som sagt tidligere her, av andre, får du jo et gjennomsnitt hk-tall over hele 402m med en sånn kalkis...
normalt sett er ikke det nostort problem, men dt forutsetter ca. rett utveksling for drag + at du hele tiden klarer å ligge innenfor dit effektområde... nå er det jo sånn at min bil er endel ute og kjøre på akkurat det området, og den er per d.d. aller best egnet til å kjøre autobahn i over 300km/t... kommer opp i over 200på 3.gir, 275 på fjerde og 340 på 5.....
dvs. at optimalt med en manuellt gira bil er du innom feltet med mest hk like mange ganger som du har gir (5-6) mens jeg der kun var innom det RPM området -- 2 -- ganger
http://kennyboy.org/~mr2turbo/divpics/dynapack.jpg
hvis du ser på effekt kurven ligger jeg på fra ca. 300 -421hk på turtall over stripa og p.g.a. lange gir tar det og for mye tid å få synkroene til å bremse akslingene i kassa (mister trykk bla.)...
....det er en grunn for at skikkelige asfalt biler blir drevet om etter hvilken bane de skal kjøre... det er jo vor å få utnytta effekten...
kan jo og tegen en graf med rpm - 402 m, så er det veldi lett å se, men dere forstår sikkert... er jo bare faktiske forhold og det å forstå fysikken i dette...
ang. i fjor hadde jeg denne slippen: 12,268 og 192,7km/t
Toyparts, når ble dette en konkuranse oss i mellom???? siden du så hardnakka skal kjøre fra meg over alt... har aldri hatt no problemer med å bli frakjørt på drag, siden det er så langt fra det bilen bygges for...
med de påstandene du kommer med og stemningen du har vist i postene dine tror jeg bare jeg takker nei til oppfordringen...
Markus

'91 Kamelonen MR2 turbo m. 3gen 3S-GTE
'97 MR2 (Hardtop-prosjekt) m. Nissan VQ35DE
'01 Hiace m. V8 turbo 1UZ-FTE
'04 Land Cruiser 120 SWB 1KD-FTV