TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Christian, hvordan gÃ¥r det med motoren din?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#7831  av jumbo

Njo, det er et potensielt problem, men ettersom flere av forsikringsselskapene faktisk ikke skiller på turbo / NA, burde det ikke være noe DE skal klage på. At biltilsynet har noe å si om det er nok sikkert og visst, men vitsen er at de ikke skal oppdage det, ikke sant? :D

For min del har jeg for lengst bestemt meg for å bygge om først, og eventuelt bekymre meg om godkjenning siden...

#7839  av chris

Man får gjøre det enkelt.. bare unngå biltilsynet :)

#7863  av Christian

Forsikringsselskapet er ikke de jeg er redd for, GTi og turbo er lik i forsikring, som Jumbo sa.
Det er bare det at HVIS jeg blir tatt koster det noe helt inni "#¤%"#!!
I fjor ville det kosta meg 64.000kr i avgifter, hva det vil kommer på i år er jeg ikke sikker på, men det er i allefall 50.000kr
I tillegg kommer nok ei eventuell bot på x antall kroner :(

Ingen som kjenner en som jobber som kontrollør på et biltilsyn? :wink:
Litt til staten og endel til en som ikke tar ting så tungt? *Smøre smøre*
Bilen er jo i god stand og bremsene er lovlige :wink:

#7864  av Christian

Celicaturbo : Har vurdert å slipe litt ekstra, men aner ikke hvor mye det vil hjelpe....da er det kanskje like greit å bytte til en større turbo med mye større wastegate? :twisted:
Mulig jeg kunne fått i pose og i sekk om jeg gjorde noe slikt...

#7909  av CelicaTurbo

hehe, hadde du byttet til større turbo hadde du nok fått enda større problemer med å få effekten ned for godkjenning..

ellers, forsikringen er verdt en tanke mener jeg, for selv om ditt forsikringsselskap har lik pris på turbo/ikke turbo så er bilen din nå en helt annen bil enn det selskapet har avtale på.. dvs at så lenge de ikke vet om hva som er gjort kan du risikere at de vil korte ned beløpet. Jeg har forhørt meg med mitt selskap og de ville ikke øke prisen ved trimming men kriteriet var at bilen var godkjent hos biltilsynet. Samme gjelder nok for deg: så lenge bilen ikke er godkjent vil heller ikke forsikringsselskapet forsikre den, selv om bilen hadde vært identisk eller bedre med tanke på bremser osv enn orginal turbo er..

#7933  av jumbo

Dette er nok helt sikkert riktig. Forsikringen er ikke gyldig for en ombygget bil helt uten videre, selv om prisen ville være den samme... En bil som ikke er godkjent hos biltilsynet har vel pr. de fleste forsikringsselskaper ikke gyldig forsikring uansett...

#8004  av Christian

Det er vel sant det ja :?
Uansett gir jeg f i det nå, skal bestille en org. eller bedre actuator igjen i mårra, den nye intercooleren er til sveising og jeg har prata med Autoconsult ang. Unichip i månedsskiftet....
Plukka også av frontspoiler, hekkskjørtet, vingen og motordekselet i går, skal pusse det ned og få bilen litt penere til 10 mai :wink:

Bilen trykka ut 0,8kg ut av oslofjordtunnelen i går, med actuatoren frakoblet.... :roll:

#8017  av CelicaTurbo

frakoblet? Men du har satt spenn på staget da eller for hvis ikke burde den jo egentlig ha trykket mye mer..

#8023  av MR2turbo

Christian: skal du a den nye IC'en der den orginale satt? Spent på å høre hvordan Unichipen fungerer.. :)

#8037  av CelicaTurbo

Britene er ihvertfall veldig glad i UniChip men resultatet avhenger vist en god del av hvem som gjennomfører tuningen og erfaringene til personen.

#8070  av Christian

Frakoblet slik at wastegaten står åpen hele tiden, den burde ikke ha produsert mer enn 0,2-0,4 egentlig.
Problemet er den grove eksosen... :?

IC'en har jeg i utgangspunktet tenkt i plassere på luftfilter siden. Skal bygge om det gamle inntaket slik at det blir rettere og smetter under.

#8092  av MR2turbo

Christian skrev:IC'en har jeg i utgangspunktet tenkt i plassere på luftfilter siden. Skal bygge om det gamle inntaket slik at det blir rettere og smetter under.
Skal du fortsatt ha den gamle i tillegg da?

#8126  av Christian

Det er planen ja, har også en 7,5" vifte til den gamle IC'en, en 10" til den nye og en 10" til det nye motordekselet. :wink:

Ellers har jeg pussa som en tulling de siste dagene, skal ALDRI kjøpe billige stylingkits igjen, det er noe så "#¤"!¤"% med støpefeil på dem :?
Er ferdig med fronspoileren nå, så da er det bare hekkskjørtet, sideskjørta, vingen og det ene lyktedekselet igjen :roll:

#8139  av MR2turbo

Christian, bytter du ut noe av den stylinga du har eller er det kun motordekselet som er nytt?

Har en følelse av at man får det man betaler for når det gjelder styling.. Har forresten aldri hørt om noen som ikke har hat masse jobb med styling hvis man vil ha det fint.. :roll:

#8163  av Christian

Det er kun motordekselet som er nytt, men frontspoileren har aldri vært lakka, og resten er bare klint inn med quicklakk :oops:
Er nok mye arbeid med slikt ja, men mitt er spesiellt ille :?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12