med at det er så stress å skifte hele skjermen..
Legg innLagt inn:27 aug 2003 21:44
av MRQuoc
har tidligere byttet venstre-bak før..
ikke at det er det samme på din jostein.. men min klarte jeg å børste vekk mesteparten av skjerm\panelet bort med luft-børse ..
men jeg var meget forberedt på det.. men selv brukte jeg mange dager på å få skiftet det.. som jeg har sagt tidligere.. du kan gjøre klare det hvis du setter deg mål! .. :]
men avgjørelsen er på din side totalt.. den virker "bra nok til den prisen .. " som jeg har sett på den.. nå var ikke jeg som skulle ha den og jeg kan som jeg kanskje har nevnt tidligere oversett noe som du mener er viktig..
jeg så bare det overflatiske tingene som jeg først og fremst hadde sett :]
og når jeg var der , var han ikke rundt meg.. han startet bilen og fortalte meg noen ord.. og gikk tilbake til det arbeidet han drev med '
:]
men opp i alt tvil som du kanskje sitter med.. "you can do it" .. faktisk "redder" du en mer eller mindre sjelden utgave

Legg innLagt inn:27 aug 2003 21:50
av Mr2 Mk2
MRQ skrev:men opp i alt tvil som du kanskje sitter med.. "you can do it" .. faktisk "redder" du en mer eller mindre sjelden utgave 
Ja enig der men virker som alle de andre er litt imot dette kjøpet her,men jeg syns ikke det VIRKER som den er så gale.Men skulle bare ønske Jørn tok seg litt tid her,å hjalp meg han hadde noen synspunkter her..
Legg innLagt inn:27 aug 2003 22:12
av chris
jostein skrev:MRQ skrev:men opp i alt tvil som du kanskje sitter med.. "you can do it" .. faktisk "redder" du en mer eller mindre sjelden utgave 
Ja enig der men virker som alle de andre er litt imot dette kjøpet her,men jeg syns ikke det VIRKER som den er så gale.Men skulle bare ønske Jørn tok seg litt tid her,å hjalp meg han hadde noen synspunkter her..
Du må ikke misforstå. Dette er kanskje et knallkjøp det. 18000 kroner er jo ingen formue, og du får jo tross alt en MR2 !!! Om alt er i orden, og du er forberedt på å bruke tid og litt penger på å "redde" bilen, så sier jeg bare go for it

Men jeg ville likevel hatt den testen, bare for å forsikre om at det ikke kommer noen overraskelser, som gjør at det blir et dårlig kjøp, om du skjønner

Legg innLagt inn:27 aug 2003 22:13
av mk1 black limited
Hadde ikke fått med meg prisen du har blitt forespeilet. 18000 er ikke all verden av kroner, men for noen er det en stor sum. Jeg er bare så redd for at du kjøper en bil som kanskje går en stund, og så er det slutt.
Alt kan fikses, men en bakskjerm koster fort 5000 ny hos Toyota, en manifold koster også en del (vet ikke hvor mye) og er noe dritt å bytte, med garantert fastrustede bolter. I tillegg må du kanskje ha en spesiell manifold i.o.m. at det er katalysator på bilen og da er det vel noe sånn lambdagreier på den. Om det i det hele tatt lar seg skaffe lenger (sjekk ihvertfall dette med Toyota først). Husk at det er en gammel bil etterhvert, og Toyota produserer neppe så mye deler til den lenger. TRD lager fremdeles trim-manifolder, men den koster ihvertfall 2500 i USA + frakt + moms...
Du sier at bilen har stått i 2 år, dette er jo ikke akkurat ideelt heller, en bil har ikke godt av å stå stille slik. Gummislager og -foringer kan ha blitt dårlige, hvis den ikke har blitt startet jevnlig eller ihvertfall skiftet olje på innimellom kan det ha blitt rust innvendig i motoren. Støtdempere kan ha tatt skade osv.
Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt denne bilen uten å ha hatt en kyndig person til å se på den både over og under. NAF-test e.l.
Jeg kjenner følelsen du har veldig godt, vil ha, vil ha! ;-D Noen ganger lønner det seg å ha is i magen, og heller kose seg litt med å lete etter den beste bilen innenfor en fastsatt pris.
Legg innLagt inn:27 aug 2003 23:09
av erling
Er det mulig å få en annen til å frakte bilen til NAF?

Kjipt å kjøpe katta i sekken.. Greit å få testa kompresjon, hjulvinkler og slikt før en reiser den lange veien. Blir ofte til at man kjøper nesten uansett når man reiser langt for å hente, fordet om det oppdages mer feil og mangler..
Legg innLagt inn:28 aug 2003 15:35
av Amund
mk1 black limited skrev:Hadde ikke fått med meg prisen du har blitt forespeilet. 18000 er ikke all verden av kroner, men for noen er det en stor sum. Jeg er bare så redd for at du kjøper en bil som kanskje går en stund, og så er det slutt.
Alt kan fikses, men en bakskjerm koster fort 5000 ny hos Toyota, en manifold koster også en del (vet ikke hvor mye) og er noe dritt å bytte, med garantert fastrustede bolter. I tillegg må du kanskje ha en spesiell manifold i.o.m. at det er katalysator på bilen og da er det vel noe sånn lambdagreier på den. Om det i det hele tatt lar seg skaffe lenger (sjekk ihvertfall dette med Toyota først). Husk at det er en gammel bil etterhvert, og Toyota produserer neppe så mye deler til den lenger. TRD lager fremdeles trim-manifolder, men den koster ihvertfall 2500 i USA + frakt + moms...
Du sier at bilen har stått i 2 år, dette er jo ikke akkurat ideelt heller, en bil har ikke godt av å stå stille slik. Gummislager og -foringer kan ha blitt dårlige, hvis den ikke har blitt startet jevnlig eller ihvertfall skiftet olje på innimellom kan det ha blitt rust innvendig i motoren. Støtdempere kan ha tatt skade osv.
Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt denne bilen uten å ha hatt en kyndig person til å se på den både over og under. NAF-test e.l.
Jeg kjenner følelsen du har veldig godt, vil ha, vil ha! ;-D Noen ganger lønner det seg å ha is i magen, og heller kose seg litt med å lete etter den beste bilen innenfor en fastsatt pris.
det er uttak til lambda sonde både på eksos manifoild og på eksos anlegg.
så manifoilden er lik med og uten katalysator..
når det gjelder rust i skjermbuer bak, min er mye verre, og det på begge sider. skjermbuer skal hentes fra england, for ca 2000 med frakt.
Legg innLagt inn:28 aug 2003 19:45
av Mr2 Mk2
Ta det rolig folkens,tar ikke denne bilen...
Så fortsetter jakten hold øynen åpen,snuser også litt på de gamle celicaene86+...
Legg innLagt inn:28 aug 2003 19:49
av chris
Amund skrev:
når det gjelder rust i skjermbuer bak, min er mye verre, og det på begge sider. skjermbuer skal hentes fra england, for ca 2000 med frakt.
Spør proson hvordan det er med rust på hans mk1

Legg innLagt inn:28 aug 2003 19:50
av chris
jostein skrev:Ta det rolig folkens,tar ikke denne bilen...
Så fortsetter jakten hold øynen åpen,snuser også litt på de gamle celicaene86+...
Du skal se at det kan lønne seg å ha litt is i magan

80-talls Celica ja.. synes de er ganske stilige jeg

Men er vel ikke helt den samme go-cart feelingen da.